2026-02-12, 13:17
Medlem
Jag har stenkoll på samtycke. Jag vet vad ett övergrepp är.
Hur vet du att den som påstår att något är ett övergrepp talar sanning? Om den ljuger så är det den som begår ett övergrepp.

Citat:
Ursprungligen postat av CuriousMind69
Bara att du ställer frågan får mig att tänka att du inte riktigt förstått det där med samtycke. Hur kan du inte veta vad ett övergrepp är? Fysiska övergrepp är när du gör saker mot en person de inte fritt samtyckt till. Det är bla när du tjatar, kräver, guilttrippar eller på annat sätt ser till att du får din väg trots att den andra inte vill. Sen har vi mentala övergrepp när man på olika sätt bryter ner personen.

Jag har själv fysiskt behövt försvara mig när partners gått över uttalade gränser eller inte lyssnat när jag sagt ifrån. Jag har sedan hört från andra att de också haft dåliga erfarenheter från samma person. Om jag hamnar i en sits att jag kan varna någon för den personen så skulle jag självklart göra det. För mig slutade det bra för jag lyckades freda mig själv men för en annan hade det kunnat sluta i en våldtäkt eftersom det var dit det barkade.

Oftast varnas det om män i dominanta eller sadistiska roller då dessa har en makt i interaktionen och det kan rent ut sagt bli farligt. Självklart tycker ingen att kvinnliga dominas eller sadister har fri lejd att begå övergrepp.

Dina procent referenser ger jag inte mycket för, så det inte finns någon chans att du 1. Ser alla varningar eller 2. Vet med sig vad som är sant eller ej. Du drar bara ett nummer ur tomma intet på känsla och finns ingen fog för att det är korrekt, högt eller lågt räknat öht.

Din indignation får man att tro att du eller någon du känner till känner er felaktigt uthängda och du har därför beslutat dig att alla dessa är felaktiga.
Citera
2026-02-12, 13:39
Medlem
pickalulus avatar
(FB) Grov våldtäkt mot barn Lilla Edets kommun

Citat:
På adressen är ett företag registrerat som "NOSHAMECLUB"

Google ger att det är ett nätverk på darkside/diversia.

Inte första gången avslöjade pedofiler visar sig ha tongivande roller i nätverk på Darkside.
Citera
2026-02-12, 20:31
Medlem
CuriousMind69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickalulu
(FB) Grov våldtäkt mot barn Lilla Edets kommun

Inte första gången avslöjade pedofiler visar sig ha tongivande roller i nätverk på Darkside.

Vidriga jävla as! Fattar inte att klubben har fortsatta event just nu. Ett event är ju skapat efter gripandet verkar det som?
Citera
2026-02-12, 20:35
Medlem
CuriousMind69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Jag har stenkoll på samtycke. Jag vet vad ett övergrepp är.
Hur vet du att den som påstår att något är ett övergrepp talar sanning? Om den ljuger så är det den som begår ett övergrepp.

Varför utgår du från att det är lögn? Du verkar utgå ifrån att det är vanligt med påhittade övergrepp men som offer blir man ju rätt redigt ifrågasatt generellt så det är väl knappast så att kvinnor vallfärdade till megafonen för att hitta på övergrepp. Det finns ingen vinning då påhittade övergrepp ofta (och rimligen) anses minst lika vidrigt som ett övergrepp.
Citera
2026-02-13, 08:18
Medlem
Jag utgår inte från att det är lögn. Jag utgår ifrån den information som finns tillgänglig.
Är det skäligt att anta att någon är skyldig eller oskyldig. Eller är det mer skäligt att anta att en inte vet. Så I de fall där jag har fått tillräcklig information för att överhuvudtaget anse att jag kan göra en bedömning så är det i minst 60 procent av fallen omöjligt att säga om någon är skyldig eller oskyldig. Det har varit en situation där enbart två varit närvarande. Ingen är mer eller mindre trovärdig.
I de fall jag anser att någon är skyldig så har det funnits vittnen och / eller så har det varit en person som betett sig dåligt mot flera personer.
I de fall jag antar att någon är oskyldig så är finns det vittnen och / eller så är den ena parten betydligt mer trovärdig .

Jag säger inte att min bedömning är hundra procent korrekt. Men den är betydligt bättre än att tro att människor ljuger mindre när polisn och rättsväsendet inte är inblandat. Eller generellt tro att de som påstår att ett övergrepp inte kan ljuga.Framförallt inte när det finns en inställning till att tro alla kvinnor när de påstår att de blir utsatta för övergrepp.

Citat:
Ursprungligen postat av CuriousMind69
Varför utgår du från att det är lögn? Du verkar utgå ifrån att det är vanligt med påhittade övergrepp men som offer blir man ju rätt redigt ifrågasatt generellt så det är väl knappast så att kvinnor vallfärdade till megafonen för att hitta på övergrepp. Det finns ingen vinning då påhittade övergrepp ofta (och rimligen) anses minst lika vidrigt som ett övergrepp.
Citera
2026-02-14, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Såklart är det så och det tror jag de flesta kvinnor är medvetna om. Att höra sig för är bara ett led i riskminimeringen.

Men visst är det trist att dejtande bara upplevs som positivt och ofarligt för de flesta män (trots att män också kan råka illa ut) medan kvinnor har ett helt batteri av trygghetsskapande åtgärder innan och när de träffar en ny man.

Verkar kul att dejta utan rädsla!

Är väl snarare tvärtom. Trist att dejta utan rädsla. Kul med lite spänning i vardagen.

Förresten så tror jag nog att de allra flesta män idag INTE upplever dejtande som något positivt.

OnT:

Kollade in den här sidan för runt 10 år sen då den fortfarande hette Darkside. En jävla sekt, (oväntat nog ) och taggarna utåt och långa kravlistor i varenda kvinnoprofil. Extremt vänster/HBTQ. 99% av dem vill bli dominerade av män, fast ingen man duger.

Kvinnorna är extremt förutsägbara. Ytterst få som sticker ut och är intressanta. Heteromän har ingenting att hämta på sidan överhuvudtaget. Det är troligare att du hittar en partner på ICA en tisdageftermiddag i mars.

Kollade in sidan igen för ca 2 år sen. Exakt samma sak då.
Citera
2026-02-23, 00:38
Medlem
Shit vad många uppmärksamhetssökande träskhäxor som hänger ut män för ingenting det finns på DS. Helt verklighetsfrånvända som blir kränkta av att någon frågat dem hur läget är. De reagerar på ett enkelt "hej, hur är det snygging?" som om det vare en fullbordad våldtäkt.
Citera
2026-02-26, 20:18
Medlem
DarthOlles avatar
Fast helt ärligt, hur intressant start på en konversation är "hej hur är det snygging?"
Vill man nu får nån slags vettig kontakt med nån, oavsett vilken sida man raggar på, så kan man väl lägga ner lite mer energi i sitt försök...

Sen kan jag hålla med om att folk där hängs ut för helt onödiga saker, och många blir kränkta för ingenting...

Citat:
Ursprungligen postat av DetectiveSnide
Shit vad många uppmärksamhetssökande träskhäxor som hänger ut män för ingenting det finns på DS. Helt verklighetsfrånvända som blir kränkta av att någon frågat dem hur läget är. De reagerar på ett enkelt "hej, hur är det snygging?" som om det vare en fullbordad våldtäkt.
Citera
2026-02-26, 22:12
Medlem
Jag håller med om att många meddelande är allt annat än kreativa, men det befogar inte en uthängning. Som sagt, dessa kvinnor är endast ute efter uppmärksamhet.
Citat:
Ursprungligen postat av DarthOlle
Fast helt ärligt, hur intressant start på en konversation är "hej hur är det snygging?"
Vill man nu får nån slags vettig kontakt med nån, oavsett vilken sida man raggar på, så kan man väl lägga ner lite mer energi i sitt försök...

Sen kan jag hålla med om att folk där hängs ut för helt onödiga saker, och många blir kränkta för ingenting...
Citera
2026-02-26, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetectiveSnide
Jag håller med om att många meddelande är allt annat än kreativa, men det befogar inte en uthängning. Som sagt, dessa kvinnor är endast ute efter uppmärksamhet.
Var inte där då.
Citera
2026-02-27, 13:28
Medlem
Nu har träskhäxorna börjat lägga ut screenshots på konversationer de har med män på Facebook....
Citera
2026-02-27, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Var inte där då.

Det är alldeles för underhållande att att läsa alla inläggen som de desperata, uppmärksamhetskåta, psykiskt störda, professionella offren lägger ut för att deras behov av att tyckas synd om ska tillfredsställas. DS är ärligt talat ett online mentalsjukhus. Hoppas att folk fortsätter lägga upp deras bilder på Motherless.
Senast redigerad av DetectiveSnide 2026-02-27 kl. 13:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in