2021-12-27, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsman
Vem är denna David?
https://www.google.com/search?q=Davi...usIVHq35GNQb8M

Här har du fjollan som tillåter prostitution och vänster extremister
Citera
2021-12-28, 06:17
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsman
Vem är denna David?

Intervju med David för ett bra tag sedan,
-10.
https://nyheter24.se/sex-blandat/472858-darkside
Citera
2022-01-08, 22:17
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Jag föreslår att man på Darkside helt ignorerar de större forumen och nätverken och absolut inte diskuterar politik eller andra mer känsliga ämnen.

Istället fokuserar man på de mindre nätverk som verkligen handlar om den sorts BDSM-utlevnad man är intresserad av och där skriver man initierade och intressanta inlägg.

Skriv trevligt och lagom långt, absolut inte för kort, till de som verkar intressanta och låt de som mer eller mindre lever på sidan få fortsätta med detta.

Det är ett stort forum och det finns gott om smarta, vettiga, vackra människor där, men det krävs lite tålamod och viss nivå av kräsenhet samt en förståelse för att de flesta är där för att inte känna sig helt ensamma om sina uttryck snarare än att hitta en dejt till på lördag.

Forumet blir till stor del vad man gör det till.

Stirrar man sig blind på feministiska trådar och manshatande dagböcker och drar sin lans för att försvara något i varje kommentar förstår jag att sidan mer eller mindre blir ett helvete.

Letar man istället upp smultronen bland all fallfrukt har man en möjlighet att både träffa fantastiska människor och få underbara upplevelser och minnen för livet och träffa en partner för en riktigt långvarig relation.
Tack för den sammanfattningen. Äntligen en som kan se skogen och inte bara träden.
Har scannat den här tråden med stopp lite här och där och jösses så mycket gnäll.
Om man inte trivs där så varför vara där alls?
Citera
2022-01-09, 00:14
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Tack för den sammanfattningen. Äntligen en som kan se skogen och inte bara träden.
Har scannat den här tråden med stopp lite här och där och jösses så mycket gnäll.

. Användaren du citerar föreslår dock att man bör ignorera skogen och fokusera på de träd som intresserar en i skogen, som taktik för att överleva på Darkside.

. Det klagas mycket men det är bara gnäll utan substans, allt är perfekt på Darkside?

. Majoriteten av oss som är kritiska till Darkside har lämnat Darkside. Det är iaf den uppfattning jag fått efter att ha deltagit i tråden en stund.
Citera
2022-01-09, 00:37
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam

Vore intressantare att veta vad du själv har för uppfattning om DS, än vad de i tråden anser? Tråden heter ”DS hiss eller diss”. Inte ”om du inte trivs, varför är du på DS?”..

För kännedom som framkommit lämnat DS för längesen, men anser att jag har rätt att ge min bild.
Sen heter det ”inte se skogen för alla träd”. Inte omvänt.

Just saying..
Senast redigerad av Zicksack 2022-01-09 kl. 01:10.
Citera
2022-01-09, 20:42
Medlem
DS funkade för mig, för bra då jag blev lite manisk.
Träffade ngr fantastiska människor tack vare DS.
Citera
2022-01-22, 02:47
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svinkel
DS består till största del av feminister med skev självbild, cuckade män samt fakeprofiler.
En stor del av kvinnorna ser ut som krockade skithus men behandlas ändå som drottningar av de svaga männen där.

Ja det stämmer av vad jag fått höra av vänner som besökt skithuset, de kvinnor som är aktiva på detta Forum ser inte bra ut eller beter sig normalt. En stor del är dessutom extrema feminister som du påpekar, många har grava psykiska problem och går på psykofarmaka. Ingen bra combo med andra ord

DS verkar vara en sida som i största möjliga mån ska undvikas.
Citera
2022-01-22, 14:15
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ja det stämmer av vad jag fått höra av vänner som besökt skithuset, de kvinnor som är aktiva på detta Forum ser inte bra ut eller beter sig normalt. En stor del är dessutom extrema feminister som du påpekar, många har grava psykiska problem och går på psykofarmaka. Ingen bra combo med andra ord

Nejdå, ett bra forum att hitta likasinnade på och som alla andra sidor så måste du gallra, visst finns det mera trasiga människor här men dom gör ingen illa mer än sig själva och det mår dom bra av.
Finns många Tinderbrudar med psykiska problem knaprandes piller samt drar ladd som det är godis.
Citera
2022-01-22, 16:03
Medlem
Citat:

Nja, undvika helt är väl onödigt. Där finns ett och annat guldkorn. Galningarna är lätta att sålla bort. Du behöver ju faktiskt inte prata med dem.

Jag skriver aldrig med de som har fler än en sida med vänner. De med flera sidor är oftast inne i den mörkaste sekten där de tävlar om vem som mår sämst och vem som beter sig sämst.
Citera
2022-01-22, 17:50
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svinkel
Jag skriver aldrig med de som har fler än en sida med vänner. De med flera sidor är oftast inne i den mörkaste sekten där de tävlar om vem som mår sämst och vem som beter sig sämst.
Mja. Du behöver ju också se hur länge man har varit på sidan. Jag har säkert över trehundra ”vänner”, men det är ju över mer än tio år.
Citera
2022-01-29, 05:12
Medlem
Liletts avatar
Citat:

Det är oftast av större värde att bilda sig en egen uppfattning, istället från vad man fått höra av andra..
Senast redigerad av Lilett 2022-01-29 kl. 05:40.
Citera
2022-01-31, 10:59
Medlem
PhG.s avatar
DS är som de flesta föreningsbaserade forum, fullt av regler, outtalade som skrivna, samt ömma tår som står på minerad mark. Man får gå försiktigt för att inte någon ska känna sig förorättad. Skriver noveller som jag lägger upp på nätets olika sidor, men på Ds får jag lägga upp de mildare varianterna. För även om man följer reglerna så kan det finnas de som inte gillar det jag skriver trots varnande förord och så blir de förnärmade.
För en del år sen så fanns det moderatorer där som hade ryggrad lika fast som maräng och som vek sig för högröstade användare som körde efter eget informellt tyckande, lite spår av det finns kivar. Så det är knepigt att förhålla sig rätt till vad man ska lägga upp eller inte.

Diskussionerna på DS är otroligt politiskt korrekta och jag har märkt att många användare tillhör "the cult of recreational outrage", dvs man letar efter saker att bli kränkt av i diskussionstrådar och sen bär det utför. Deltar i princip aldrig i diskussionerna där i och med att det dels inte leder någonstans och dels för att jag har bättre saker att göra med min tid än att prata med människor som man inte når.

Finns många trevliga och intressanta människor på DS men också deras motsats.
finns också mer att säga om Ds men sätter väntar med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in