Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-01, 22:46
  #205
Medlem
Adidass avatar
Bortsett från att farsan är i blåsväder - vad gör den gode Jisander själv nuförtiden? Finns det några nya scams i pipelinen?
Citera
2023-03-02, 02:14
  #206
Medlem
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackra1n
Tack!

Tack själv.

Och mer information om flytten. Dagen efter utflytten var polisens tekniker på plats i lägenheten och genomförde en teknisk undersökning. Anledning och utkomst är ännu helt okänd.

Men gissningsvis lämnade sönerna lägenheten i en rejäl oordning.

Såpass illa att förvaltningen vid besiktningen kände sig nödgade att ta dit polisen, som i sin tur ansåg det fullt befogat att ta dit tekniker för att dokumentera och säkra bevismaterial av något slag.
Citera
2023-05-26, 21:14
  #207
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Källa: http://sverigesradio.se/sida/artikel...Artikel=825102

Thomas Jisander i P3 Dokumentär om Trustor:
"En sekvens från St Tropez som blivit lite beryktad är när vi hade en helikopter som landade på båten och flög oss 200 meter in till Pamplona beach. Vi landade på bartaket varpå hela lunchen blåste bort för 150 personer. De blev ju helt nersölade och gräddiga allihopa va, så det var ju nästan lynchstämning.
Men vi klev ur där glada i tåget fem personer. Jag hade stjärngossemössa på mig, och baddräkt, och högklackade skor och en spegelklänning. Så satte vi på Star Max musiken och beställde in 408 flaskor Cristal och delade med oss av det till alla andra så det blev en ganska schysst stämning där en fyra, fem timmar"

"Redan på 60-talet började Brigitte Bardot att spruta champagne men ofta var det lokalt på det egna bordet. Vi flyttade ju fram positionerna genom att beställa in hysterisk mycket flaskor och dela med oss till alla andra varpå generositeten liksom, vi ritade om kartan för generositeten kan man säga – för att alla fick vara med och av de här 408 flaskorna drack jag väl en själv. Vi bara kastade ut flaskorna till alla och de var jätteglada. Vid ett tillfälle i St Tropez bars jag in i ett badkar fullt med champagne – till musik."

Vad sjutton är "Star Max musiken"??
Citera
2023-08-02, 19:18
  #208
Medlem
Vart bor Thomas Josander och hur lever han?
Citera
2023-08-03, 23:33
  #209
Medlem
Blackra1ns avatar
Thomas Johansson heter han numera. Var ett tag sedan jag såg honom. Onsala var senast,början av året
Citera
2023-08-04, 00:58
  #210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Bortsett från att farsan är i blåsväder - vad gör den gode Jisander själv nuförtiden? Finns det några nya scams i pipelinen?
Vad den familjen kostat samhället pengar. Ofantliga summor.
Citera
2023-08-04, 01:01
  #211
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Vad den familjen kostat samhället pengar. Ofantliga summor.

”Samhället” får väl skylla sig självt!
Kanske har man förhoppningsvis lärt sig något av det.
Citera
2023-08-04, 06:34
  #212
Avstängd
Thailand69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Vad den familjen kostat samhället pengar. Ofantliga summor.

Och ändå är det ljusår från vad en ända kriminell blatte kostar
Citera
2023-08-04, 15:09
  #213
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thailand69
Och ändå är det ljusår från vad en ända kriminell blatte kostar
E det verkligen det. Jisanders måste väl ha kostat samhället hundratals miljoner.
Citera
2023-08-04, 15:11
  #214
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
”Samhället” får väl skylla sig självt!
Kanske har man förhoppningsvis lärt sig något av det.
Jag tror inte samhället lärt sej något. Vissa personer från en viss samhällsklass får hålla på utan att det får några större konsekvenser.
Citera
2023-08-04, 15:35
  #215
Avstängd
Thailand69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
E det verkligen det. Jisanders måste väl ha kostat samhället hundratals miljoner.

På vilket sätt då menar du?
Citera
2023-08-04, 16:27
  #216
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thailand69
På vilket sätt då menar du?
Den ekonomiska brottsligheten dom ägnat sej åt har kostat stora summor. Den totala summan vet jag inte men dessa pengar hade kunnat göra nytta i samhället istället för att hamna i dom kriminellas fickor. Bara rättsprocesserna kostar miljontals kronor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback