Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-10-31, 14:56
  #85
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Nu pratar jag inte om att någon "köpt" domen, snarare att det är en politiskt "beställd" dom. Att 13 år efter den påstådda förskingringen döma någon till 1,5 års fängelse trots att de pengar han"förskingrat" återbetalats är märkligt i mina ögon. Fick inte ungjävlarna som ströp den 16 åriga flickan också 1,5 år?

Vi har ett rättssystem som likställer försök till förskingring med dråp vad gäller straffskalan, märkligt.

Jisander var inte 16 år gammal. Ungarna kommer inte ut efter 2/3 av tiden. De dömdes för mord resp. anstiftan t. mord. Hade de varit 21 år fyllda hade fängelsevistelsen blivit mycket långdragen i jämförelse med Jisanders.
Citera
2009-12-10, 16:24
  #86
Medlem
tsurts avatar
Misstankarna mot Posener avskrivna, men hur är det för Jisander?
Citera
2009-12-10, 17:55
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsurt
Misstankarna mot Posener avskrivna, men hur är det för Jisander?
Hovrättsdomen från oktober på 1½ års fängelse är väl överklagad till HD.
Det kommer nog ett avslag därifrån i januari eller februari...
Sen blir det väl dags för Jisander att packa tandborsten o inställa sig på Hotell Gripen....
Citera
2009-12-10, 19:36
  #88
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Hovrättsdomen från oktober på 1½ års fängelse är väl överklagad till HD.
Det kommer nog ett avslag därifrån i januari eller februari...
Sen blir det väl dags för Jisander att packa tandborsten o inställa sig på Hotell Gripen....
Citera
2009-12-14, 20:06
  #89
Medlem
dandifieds avatar
Jag såg Thomas Jisander promenerandes i Vasastan med en stor svart labrador i söndags.
Han hade en väldigt välsittande rock på sig och fick många mobilsamtal under de minuterna jag gick bakom honom.
Citera
2010-03-10, 00:41
  #90
Medlem
Thomas Jisander är inget annat än en skicklig bedragare, han har noll trovärdighet i den "riktiga" affärsvärlden, och dom affärer han då öppet frontar med är till 99% chans svarta och smutsiga.
Att folk överhuvudtaget tycker "Mr No limits" attityd och nyrika pondus är häftigt är för mig ett mysterium.
Jag tycker att 1,5 år är väldigt klent, med tanke på vad svenska skattebetalare fått stå för under dessa förhandlingar, mannen är en fjant, en bedragare och ett pack.

Förhoppningsvis hittar han ner till sin plats hos resten av brottslingarna i fängelset.
Citera
2010-03-10, 09:08
  #91
Medlem
dentJrs avatar
den stora frågan är väl om den gode jisander har några deg kvar .. av dignitet.
Citera
2010-07-31, 04:32
  #92
Medlem
Källa: http://sverigesradio.se/sida/artikel...Artikel=825102

Thomas Jisander i P3 Dokumentär om Trustor:
"En sekvens från St Tropez som blivit lite beryktad är när vi hade en helikopter som landade på båten och flög oss 200 meter in till Pamplona beach. Vi landade på bartaket varpå hela lunchen blåste bort för 150 personer. De blev ju helt nersölade och gräddiga allihopa va, så det var ju nästan lynchstämning.
Men vi klev ur där glada i tåget fem personer. Jag hade stjärngossemössa på mig, och baddräkt, och högklackade skor och en spegelklänning. Så satte vi på Star Max musiken och beställde in 408 flaskor Cristal och delade med oss av det till alla andra så det blev en ganska schysst stämning där en fyra, fem timmar"

"Redan på 60-talet började Brigitte Bardot att spruta champagne men ofta var det lokalt på det egna bordet. Vi flyttade ju fram positionerna genom att beställa in hysterisk mycket flaskor och dela med oss till alla andra varpå generositeten liksom, vi ritade om kartan för generositeten kan man säga – för att alla fick vara med och av de här 408 flaskorna drack jag väl en själv. Vi bara kastade ut flaskorna till alla och de var jätteglada. Vid ett tillfälle i St Tropez bars jag in i ett badkar fullt med champagne – till musik."
Citera
2010-07-31, 04:39
  #93
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Källa: http://sverigesradio.se/sida/artikel...Artikel=825102

Thomas Jisander i P3 Dokumentär om Trustor:
"Men vi klev ur där glada i tåget fem personer. Jag hade stjärngossemössa på mig, och baddräkt, och högklackade skor och en spegelklänning. Så satte vi på Star Max musiken och beställde in 408 flaskor Cristal och delade med oss av det till alla andra så det blev en ganska schysst stämning där en fyra, fem timmar"


Cristal är en champagne producerad av Louis Roederer som kostar 1595 kronor per flaska på Systembolaget. http://systembolaget.se/SokDrycker/P...0&SokStrangar= 408 x 1595 kr = 650.760 kr....
Citera
2010-07-31, 13:14
  #94
Medlem
dandifieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomteboda
Cristal är en champagne producerad av Louis Roederer som kostar 1595 kronor per flaska på Systembolaget. http://systembolaget.se/SokDrycker/P...0&SokStrangar= 408 x 1595 kr = 650.760 kr....
På krogen ligger en flaska cristal på minst 3000..
Citera
2010-07-31, 13:20
  #95
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomteboda
Cristal är en champagne producerad av Louis Roederer som kostar 1595 kronor per flaska på Systembolaget. http://systembolaget.se/SokDrycker/P...0&SokStrangar= 408 x 1595 kr = 650.760 kr....

Är det inte lite konstigt att en bar har 408 st såna i lager?
Citera
2010-07-31, 13:25
  #96
Medlem
dandifieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internet
Är det inte lite konstigt att en bar har 408 st såna i lager?
Baren gick ju givetvis runt till andra krogar och köpte på sig..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback