Citat:
Ja det är ju inte jag som bidragit till att detta kostat samhället miljontals kronor och tagit 4 års tid. Jag har varit väldigt tydlig med att jag gärna bidrar med bevisning för att göra bevisläget klart och tydligt, jag tycker t.ex. att teknisk bevisning kan säga mer än ord och är betydligt viktigare än att hålla innehållslösa förhör i 8 månader.
Det jag menade med att ”ni” skapat ärendet är att samhället gjort detta till en extremt stor grej, trots att det inte borde vara det. Media har ju frångått all medial etik som finns, de har fuskat, för att det här ärendet ska gå åt det här hållet. SVT sände ett TV-program om det här ärendet, som handlade om mig och andra misstänkta, utan att vi hade någon som helst kännedom om det och inte fått en enda fråga. Jag har t.o.m fått tag på deras interna rutiner kring uppdrag granskning och det är absolut ingenting som gick rätt till.
Åklagarna har ju åtalat oss för rena skämten bara för att få allt att se stort ut. Åtala någon för o ha köpet en bil med 15.000kr i kontanter. Man måste ju vara fullständigt iq-befriad om man på allvar tror att en sån sak skulle kunna bedömas som penningtvätt.
Vi åtalade dessutom för skatt- och bokföringsbrott som förundersökningen inte ens handlat om. Vi åtalades ju med ren chock-teknik för att vi inte skulle få förbereda något försvar.
Jag orkar inte ens förklara mer haha, nu ska jag hitta på någe skoj, herrå.
Det jag menade med att ”ni” skapat ärendet är att samhället gjort detta till en extremt stor grej, trots att det inte borde vara det. Media har ju frångått all medial etik som finns, de har fuskat, för att det här ärendet ska gå åt det här hållet. SVT sände ett TV-program om det här ärendet, som handlade om mig och andra misstänkta, utan att vi hade någon som helst kännedom om det och inte fått en enda fråga. Jag har t.o.m fått tag på deras interna rutiner kring uppdrag granskning och det är absolut ingenting som gick rätt till.
Åklagarna har ju åtalat oss för rena skämten bara för att få allt att se stort ut. Åtala någon för o ha köpet en bil med 15.000kr i kontanter. Man måste ju vara fullständigt iq-befriad om man på allvar tror att en sån sak skulle kunna bedömas som penningtvätt.
Vi åtalade dessutom för skatt- och bokföringsbrott som förundersökningen inte ens handlat om. Vi åtalades ju med ren chock-teknik för att vi inte skulle få förbereda något försvar.
Jag orkar inte ens förklara mer haha, nu ska jag hitta på någe skoj, herrå.

Ursprungligen postat av Racerbil12
SVT har enligt uppgift påbörjat produktion av en hel dokumentär(serie) om högskoleprovsmålet med anledning av vad som framkommit om åklagarna.
Den kommer förhoppningsvis att ge svar på många frågor och påståenden.
Spännande! Det kom ju inte som en chock direkt. Det allmänna intresset är ju så stort!
Vet du när det kommer att publiceras?
Senast redigerad av 23-aringen 2019-11-10 kl. 23:02.
Menar du den dokumentären ni berätta om, innan någon annan visste det. Ja du ser själv när 2019-11-10. 🤔
Blev den inte som ni ville? 🙄