2022-05-17, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 23-aringen
Ja det är ju inte jag som bidragit till att detta kostat samhället miljontals kronor och tagit 4 års tid. Jag har varit väldigt tydlig med att jag gärna bidrar med bevisning för att göra bevisläget klart och tydligt, jag tycker t.ex. att teknisk bevisning kan säga mer än ord och är betydligt viktigare än att hålla innehållslösa förhör i 8 månader.
Det jag menade med att ”ni” skapat ärendet är att samhället gjort detta till en extremt stor grej, trots att det inte borde vara det. Media har ju frångått all medial etik som finns, de har fuskat, för att det här ärendet ska gå åt det här hållet. SVT sände ett TV-program om det här ärendet, som handlade om mig och andra misstänkta, utan att vi hade någon som helst kännedom om det och inte fått en enda fråga. Jag har t.o.m fått tag på deras interna rutiner kring uppdrag granskning och det är absolut ingenting som gick rätt till.
Åklagarna har ju åtalat oss för rena skämten bara för att få allt att se stort ut. Åtala någon för o ha köpet en bil med 15.000kr i kontanter. Man måste ju vara fullständigt iq-befriad om man på allvar tror att en sån sak skulle kunna bedömas som penningtvätt.
Vi åtalade dessutom för skatt- och bokföringsbrott som förundersökningen inte ens handlat om. Vi åtalades ju med ren chock-teknik för att vi inte skulle få förbereda något försvar.

Jag orkar inte ens förklara mer haha, nu ska jag hitta på någe skoj, herrå.

Ursprungligen postat av Racerbil12
SVT har enligt uppgift påbörjat produktion av en hel dokumentär(serie) om högskoleprovsmålet med anledning av vad som framkommit om åklagarna.
Den kommer förhoppningsvis att ge svar på många frågor och påståenden.
Spännande! Det kom ju inte som en chock direkt. Det allmänna intresset är ju så stort!
Vet du när det kommer att publiceras?
Senast redigerad av 23-aringen 2019-11-10 kl. 23:02.

Menar du den dokumentären ni berätta om, innan någon annan visste det. Ja du ser själv när 2019-11-10. 🤔
Blev den inte som ni ville? 🙄
Citera
2022-05-17, 23:20
Medlem
Gavle112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Är det förresten någon som vet vilka anstalter som kan komma att bli aktuella för Victor Gustafss*n, Oscar Gustafss*n och Luc*s Kjellin G*rdebrand?
Först och främst vill jag tacka för en underhållande diskussion mellan dig och den till synes omnipotenta och helgalna 23-åringen (numera 25). Jag har följt detta case sedan allra början och det härliga beslutet från HD kunde inte komma på en bättre tid på året (även om det givetvist hade varit kul med ytterligare en runda). Kul att all kunskap hos fusk-laget verkar ha försvunnit upp i rök, och nu ser man deras sanna personligheter, de försvarar sig själva även fast alla möjliga domstolar har sagt sitt om detta och även självaste riksåklagaren- de är sinnesjuka (eller rättare sagt bröderna, eftersom det är de som kommenterar och inte flera olika oberoende människor)

Nu till din fråga:
https://www.youtube.com/watch?v=2lk1fUtQO9Q&t=58s
https://m.facebook.com/watch/?v=472936569578573&_rdr

Du kan säkert hitta från de andra men de har mer generiska namn.
Citera
2022-05-18, 01:10
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavle112
Först och främst vill jag tacka för en underhållande diskussion mellan dig och den till synes omnipotenta och helgalna 23-åringen (numera 25). Jag har följt detta case sedan allra början och det härliga beslutet från HD kunde inte komma på en bättre tid på året (även om det givetvist hade varit kul med ytterligare en runda). Kul att all kunskap hos fusk-laget verkar ha försvunnit upp i rök, och nu ser man deras sanna personligheter, de försvarar sig själva även fast alla möjliga domstolar har sagt sitt om detta och även självaste riksåklagaren- de är sinnesjuka (eller rättare sagt bröderna, eftersom det är de som kommenterar och inte flera olika oberoende människor)

Nu till din fråga:
https://www.youtube.com/watch?v=2lk1fUtQO9Q&t=58s
https://m.facebook.com/watch/?v=472936569578573&_rdr

Du kan säkert hitta från de andra men de har mer generiska namn.
Riksåklagaren delade väl en hel del åsikter med oss. De ordinarie åklagarna delade också många åsikter och de påpekade också flera fel som domstolarna inte brydde sig om. De dömde ju emot förundersökningen, åtalet, huvudförhandlingen, förhören, åklagarnas påståenden och våra påståenden.
Du tycker alltså att det är bra att människor döms för saker som över huvud taget inte ens varit på tal under hela målets gångs, alltså fyra års tid och som tilltalade inte får bemöta.

Det är ett ganska udda ställningstagande som du gärna får utveckla.
Senast redigerad av 23-aringen 2022-05-18 kl. 01:18.
Citera
2022-05-18, 10:53
Medlem
QuadraticFormulas avatar
Citat:
Riksåklagaren delade väl en hel del åsikter med oss. De ordinarie åklagarna delade också många åsikter och de påpekade också flera fel som domstolarna inte brydde sig om. De dömde ju emot förundersökningen, åtalet, huvudförhandlingen, förhören, åklagarnas påståenden och våra påståenden.
Du tycker alltså att det är bra att människor döms för saker som över huvud taget inte ens varit på tal under hela målets gångs, alltså fyra års tid och som tilltalade inte får bemöta.

Det är ett ganska udda ställningstagande som du gärna får utveckla.
Du framför ju en minst sagt intressant bild av verkligheten som inte delas av någon domstol. Det har ju varit underhållande att läsa dina inlägg, särskilt PolisenOrebro motinlägg. Samtidigt kan man ju undra vilket värde det finns av att hävda sin oskuld på Flashback. Förutom att det är underhållande för oss läsare för det inte målet framåt. Hur går det med resningsansökan? Ska ni ta målet till Europadomstolen?
Citera
2022-05-18, 21:45
Medlem
Citat:
De dömde ju emot förundersökningen, åtalet, huvudförhandlingen, förhören, åklagarnas påståenden och våra påståenden.

Herrejesus, nu drar vanföreställningarna igång igen!

Dömde verkligen domstolen "emot" åtalet?

Vi tar en titt på vad åklagaren påstod, från stämningsansökan:
Ansvarsyrkanden m.m.
1. GROVT BOKFÖRINGSBROTT (X Gustafsson) (9000-K698-18)

Vad kommer då hovrätten fram till? *trumvirvel*
Huvudmannen döms därmed även för grovt bokföringsbrott

Vi tar en ny titt på stämningsansökan och ser där:

1.2 MEDHJÄLP TILL OSANN FÖRSÄKRAN, GROVT BROTT (X Gustafsson):

Vilket brott har då hovrätten kommit fram till *trumvirvel* :

Beträffande de tre som åtalats för att ha organiserat fusket, fastställer hovrätten i huvudsak tingsrättens fällande domar för medhjälp till provskrivarnas brott, dvs. medhjälp till osann försäkran.

https://www.domstol.se/nyheter/2021/12/malet-om-fusk-pa-hogskoleprovet/

Det är ju nästan så att man skulle kunna dra slutsatsen att hovrätten i själva verket dömde helt i linje med åklagarens stämningsansökan ...

Citat:

Hur har det inte varit på tal under hela målets gång när hovrätten dömer i linje med åklagarens stämningsansökan? Ni har haft 4 år på er att bemöta åklagarens gärningsbeskrivning och ni har misslyckats kapitalt: samtliga vändor i samtliga instanser har fällt er till ansvar.

Nåja, slutet gott allting gott: Jönssonligan bakom lås och bom! Hoppas dock på någon form av framtida comeback
Citera
2022-09-05, 00:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av drummel89
Varsågod, förundersökningsprotokoll FUP: https://anonfiles.com/Df09raCexc/Norrko_ping_zip

Ursäkta besväret! Försöker komma åt FUP, finns det någon möjlighet att ladda upp på nytt?

Allt gott!
Citera
2022-12-27, 04:23
Medlem
Väldigt intressant tråd och grymt jobbat till alla er som bidragit. Spenderat timmar med era roande men även fasansfulla yttringar. Vad har hänt med personerna som fuskat nu då?
Citera
2023-02-09, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmEEMmOO
Väldigt intressant tråd och grymt jobbat till alla er som bidragit. Spenderat timmar med era roande men även fasansfulla yttringar. Vad har hänt med personerna som fuskat nu då?

Jag pluggar till läkare och har precis fått min första underläkartjänst, vad händer själv? 😊
Citera
2023-07-12, 23:15
Medlem
Gavle112s avatar
23-åringen, hur är livet utanför kåken? Har du fått jobb på Samhall?
Citera
2023-08-04, 07:57
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavle112
23-åringen, hur är livet utanför kåken? Har du fått jobb på Samhall?
Jodå det är fint, tackar som frågar. Det var länge sen vi talades vid här, jag har saknat dig!

Väntar med spänning på dina kommentarer om HP-Hjälpens hemsida.
Om du har tur kanske du också blir kändis!
Senast redigerad av 23-aringen 2023-08-04 kl. 08:02.
Citera
2023-12-02, 00:51
Medlem
Bumpar i försök att få tag på FUP. Någon som kan lägga ut en länk som fungerar då alla andra är döda?
Citera
2023-12-03, 11:56
Medlem
Det har kommit ut en P3 Dokumentär om de här mupparna: https://sverigesradio.se/avsnitt/ny-fuskligan-och-kuppen-mot-hogskoleprovet

Såklart fortsätter mastermind-mongot att hävda att han är utsatt för en komplott och rättssäkerhet motsvarande "Ungern och Ryssland" 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in