2022-05-14, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 23-aringen
Jag har gjort ett IQ-test, jag är inte missnöjd med det resultatet, tråkigt att du är det. Jag kan ju tycka att man ska utnyttja människors olika kompetenser i samhället.
Om det är någon som har svårt med läsförståelsen så är det uppenbarligen du, som fortfarande påstår att jag sålt fusk på högskoleprovet. Du kan varken ha läst åtal, dom eller förundersökning.

Fullskaligt?
Citera
2022-05-14, 21:58
Medlem
QuadraticFormulas avatar
Citat:
Juste, det är bra att vi dömmer de som INTE uppfyller bokföringslagens krav på bokföringsskyldighet, så att de som faktiskt uppfyller kraven blir frikända. Bra idé!
När vi ändå spånar på så bra idéer så kan vi ju neka de misstänkta att lämna in bevis som pekar på vem som potentiellt kan vara skyldig.
I det här ärendet har man ju hävdat att ”man kan anses vara skatt och bokföringsskyldig bara av att delta i en verksamhet” vilket också framgår av åtalet där det gång efter gång står att bevisen visar att vi har deltagit i verksamheten. Detta är såklart en ren lögn, eller ja, nu har ju HD bestämt att man tydligen kan fatta besluten på det sättet vilket är katastrofalt.
Vem fan bryr sig vem om vem eller vilka som har delaktigt i verksamheten? Det är inte därför vi sitter i domstolen. Hela åtalet är ju utformat enbart för o smutskasta de åtalade.
Inte någonstans i åtalet står det varför någon uppfyller lagens uppställda krav.
HD har ju inte ändringsdispens/granskningsdispens. Däremot har HD inte ansett att det utgjort ett bra prejudikatfall eller att skäl för resning förelegat. Men ni är ju rättshaverister så jag antar att ni redan filar på resningsansökan och prövning i Europadomstolen?
Citera
2022-05-14, 22:04
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Fullskaligt?
Jag vet inte vad definitionen av fullskaligt IQ test är, men det gjordes enligt någon form av standard som jag inte minns just nu. Kanske någon amerikansk? Minnet var inte min starkaste sida.
Jag skulle bedöma det som fullskaligt. Det var många olika förmågor som testades på tid osv.
Senast redigerad av 23-aringen 2022-05-14 kl. 22:07.
Citera
2022-05-14, 22:10
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuadraticFormula
HD har ju inte ändringsdispens/granskningsdispens. Däremot har HD inte ansett att det utgjort ett bra prejudikatfall eller att skäl för resning förelegat. Men ni är ju rättshaverister så jag antar att ni redan filar på resningsansökan och prövning i Europadomstolen?
Jag vet inte vad jag ska förbereda eftersom domen inte går att förstå.
Citera
2022-05-14, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuadraticFormula

Lyckligtvis kan inte Europadomstolen upphäva domar Men antar att Jönssonligan kommer ägna abnorm mängd tid på resningsansökningar, överklaganden till Europadomstolen och gnäll på placeringar på olika anstalter etcetera.

Bara tiden de lägger här, i tråden, talar för en genetisk predisposition att aldrig släppa och gå vidare med mer konstruktiva beteenden som för dem framåt i livet.
Senast redigerad av PolisenOrebro 2022-05-14 kl. 22:20.
Citera
2022-05-14, 22:12
Medlem
Citat:
Jag vet inte vad jag ska förbereda eftersom domen inte går att förstå.

Domen går inte att förstå? Jag tycker domen var väldigt klar och tydlig ...
Citera
2022-05-14, 22:16
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Lyckligtvis kan inte Europadomstolen inte upphäva domar Men antar att Jönssonligan kommer ägna abnorm mängd tid på resningsansökningar, överklaganden till Europadomstolen och gnäll på placeringar på olika anstalter etcetera.

Bara tiden de lägger här, i tråden, talar för en genetisk predisposition att aldrig släppa och gå vidare med mer konstruktiva beteenden som för dem framåt i livet.
Konstruktivt beteende hade jag definitivt för 4 år sedan. Det här är ju staten, media och ni som skapat det här ärendet. Tydligen tycker ni alla att det är värt alla miljoner, jag tycker inte det. Jag hade kunnat blivit frisläppt direkt efter arresten om jag bara fått veta vad jag anklagas för, sedan hade allt kunnat lösts snabbt, smidigt och billigt.
Jag erbjöd mig ju dessutom att hjälpa till genom hela förundersökningen, är inte det konstruktivt?
Det är ju enbart staten som hade ett destruktivt beteende här. När jag erbjöd mig att bevisa att såväl jag som min bror var oskyldiga så blev jag tystad. Du får ju fortsätta leva i din fantasivärld om att polisen är guds änglar.
Senast redigerad av 23-aringen 2022-05-14 kl. 22:21.
Citera
2022-05-14, 22:17
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Domen går inte att förstå? Jag tycker domen var väldigt klar och tydlig ...
Förklara då, du verkar ju också lägga mycket tid här!
Ta din tid och förklara istället för att försöka nedvärdera människor.

Du som nu pratar om konstruktivt beteende...

Nu har du chansen att bespara samhället väldigt mycket pengar och besvär. Även om det såklart är tämligen sent, men du kan ju bidra med din insats istället för att gnälla.
Senast redigerad av 23-aringen 2022-05-14 kl. 22:23.
Citera
2022-05-14, 22:18
Medlem
Voelsens avatar
1,9 hade jag. Vad hade ni?
Citera
2022-05-14, 22:24
Medlem
QuadraticFormulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voelsen
1,9 hade jag. Vad hade ni?
1.9 med eller utan fusk är frågan
Citera
2022-05-14, 22:25
Medlem
Citat:
Konstruktivt beteende hade jag definitivt för 4 år sedan. Det här är ju staten, media och ni som skapat det här ärendet.

Nu drar den fullskaliga psykosen igång igen: "staten", "media" och "ni"?

Vem är "ni"? Vi i tråden? Och vad menar du med skapat ärendet?
Senast redigerad av PolisenOrebro 2022-05-14 kl. 22:29.
Citera
2022-05-14, 22:46
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Nu drar den fullskaliga psykosen igång igen: "staten", "media" och "ni"?

Vem är "ni"? Vi i tråden? Och vad menar du med skapat ärendet?
Ja det är ju inte jag som bidragit till att detta kostat samhället miljontals kronor och tagit 4 års tid. Jag har varit väldigt tydlig med att jag gärna bidrar med bevisning för att göra bevisläget klart och tydligt, jag tycker t.ex. att teknisk bevisning kan säga mer än ord och är betydligt viktigare än att hålla innehållslösa förhör i 8 månader.
Det jag menade med att ”ni” skapat ärendet är att samhället gjort detta till en extremt stor grej, trots att det inte borde vara det. Media har ju frångått all medial etik som finns, de har fuskat, för att det här ärendet ska gå åt det här hållet. SVT sände ett TV-program om det här ärendet, som handlade om mig och andra misstänkta, utan att vi hade någon som helst kännedom om det och inte fått en enda fråga. Jag har t.o.m fått tag på deras interna rutiner kring uppdrag granskning och det är absolut ingenting som gick rätt till.
Åklagarna har ju åtalat oss för rena skämten bara för att få allt att se stort ut. Åtala någon för o ha köpet en bil med 15.000kr i kontanter. Man måste ju vara fullständigt iq-befriad om man på allvar tror att en sån sak skulle kunna bedömas som penningtvätt.
Vi åtalade dessutom för skatt- och bokföringsbrott som förundersökningen inte ens handlat om. Vi åtalades ju med ren chock-teknik för att vi inte skulle få förbereda något försvar.

Jag orkar inte ens förklara mer haha, nu ska jag hitta på någe skoj, herrå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in