Citat:
Ursprungligen postat av
Unni.Drougge
Men om ni var så säkra på att det var lagligt, varför skötte ni det som ni gjorde?
Citat:
Ursprungligen postat av
Unni.Drougge
Okej. Det här med att ni gjorde allt i er makt för att dölja vad ni sysslade med, trots att ni var övertygade om att det var lagligt, varför?

Innan sommaren 2016 behövde fuskarna inte skriva på någon försäkran men fusket verkar ha fungerat på liknande sätt i alla fall, trots att det då var helt lagligt. Åklagaren har inte påstått att det skulle vara någon skillnad före och efter sommaren 2016.
Tillvägagångssättet har sannolikt att göra med att kunderna skulle känna att deras anonymitet garanterades, men det faktiska syftet kan jag inte svara på.
Jag vill också påpeka att
jag inte dolt någonting. Om någon annan gjort det så får det stå för dem. Vad jag vet så är det ingen som påstått att jag skulle ha dolt något.
Åklagaren har ju påstått att man använt postboxar för att dölja den
ekonomiska brottsligheten men jag ser ingen logik i det. Om en köpare vill vara anonym så är kontanter ett bra betalningsmedel, om man då säljer en tjänst eller vara nationellt så är ju en postbox en lösning för att det ska fungera.
Sedan är det ju tämligen enkelt för en åklagare att göra husrannsakan och kontrollera vem som äger en postbox om man skulle vara nyfiken eller misstänka något brott.
Vill man dölja ekonomisk brottslighet så finns det väl bättre metoder för det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Unni.Drougge
Såhär: hur kan de tro att någon ska tro att de inte är fula fiskar? Absolut, de kanske klarar sig juridiskt men, att hålla på och försöka rentvå sig helt blir ju bara patetiskt och lite aspigt. Blir också tramsigt när han använder Flashback för att göra detta men tydligen tycker att man ska bortse från allt som skrivs här(?)
Sen när används inte inlägg på sociala medier etc som bevis förresten?
Jag har aldrig påstått att det är moraliskt rätt att fuska, jag har aldrig påstått att allt jag gjort varit moraliskt och korrekt, jag har däremot berättat att jag varit inblandad och det står jag för. Att polisen då beter sig riktigt illa saknar logik. De var uppenbart inställda på att alla inblandade lekte katt och råtta och då passade de på att få hävda sig lite.
När jag gick i skolan fuskade ett flertal elever vid varje prov, det var fullt normalt och verkade accepterat av eleverna. Det var i vart fall ingen som vidtog någon åtgärd och det var garanterat ingen som ringde polisen.
Inlägg på sociala medier som gjorts av någon anonym har ju inget större bevisvärde. Vem som helst kan skapa ett konto på internet och utge sig för att vara någon annan. Inlägg som är av marknadsföringskaraktär har väl också en tendens att överdrivas om de inte rent av är en lögn.