Citat:
Ursprungligen postat av
Sjalenskrigare
Som topic lyder s har jag trttnat p att jobba, har egentligen aldrig velat jobba heller. Har alltid mtt skit av att jobba och inte sett ngon mening med att sitta av 8 timmar bara fr att tjna ngra tusen extra ver socialbidraget. Jag har lnge velat lmna det s kallade "The Matrix" och leva p ett annorlunda sett. Vill knna mig levande varje dag inte bara jobba mndag-fredag fr att senare g ut och festa och vakna bakis nsta dag vilket mnga verkar vara tillfreds med. Jag har noterat att samhllet vill forma en bild av att man r vrdels om man inte jobbar och att mnniskor ska knna dligt samvete fr att man inte bidrar till storebror. S jag tror egentligen mnga jobbar fr att man inte ska bli dmd eller klassad som vrdels. Egentligen r detta bara en phittad id och tanke som mnga accepterat pga mnniskans kollektiva nedtryckta sjlvknsla.
Vad tycker ni p Flashback? Njuter ni och ser fram emot att g till jobbet? Eller r det bortkastad energi och livskraft som gr till spillo?
Det lter som att du inte har ett speciellt roligt och stimulerande jobb, det r din grundproblematik.
Med utbildning s gr det faktiskt att jobba med ngot som r spnnande och kul ihop med trevliga kollegor, idag r distansarbete nstan standard s du kan kra hemifrn, utomlands, landstllet eller var som ngra dagar i veckan utan problem.
Inkomst mjliggr mycket roligt i livet, resor, upplevelser, prylar och saker!
Angende skatten s r det ett jvla problem, att som egen fretagare bara ge bort 25% av all inkomst innan skatt och arbetsgivaravgifter r fr jvla sorligt, nnu sorligare blir det nr pengarna gr till nnu en fritidsgrd t otacksamma svartskallar, ett svrsmlt dilemma...