2023-08-03, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsluggan
Spara ihop ngra miljoner, kp grd i norrland, lr dig vxa din egna mat, d behver du nstan aldrig jobba igen om du kan verleva p all mat du vxer, s kan du slja det som blir ver

Ja, fr det r ju "nstan" inget arbete att skta en sjlvfrsrjande grd....
Citera
2023-08-03, 14:10
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkMessiah666
Jag har redan bestmt mig att jag kommer jobba ett och ett halvt r eller tv r till sedan sger jag upp mig frn detta skitjobb. Jobbar som skrpplockare p Samhall och det r det mest krnkande jobbet jag haft. Det lnar sig heller inte att jobba i Sverige och vara en kugge i hjulet. Skiter i pengarna och i pensionen.

Dessutom innebr Samhall att ditt jobb kostar oss skattebetalare pengar. Samhall r, om man skall vara lite uppriktig, som ett subventionerat dagis fr vuxna.

Kan ha full frstelse fr att det r ett totalt meningslst jobb fr dig. Hur kommer det sig att du hamnade dr till att brja med?
Citera
2023-08-03, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalenskrigare
Som topic lyder s har jag trttnat p att jobba, har egentligen aldrig velat jobba heller. Har alltid mtt skit av att jobba och inte sett ngon mening med att sitta av 8 timmar bara fr att tjna ngra tusen extra ver socialbidraget. Jag har lnge velat lmna det s kallade "The Matrix" och leva p ett annorlunda sett. Vill knna mig levande varje dag inte bara jobba mndag-fredag fr att senare g ut och festa och vakna bakis nsta dag vilket mnga verkar vara tillfreds med. Jag har noterat att samhllet vill forma en bild av att man r vrdels om man inte jobbar och att mnniskor ska knna dligt samvete fr att man inte bidrar till storebror. S jag tror egentligen mnga jobbar fr att man inte ska bli dmd eller klassad som vrdels. Egentligen r detta bara en phittad id och tanke som mnga accepterat pga mnniskans kollektiva nedtryckta sjlvknsla.

Vad tycker ni p Flashback? Njuter ni och ser fram emot att g till jobbet? Eller r det bortkastad energi och livskraft som gr till spillo?

Det lter som att du inte har ett speciellt roligt och stimulerande jobb, det r din grundproblematik.

Med utbildning s gr det faktiskt att jobba med ngot som r spnnande och kul ihop med trevliga kollegor, idag r distansarbete nstan standard s du kan kra hemifrn, utomlands, landstllet eller var som ngra dagar i veckan utan problem.

Inkomst mjliggr mycket roligt i livet, resor, upplevelser, prylar och saker!

Angende skatten s r det ett jvla problem, att som egen fretagare bara ge bort 25% av all inkomst innan skatt och arbetsgivaravgifter r fr jvla sorligt, nnu sorligare blir det nr pengarna gr till nnu en fritidsgrd t otacksamma svartskallar, ett svrsmlt dilemma...
Citera
2023-08-03, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalenskrigare
Som topic lyder s har jag trttnat p att jobba, har egentligen aldrig velat jobba heller. Har alltid mtt skit av att jobba och inte sett ngon mening med att sitta av 8 timmar bara fr att tjna ngra tusen extra ver socialbidraget. Jag har lnge velat lmna det s kallade "The Matrix" och leva p ett annorlunda sett. Vill knna mig levande varje dag inte bara jobba mndag-fredag fr att senare g ut och festa och vakna bakis nsta dag vilket mnga verkar vara tillfreds med. Jag har noterat att samhllet vill forma en bild av att man r vrdels om man inte jobbar och att mnniskor ska knna dligt samvete fr att man inte bidrar till storebror. S jag tror egentligen mnga jobbar fr att man inte ska bli dmd eller klassad som vrdels. Egentligen r detta bara en phittad id och tanke som mnga accepterat pga mnniskans kollektiva nedtryckta sjlvknsla.

Vad tycker ni p Flashback? Njuter ni och ser fram emot att g till jobbet? Eller r det bortkastad energi och livskraft som gr till spillo?
Livet som ung vuxen gr ut p att finna ett jobb som man tycker r kul. Gr man inte det s blir det tungt.
Citera
2023-08-03, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsluggan
Spara ihop ngra miljoner, kp grd i norrland, lr dig vxa din egna mat, d behver du nstan aldrig jobba igen om du kan verleva p all mat du vxer, s kan du slja det som blir ver
Haha det dr kan ju bara ngon som vuxit upp i ngon lgenhet p Sdermalm klcka ur sig
Citera
2023-08-03, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Jag tyckte frut att det var rena slaveriet att g arbetsls. Detta ndrades fr ngra mnader sedan nr jag fick ngot att gra p dagarna.

Nu knns det mycket bttre nr dagarna och veckorna bara flyter frbi. Visst fr den som har jobbat i kanske 10-25 r redan s kanske det knns annorlunda och lngtrkigt.

Dock s tycker jag om att f vara hemifrn ett par timmar om dagen. Tiden gr rtt fort nd p jobbet.

Ngon slags daglig verksamhet i kommunens regi?
Citera
2023-08-03, 17:01
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic
Ngon slags daglig verksamhet i kommunens regi?
Nja inte daglig verksamhet precis, mer som arbetstrning ute p fretag.
Citera
2023-08-03, 17:19
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Nja inte daglig verksamhet precis, mer som arbetstrning ute p fretag.

Tror absolut mnga skulle gilla/orka med att jobba kanske 1-2 dar per vecka eller s.

Det r nr det r 5 dar i veckan. r ut och r in. Decennium efter decennium i slitiga jobb/branscher. Dr personalstyrkan r hlften av vad den borde vara.

Det r d vldigt mnga mnniskor mr dligt. Finns ju en anledning att sjukskrivningar pga stress r s enormt stort i Sverige. Ja ja. En dag fr man vila i frid 😂🤷‍♀️
Citera
2023-08-06, 12:41
Medlem
N, vem attans vill det. Men tydligen styr pengar samhllet
Citera
2023-08-06, 18:43
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytspackel90
N, vem attans vill det. Men tydligen styr pengar samhllet

Skulle det vara bttre med inga pengar och 100% kommunism?

Det sagt s r ju pengar ven till nytta i ett helt kommunistiskt samhlle. Det r ju bara till fr att slippa direkt byteshandel.

Men det r lite OT, och personligen s vill jag jobba oavsett pengar. Tycker det r utvecklande och roligt att vara med och skapa saker.
Citera
2025-01-07, 13:29
Medlem
Damen101s avatar
Brjar ocks komma till insikten om att jag inte vill jobba lngre. r 35 och tycker det verkar vara riktigt knullat med jobb. Har jobbat sen jag var 18 med diverse studier emellan men fyfan vad en arbetsplats handlar om att slicka vandrarnas smutsiga rumpa.

Jag kan hgst vara sjukskriven i 6 mnader hur gr jag fr att sjukskriva mig fr resten av liv. Skiter fullstndigt i pengar och pension. Vill bara trna och kanske ngon kampsport.

Tips nskas!
Citera
2025-01-07, 13:49
Avstngd
Blocktobers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Det som r slende hr i trden r att de som aktivt vljer att inte jobba verkar tro att deras behov (eller avsaknad av desamma) gller fr alla, vilket verkligen inte r fallet. En stor majoritet av befolkningen vill, behver,och gillar att arbeta. Antingen som anstllda eller egenfretagare. Visst, mnga klagar p sina jobb frn och till, men med tiden brukar man hitta ett jobb man r genuint intresserad av och t.om trivs med.
Att sl dank 52 veckor per r mr den stora majoriteten inte alls bra av utan det blir fort frdande fr ork, mental hlsa och sjlvbild/sjlvfrtroende.
Men det vgrar denna lilla grupp ta in.

Jag lever p en sjukpension som minus bostadstillgget r ungefr 10500 i mnaden, men jag knner mig nd illa berrd av mnniskor som knner ett behov av att arbeta, ven om de fr ut mycket mer n jag fr. S fruktansvrt tragiskt. Dremot tror jag inte att det r en majoritet som uppriktigt knner s. Det r ngot man intalar sig fr att orka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in