2023-07-28, 10:44
Medlem
mrsluggans avatar
Spara ihop några miljoner, köp gård i norrland, lär dig växa din egna mat, då behöver du nästan aldrig jobba igen om du kan överleva på all mat du växer, så kan du sälja det som blir över
Citera
2023-07-28, 10:45
Medlem
Kanonklass avatar
Du gör precis som du vill.

Säg upp dig nu istället för att gå några år till. Du kanske blir ID-kapad och förlorar dom pengarna du sparar.
Mycket bättre att uppleva "Street life" desto yngre du är.

Om du kör street life när du är 42 kanske du inte orkar hänga med.

Edit; Försök dra på dig ett LPT eller ett LVM. Då blir du kanske sjukskriven ett bra tag framöver. Visst du får offra några månader. Men det är ju inne med "Passive Income" & "Make money from home"
Senast redigerad av Kanonklas 2023-07-28 kl. 10:50.
Citera
2023-07-28, 10:57
Medlem
Hmm pengar gör dig inte lycklig, men pengar är vägen till att just slippa jobba till pensionen.
Kör hårt , spara allt du kan och stick tidigare.
Ingen vet heller hur pensionsåldern ser ut om 30 år.
Citera
2023-07-28, 11:02
Medlem
Då får du väl göra som du känner.

Ett alternativ är en redig kupp med många millars vinst. Du kanske får 4 år i finkan men med 20 millar sol väntar när du kmr ut kanske de ör värt?
Citera
2023-07-28, 11:05
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Tråd inklistrad.

Mod.
Citera
2023-07-28, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonklas
Du gör precis som du vill.

Säg upp dig nu istället för att gå några år till. Du kanske blir ID-kapad och förlorar dom pengarna du sparar.
Mycket bättre att uppleva "Street life" desto yngre du är.

Om du kör street life när du är 42 kanske du inte orkar hänga med.

Edit; Försök dra på dig ett LPT eller ett LVM. Då blir du kanske sjukskriven ett bra tag framöver. Visst du får offra några månader. Men det är ju inne med "Passive Income" & "Make money from home"
Haha var detta hjärnan bakom inlägget på min tråd.
Citera
2023-07-30, 11:28
Medlem
Kanonklass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9rx
Haha var detta hjärnan bakom inlägget på min tråd.

Ja din jonkare, det var det.
Citera
2023-07-30, 11:35
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkMessiah666
Hatar att jobba. Får ångest när jag tänker på att jag måste jobba tills jag går i pension det är 33 år dit. Skiter i pengar. Pengar gör en inte lycklig i längden ändå. Tänker inte slava mig till pension tvingas stiga upp tidigt varje morgon. Blir inte lyckligare av att jobba heller. Känner mig mest tvungen till det. Skiter i pensionen också. Så min plan är att spara ihop tillräckligt med pengar och sedan om några år så säger jag upp mig. Samhället är ändå på väg ner i botten. Känns som att det är slöseri med livet att tvingas jobba till pensionen och inte har någon fritid över. Det är iallafall min åsikt. Ni behöver inte hålla med mig.

Du kan ju knappast spara ihop tillräckligt med pengar på några år som sedan räcker livet ut. I så fall måste du ha en helt otrolig lön!

Det finns ju dock alternativa livsstilar, alla måste inte jobba 47 veckor/per år fram till pensionen. Det finns de som exempelvis jobbar järnet som asfaltsläggare under sommarhalvåret för att sedan tillbringa vinterhalvåret i Alperna med att åka skidor och festa. Eller i Thailand med att supa och kopulera med horor. Det är bara du själv som äger din framtid.
Citera
2023-08-01, 17:12
Medlem
Mogaku-sans avatar
Jag tyckte förut att det var rena slaveriet att gå arbetslös. Detta ändrades för några månader sedan när jag fick något att göra på dagarna.

Nu känns det mycket bättre när dagarna och veckorna bara flyter förbi. Visst för den som har jobbat i kanske 10-25 år redan så kanske det känns annorlunda och långtråkigt.

Dock så tycker jag om att få vara hemifrån ett par timmar om dagen. Tiden går rätt fort ändå på jobbet.
Citera
2023-08-02, 00:32
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkMessiah666
Hatar att jobba. Får ångest när jag tänker på att jag måste jobba tills jag går i pension det är 33 år dit.

Du får självklart göra som du vill, men kan personligen tycka det är ett väldigt slöseri av ett liv och all tid på arbete (som är en stor del av ens vakna tid) på saker man inte trivs och får ångest av. Är ju så mycket värt och personligt utvecklande om man hittar ett jobb man trivs och brinner för.
Citera
2023-08-02, 00:34
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsluggan
Spara ihop några miljoner, köp gård i norrland, lär dig växa din egna mat, då behöver du nästan aldrig jobba igen om du kan överleva på all mat du växer, så kan du sälja det som blir över

Tycker personligen att det låter enormt slitsamt (mycket tidiga morgnar och långa hårda dagar som bonde), men det är ju självklart utmärkt att det finns de som finner glädje och lycka i det.
Citera
2023-08-03, 14:06
Bannlyst
Jag har redan bestämt mig att jag kommer jobba ett och ett halvt år eller två år till sedan säger jag upp mig från detta skitjobb. Jobbar som skräpplockare på Samhall och det är det mest kränkande jobbet jag haft. Det lönar sig heller inte att jobba i Sverige och vara en kugge i hjulet. Skiter i pengarna och i pensionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in