Citat:
Ursprungligen postat av
DarkMessiah666
Hatar att jobba. Får ångest när jag tänker på att jag måste jobba tills jag går i pension det är 33 år dit. Skiter i pengar. Pengar gör en inte lycklig i längden ändå. Tänker inte slava mig till pension tvingas stiga upp tidigt varje morgon. Blir inte lyckligare av att jobba heller. Känner mig mest tvungen till det. Skiter i pensionen också. Så min plan är att spara ihop tillräckligt med pengar och sedan om några år så säger jag upp mig. Samhället är ändå på väg ner i botten. Känns som att det är slöseri med livet att tvingas jobba till pensionen och inte har någon fritid över. Det är iallafall min åsikt. Ni behöver inte hålla med mig.
Du kan ju knappast spara ihop tillräckligt med pengar på några år som sedan räcker livet ut. I så fall måste du ha en helt otrolig lön!
Det finns ju dock alternativa livsstilar, alla måste inte jobba 47 veckor/per år fram till pensionen. Det finns de som exempelvis jobbar järnet som asfaltsläggare under sommarhalvåret för att sedan tillbringa vinterhalvåret i Alperna med att åka skidor och festa. Eller i Thailand med att supa och kopulera med horor. Det är bara du själv som äger din framtid.