2023-07-28, 10:44
Medlem
mrsluggans avatar
Spara ihop ngra miljoner, kp grd i norrland, lr dig vxa din egna mat, d behver du nstan aldrig jobba igen om du kan verleva p all mat du vxer, s kan du slja det som blir ver
Citera
2023-07-28, 10:45
Medlem
Kanonklass avatar
Du gr precis som du vill.

Sg upp dig nu istllet fr att g ngra r till. Du kanske blir ID-kapad och frlorar dom pengarna du sparar.
Mycket bttre att uppleva "Street life" desto yngre du r.

Om du kr street life nr du r 42 kanske du inte orkar hnga med.

Edit; Frsk dra p dig ett LPT eller ett LVM. D blir du kanske sjukskriven ett bra tag framver. Visst du fr offra ngra mnader. Men det r ju inne med "Passive Income" & "Make money from home"
Senast redigerad av Kanonklas 2023-07-28 kl. 10:50.
Citera
2023-07-28, 10:57
Medlem
Hmm pengar gr dig inte lycklig, men pengar r vgen till att just slippa jobba till pensionen.
Kr hrt , spara allt du kan och stick tidigare.
Ingen vet heller hur pensionsldern ser ut om 30 r.
Citera
2023-07-28, 11:02
Medlem
D fr du vl gra som du knner.

Ett alternativ r en redig kupp med mnga millars vinst. Du kanske fr 4 r i finkan men med 20 millar sol vntar nr du kmr ut kanske de r vrt?
Citera
2023-07-28, 11:05
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Trd inklistrad.

Mod.
Citera
2023-07-28, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonklas
Du gr precis som du vill.

Sg upp dig nu istllet fr att g ngra r till. Du kanske blir ID-kapad och frlorar dom pengarna du sparar.
Mycket bttre att uppleva "Street life" desto yngre du r.

Om du kr street life nr du r 42 kanske du inte orkar hnga med.

Edit; Frsk dra p dig ett LPT eller ett LVM. D blir du kanske sjukskriven ett bra tag framver. Visst du fr offra ngra mnader. Men det r ju inne med "Passive Income" & "Make money from home"
Haha var detta hjrnan bakom inlgget p min trd.
Citera
2023-07-30, 11:28
Medlem
Kanonklass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9rx
Haha var detta hjrnan bakom inlgget p min trd.

Ja din jonkare, det var det.
Citera
2023-07-30, 11:35
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkMessiah666
Hatar att jobba. Fr ngest nr jag tnker p att jag mste jobba tills jag gr i pension det r 33 r dit. Skiter i pengar. Pengar gr en inte lycklig i lngden nd. Tnker inte slava mig till pension tvingas stiga upp tidigt varje morgon. Blir inte lyckligare av att jobba heller. Knner mig mest tvungen till det. Skiter i pensionen ocks. S min plan r att spara ihop tillrckligt med pengar och sedan om ngra r s sger jag upp mig. Samhllet r nd p vg ner i botten. Knns som att det r slseri med livet att tvingas jobba till pensionen och inte har ngon fritid ver. Det r iallafall min sikt. Ni behver inte hlla med mig.

Du kan ju knappast spara ihop tillrckligt med pengar p ngra r som sedan rcker livet ut. I s fall mste du ha en helt otrolig ln!

Det finns ju dock alternativa livsstilar, alla mste inte jobba 47 veckor/per r fram till pensionen. Det finns de som exempelvis jobbar jrnet som asfaltslggare under sommarhalvret fr att sedan tillbringa vinterhalvret i Alperna med att ka skidor och festa. Eller i Thailand med att supa och kopulera med horor. Det r bara du sjlv som ger din framtid.
Citera
2023-08-01, 17:12
Medlem
Mogaku-sans avatar
Jag tyckte frut att det var rena slaveriet att g arbetsls. Detta ndrades fr ngra mnader sedan nr jag fick ngot att gra p dagarna.

Nu knns det mycket bttre nr dagarna och veckorna bara flyter frbi. Visst fr den som har jobbat i kanske 10-25 r redan s kanske det knns annorlunda och lngtrkigt.

Dock s tycker jag om att f vara hemifrn ett par timmar om dagen. Tiden gr rtt fort nd p jobbet.
Citera
2023-08-02, 00:32
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkMessiah666
Hatar att jobba. Fr ngest nr jag tnker p att jag mste jobba tills jag gr i pension det r 33 r dit.

Du fr sjlvklart gra som du vill, men kan personligen tycka det r ett vldigt slseri av ett liv och all tid p arbete (som r en stor del av ens vakna tid) p saker man inte trivs och fr ngest av. r ju s mycket vrt och personligt utvecklande om man hittar ett jobb man trivs och brinner fr.
Citera
2023-08-02, 00:34
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsluggan
Spara ihop ngra miljoner, kp grd i norrland, lr dig vxa din egna mat, d behver du nstan aldrig jobba igen om du kan verleva p all mat du vxer, s kan du slja det som blir ver

Tycker personligen att det lter enormt slitsamt (mycket tidiga morgnar och lnga hrda dagar som bonde), men det r ju sjlvklart utmrkt att det finns de som finner gldje och lycka i det.
Citera
2023-08-03, 14:06
Bannlyst
Jag har redan bestmt mig att jag kommer jobba ett och ett halvt r eller tv r till sedan sger jag upp mig frn detta skitjobb. Jobbar som skrpplockare p Samhall och det r det mest krnkande jobbet jag haft. Det lnar sig heller inte att jobba i Sverige och vara en kugge i hjulet. Skiter i pengarna och i pensionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in