Citat:
Ursprungligen postat av
DarkMessiah666
Hatar att jobba. Fr ngest nr jag tnker p att jag mste jobba tills jag gr i pension det r 33 r dit. Skiter i pengar. Pengar gr en inte lycklig i lngden nd. Tnker inte slava mig till pension tvingas stiga upp tidigt varje morgon. Blir inte lyckligare av att jobba heller. Knner mig mest tvungen till det. Skiter i pensionen ocks. S min plan r att spara ihop tillrckligt med pengar och sedan om ngra r s sger jag upp mig. Samhllet r nd p vg ner i botten. Knns som att det r slseri med livet att tvingas jobba till pensionen och inte har ngon fritid ver. Det r iallafall min sikt. Ni behver inte hlla med mig.
Du kan ju knappast spara ihop tillrckligt med pengar p ngra r som sedan rcker livet ut. I s fall mste du ha en helt otrolig ln!
Det finns ju dock alternativa livsstilar, alla mste inte jobba 47 veckor/per r fram till pensionen. Det finns de som exempelvis jobbar jrnet som asfaltslggare under sommarhalvret fr att sedan tillbringa vinterhalvret i Alperna med att ka skidor och festa. Eller i Thailand med att supa och kopulera med horor. Det r bara du sjlv som ger din framtid.