Resultat: Att dekorera Sagerska huset med Prideflaggan?
Bra
14,69%
89 röster
Dåligt
72,44%
439 röster
Varken för eller emot, flagga som flagga
10,40%
63 röster
Vet ej
2,48%
15 röster
2023-08-02, 18:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Tycker inte 75% av röstande.
Exakt vad/vem är det positivt och bra för?
Den största majoriteten av homosexuella tycker inte något med Pride är positivt, det är den lilla extremist klicken som tex legalt vill ge sig på barn osv som tycker att det är bra att strutta omkring med en dildo i pannan på stan.

Nu hoppas vi på lite islamistiskt ultra våld mot Pride i Huvudstaden.
Tvärtom, 75% av folket är positivt inställda till HBTQI+. 25% är det inte men dom kan vi bara strunta i. Livets hårda skola utbildar tyvärr inte i tolerans och medmänsklighet.
Citera
2023-08-02, 18:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Tvärtom, 75% av folket är positivt inställda till HBTQI+. 25% är det inte men dom kan vi bara strunta i. Livets hårda skola utbildar tyvärr inte i tolerans och medmänsklighet.

Det är för att många fortfarande inte förstår att det här är en sinnessjuk, pervers, sekt som vill könsstympa barn och snart kommer kräva ännu sjukare saker (pedofilers/barns rättigheter att älska vem de vill t.ex.).

75% kanske inte har något emot bögar/flator. Det betyder inte att man måste stötta den här sekten eller dyrka deras symbol.
Senast redigerad av HasseVonKlasse 2023-08-02 kl. 19:19.
Citera
2023-08-02, 19:02
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Bryr mig inte. Häng en prideflagga i typ Rinkeby istället, det är där det behövs.

Exakt detta.

Men det vågar inte den lille streckgubben Kristersson. Han försöker plocka billiga poäng på något totalt harmlöst som ingen vettig människa bryr sig ett skit om.

Däremot är streckgubben såklart livrädd för att reta upp sina älskade muslimska invandrare som hans företrädare Reinfeldt vräkte in i Sverige.

Hur fan har vi lyckats få en statsminister som är ännu värdelösare än sina föregångare?
Citera
2023-08-02, 19:23
Medlem
Inget annat än ett våldförande på statlig egendom.

Offentlig ägo skall inte smyckas med politiska budskap. Pride ÄR politiskt. Inte bara ur synpunkt kring acceptans och öppenhet kring homosexualitet men faktumet att alla politiska falanger har inte varit välkomna under Pride. Man har väl hänvisat till floskler kring människors lika värde. Jag har inget emot homosexuella, jag gillar dock inte Pride.

Jag tycker även att det är krystat att flagga för Pride. Den officiella ställningen i Sverige bör vara "Du är bög, och?". Pride-flaggan har blivit någon jäkla skenhelig "heja greta, titta min nya tesla" "vi gillar olika, på behörigt avstånd i våra skärgårdsstugor"-grej. Så svin-Uffe kan känna sig progressiv å duktig.

Förutom muslimer känner jag knappt någon som bryr sig om vem som är bög och inte fan flaggar man utanför moskeer, det vågar man inte. Pride som skall provocera utspelar sig inte i våra förorter där budskapet kanske behövs. Det är ju mest medelålders vuxna som visar rumpan å viftar runt dildos framför åskådande barn tillsammans med vanliga svennar som också ska vissa hur toleranta de är.

Förlåt men jag skiter i om någon av er bögar, "you do you", är det fel på mig som inte står i klappar utan njuter av min egen tid i fred istället? För jag vill fan tro att jag har rätt. Eller är det typ som hur veganer förut var tvugna att berätta för allt å alla att de var veganer? Är det en sådan kritisk del av deras idenitet som de bara måste dela med sig? Tänk om alla swingers, cucks, furries m.m. kände samma behov att vara extroverta med sina sexuella preferenser?

Jag kommer aldrig fatta.
Citera
2023-08-02, 19:24
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Var det denna politik som svärjevännerna röstade på?
Citera
2023-08-02, 19:33
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Var det denna politik som svärjevännerna röstade på?
Ja, tydligen. I den mån det nu är "politik" att hänga upp en HBTQIUX-flagga utanför sin bostad.
Citera
2023-08-02, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback1987
Vidrigt. Dom har redan vunnit kampen vad fan krigar dom för?
Om mindre än 20 år är muslimer i majoritet och då kommer inte Pride att få finnas kvar över huvud taget.
Citera
2023-08-02, 19:56
Medlem
Sidhellacopters avatar
Tänk att de till slut fattar att muslimerna hatar dem och vill döda dem. Alla tidigare har det varit dödsnazister med huggtänder i form av NMR som hotet. Självklart skall inte Sagerska flagga med prideflaffan. Pride har starka kopplingar till RFSL som historiskt verkat för att legalisera och normalisera pedofili. Flera tidigare företrädare för Pride har haft kopplingar RFSL och den underavdelning som kallades ”Pedofila arbetsgruppen”
Citera
2023-08-02, 19:59
Medlem
har han ändrat sig, Uffe den Tuffe? coolt att hålla på och gäcka och trigga Islam med massa prideflaggor?

kanske har han tänkt att slänga ner en bög från byggnaden (nån jävel ska väl ändå få offra sig för att Islamisterna ska bli glada?) och ha prideflaggan där för att visa vad som händer om man håller på med sånt.
Citera
2023-08-02, 20:09
Medlem
Den gamle truppgymnasten och kvartsfigurer lilltroll visar sig vara den man alltid trott. En bajspackare.
Citera
2023-08-02, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Det var det dummaste jag läst. Om man för en dylik undersökning på en bögklubb kanske man kan få sådana siffror. I den riktiga världen är folk, rent generellt, jävligt trötta på att tvingas lyssna och se på dumheterna. Vad folk gör i sänghalmen är en privatsak. OCH ska vara så.
Citera
2023-08-02, 20:30
Medlem
Vilka rättigheter kämpar regnbågsfolket för i Sverige 2023?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in