Citat:
Ursprungligen postat av
Gotterfunken
Landet går mot inbördeskrig.
De som skrattade för tio år sen skrattar inte längre åt det.
Vi är ett par incidenter från frikårer på gatorna.
Det är ytterst olämpligt att fortsätta lägga tonvikt på polarisering.
Av de krav RFSL fört fram är rätten för bögar att förenkla processen att göra en Bindefeldt och köpa livmoder i länder som saknar aborträtt.
Det är alltså inte alls okontroversiellt vad Prideflaggan står för idag.
Vulgärt att citera sig själv men ett par timmar senare hände Järva och jag tänker nog mest att när man använder ordet "frikårer" så tänker folk på 30 talets Tyskland med nazister och commies.
Frikårerna kommer vara al shabaab, hezbullah, konstiga klaner och arga svenskar och så vidare.
Rödingarna snackar om 30-talet men Tyskland var ett etniskt homogent land på den tiden vilket Sverige inte längre är.
Jag skulle nog vilja påstå att libanesiska inbördeskriget är en bättre jämförelse således med riktiga kvarterskrig som i Judge Dread.
Vad har detta med Pride och Prideflaggan på Sagerska att göra? Well. Regnbågsflaggan är inget som enar landet.
Tvärtom är den något som splittrar landet och när den formella makten börjar använda symboler som alla inte står bakom så är parallellsamhället ett faktum.
Vi är nu en stat som består av grupper som hatar varandra. Nationen har i praktiken redan börjat falla sönder och Järva är bara början och nu införs symboler som folk inte alls tänker kännas vid.
Kristersson är en teknokrat från sin generation av korrupta Allians-politiker. Vad Arga Andersson gjort för att ta sig fram till förstaplats i sosseriet vågar jag inte ens tänka på.
Åkesson har haft is i magen i 25 år. Jag tänker absolut ge honom en chans för det här går inte.
Sverige står inför do or die nu. De svåra besluten måste fattas och det j-vligt snart.