Resultat: Att dekorera Sagerska huset med Prideflaggan?
Bra
14,69%
89 röster
Dåligt
72,44%
439 röster
Varken för eller emot, flagga som flagga
10,40%
63 röster
Vet ej
2,48%
15 röster
2023-08-02, 15:57
Moderator
Mr.Woodss avatar
Kunde inte bry mig mindre om vad den lille pilsnerflaskan Kristersson gör.
Däremot skulle jag själv aldrig komma på tanken att hissa regnbågsflagga någonstans där jag för befäl över flaggstången.
Citera
2023-08-02, 16:07
Medlem
otellos avatar
Bryr mig inte. Häng en prideflagga i typ Rinkeby istället, det är där det behövs.
Citera
2023-08-02, 16:15
Medlem
GregerMedeltids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haziza
Det roliga är ju att det bara handlar om att plocka politiska poäng, inget annat. Gemene man tycker trannys är mentalt sjuka.

Vart det inte Storbritanniens statsminister som utåt pratar så gott om trannys men bakom stängda dörrar håna dom!

Jag vet inte om man skulle kalla det att "prata gott", Sunak har ju nyligen sagt att en kvinna är en vuxen människa av kvinnligt kön, denna hädelse har retat upp vänstern i Storbritannien något otroligt.
Citera
2023-08-02, 16:18
Medlem
jens vargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
För första gången någonsin dekoreras Sagerska huset med Prideflaggan.
En ny tradition, enligt statsminister Ulf Kristersson (M)
– Vi låter för första någonsin Sagerska prydas med den fina regnbågsflaggan. Vi vill uppmärksamma Pride och den här veckans betydelse för vårt öppna samhälle. Allas rätt att leva som den man när, och älska vem man vill, säger statsministern i ett uttalande.
– 2014 startade en företrädare till mig tradition att som statsminister gå Prideparaden. Fredrik Reinfeldts deltagande då var historiskt. I dag är det en självklarhet. Nu startar vi en ny tradition, fortsätter Ulf Kristersson.
https://www.expressen.se/nyheter/kristersson-flaggar-for-pride-utanfor-sagerska/

Diskussionstråd om att dekorera Sagerska huset med Prideflaggan.
Vad tycker flashbackare om det?

Det ligger väl i linje med moderaternas politik, inga konstigheter. Att FM däremot pansarflaggar med regnbågsflaggan är att ta politisk ställning men det finns en annan tråd för det.
Citera
2023-08-02, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Positivt och bra.
Tycker inte 75% av röstande.
Exakt vad/vem är det positivt och bra för?
Den största majoriteten av homosexuella tycker inte något med Pride är positivt, det är den lilla extremist klicken som tex legalt vill ge sig på barn osv som tycker att det är bra att strutta omkring med en dildo i pannan på stan.

Nu hoppas vi på lite islamistiskt ultra våld mot Pride i Huvudstaden.
Citera
2023-08-02, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
? Det e pride i Stockholm och dom vill väl göra det litet festligt?

Känns väl harmlöst skoj för en vecka mest

Ja, låt alla intresseorganisationer flagga med sina flaggor.
Det är ju bara någon vecka för varje flagga.

Varför inte danska flaggan för att visa ett stor-Danmark, som det var förr i tiden?
Eller Arlas flagga, så de får hjälp o sälja sin mjölk.

Man skall bara bruka svenska flaggan.
Allt annat är bara jävla trams.
Citera
2023-08-02, 17:14
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Bryr mig inte. Häng en prideflagga i typ Rinkeby istället, det är där det behövs.

Det är just sånt de bör göra men de är för fega att göra saker där det är ett problem och inför sånt där ingen ändå bryr sig eller är av avvikande åsikt.

I ett närområde så har de problem med bilar som parkerar överallt och under en kortare period så var det någon som bötfällde bilar men det blev för mycket hot och våld så nu står det bilar överallt konstant. De som parkerar där är inte direkt skidåkare för då hade problemet med felparkerade bilar varit borta efter första boten men nu när det är en utsatt grupp så låter man dem hållas
Citera
2023-08-02, 17:44
Avslutad
Jaja, sekt-flaggan ska upp överallt.

Självklart ska den här amerikanska sex-kultens flagga hissas av både försvarsmakt och regering. Jättebra idé verkligen...

Jävla nötter.
Citera
2023-08-02, 18:01
Medlem
Onanikrems avatar
Som tidigare sagts, häng upp den i Rinkeby, Husby, Tensta, Alby, Rosengård osv. Skicka fjäderparaden genom dessa områden och fira upplysningens tid är kommen. (jo jag vet det har prövats att ha en minifjäderparad genom en del av de områdena)

Politiker, Näringslivet, Armén och andra olika organisationer har inget med gayparader att göra..
Senast redigerad av Onanikrem 2023-08-02 kl. 18:27.
Citera
2023-08-02, 18:22
Medlem
HBTQ rörelsen har redan fått igenom alla sina krav och deras flagga finns i stort sett överallt. Nu får de aktivt leta efter nya platser att sätta den, för att verkligen trycka ner den i halsen på precis hela befolkningen.

Varför inte måla hela Stockholm i regnbågsfärgerna? Alltså samtliga byggnader.

Och gör dragshower obligatoriska på samtliga dagis.

Och sätt föräldrar som inte vill att deras barn skall kastreras av HBTQ-arna i fängelse.

Vi måste ju hålla jämna steg med vår storebror i väster.
Citera
2023-08-02, 18:26
Medlem
Västkustskts avatar
Moderaterna återigen pissar på sina egna väljare.
Citera
2023-08-02, 18:30
Medlem
53....so whats avatar
Den som känner sig manad... kan ju alltid kolla hur många andra organisationers eller rörelsers flaggor som kommer att fladdra utanför Sagerska Palatset. För inte väl är han så funtad att detta och inget annat är viktigt i dagens samhälle.
... och påpeka detta för den lille respektlöse pellejönsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in