2023-08-01, 11:58
Medlem
exe.es avatar
Såg någon video idag om att GTA VI tydligen kommer ha någon slags CO-OP funktion, att det kommer handla om en kille och en tjej men antagligen bara ett rykte. Hade dock varit jävligt fett med större map alltså fler städer, som man kan flyga till också. Det nämndes även i videon att det skulle kunna bli en sak. Hade varit jävligt fett och kunna sitta på passagerarplanen i GTA och inte bara kunna köra dem. Det är ju också roligt att ratta jumbojeten men det hade viset något att kunna resa i spelet. Men framförallt att kunna besöka andra städer som typ Vice City fast med den nya grafiken hade det sett mycket bättre ut också. Finns jävligt mycket saker som kan ändras på. Att man ska kunna gå in i fler butiker etc.
Citera
2023-08-02, 13:10
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Lite nya rykten om poliserna i spelet, ser bara fördelar med dessa nyheter.

GTA 6 police details:
- Can recognize your vehicle, adding depth to pursuits instead of respraying and getting away.
- Take time to arrive at crime scene instead of just spawning.
- Surround the area, not just rush in immediately.
- Give players time to surrender before shooting.
Citera
2023-08-02, 13:15
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil

GTA 6 police details:
- Can recognize your vehicle, adding depth to pursuits instead of respraying and getting away.

Det skulle ju vara kul att man inte blir igenkänd trots man färgat om/bytt däck med mera, Tänkt på det där då det är lite orealistiskt i tidigare spel då de ser ju dig åka in med fordonet men inte följer med in/följer efter du är klar där, Så det vill jag gärna se, & Och gärna 6 stjärnor som tidigare spel, inte 5, och eventuellt att SWAT team kommer istället för en armé med tanks etc
Citera
2023-08-02, 13:19
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Det skulle ju vara kul att man inte blir igenkänd trots man färgat om/bytt däck med mera, Tänkt på det där då det är lite orealistiskt i tidigare spel då de ser ju dig åka in med fordonet men inte följer med in/följer efter du är klar där, Så det vill jag gärna se, & Och gärna 6 stjärnor som tidigare spel, inte 5, och eventuellt att SWAT team kommer istället för en armé med tanks etc

Nu brukar jag aldrig släppa det så högt som fem eller sex stjärnor då jag antingen åker fast eller lyckas gömma mig med mest tur.
Att militär sätts in känns inte helt normalt och kanske ska man hålla det till max SWAT. Även att det kryllar av poliser i området på två sekunder även efter man gjort små skitbrott är lite trist.
Citera
2023-08-02, 13:21
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Nu brukar jag aldrig släppa det så högt som fem eller sex stjärnor då jag antingen åker fast eller lyckas gömma mig med mest tur.
Att militär sätts in känns inte helt normalt och kanske ska man hålla det till max SWAT. Även att det kryllar av poliser i området på två sekunder även efter man gjort små skitbrott är lite trist.

Exakt så, SWAT styrkan/insatsstyrkan skulle bara användas då man till.ex har tagit ihjäl ett ex antal människor/poliser, Samt att man kanske kan använda en ljuddämpad pistol/gevär/sniper nu utan att få en stjärna/efterlyst mitt ute i vischan,
Citera
2023-08-02, 13:37
Medlem
Kurss avatar
Citat:

GTA 6 police details:

Tekniken finns för att göra det helt verklighetstroget. Alltså allt från att om en NPC ser dig så får polisen en beskrivning/foto (beroende på vilket år det utspelar sig) om du inte dödar dem innan de hinner ringa 911, till att du kan komma undan wanted level om du gör brottet med en mask, och tar av den där ingen ser dig. Alla NPCs skulle kunna ha vision cones, så att de t.ex. försöker undvika dig om du håller på att köra på dem. Skyrim har detta, och det fick spelet att kännas mycket mer inlevelsefullt.
Citera
2023-08-02, 13:49
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Exakt så, SWAT styrkan/insatsstyrkan skulle bara användas då man till.ex har tagit ihjäl ett ex antal människor/poliser, Samt att man kanske kan använda en ljuddämpad pistol/gevär/sniper nu utan att få en stjärna/efterlyst mitt ute i vischan,

Håller med, hoppas på mer info snart.
Tyvärr är det jag hittade bara rykten från någon twittrare som jag hittat på en sida om GTA 6 ska tilläggas

Citat:
Ursprungligen postat av Kurs
Tekniken finns för att göra det helt verklighetstroget. Alltså allt från att om en NPC ser dig så får polisen en beskrivning/foto (beroende på vilket år det utspelar sig) om du inte dödar dem innan de hinner ringa 911, till att du kan komma undan wanted level om du gör brottet med en mask, och tar av den där ingen ser dig. Alla NPCs skulle kunna ha vision cones, så att de t.ex. försöker undvika dig om du håller på att köra på dem. Skyrim har detta, och det fick spelet att kännas mycket mer inlevelsefullt.

Oki, då borde det inte vara omöjligt att göra något mer verkligt av GTA heller.
Citera
2023-08-02, 13:51
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Håller med, hoppas på mer info snart.
Tyvärr är det jag hittade bara rykten från någon twittrare som jag hittat på en sida om GTA 6 ska tilläggas

Oki, då borde det inte vara omöjligt att göra något mer verkligt av GTA heller.

Då är vi två, & Vad är det för Twitter? så kan man kika (skicka PM om du inte vill outa)
Citera
2023-08-02, 13:55
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Då är vi två, & Vad är det för Twitter? så kan man kika (skicka PM om du inte vill outa)

Jag har inte själv twitter men såg det via denna sida, inget speciellt.

https://www.gamingbible.com/news/platform/gta-6-police-completely-overhauled-says-insider-140754-20230801
Citera
2023-08-02, 14:00
Medlem
fearreapers avatar
Citat:

https://www.gamingbible.com/news/platform/gta-6-police-completely-overhauled-says-insider-140754-20230801

Åh oki, tack, Tror eventuellt också vi får se först rör 1 remaster sen en trailer på GTA VI
Citera
2023-08-02, 17:08
Medlem
Kurss avatar
Citat:

Är det någon mer som tycker det är fel att säga "overhauled" efter 10 år? Det är inte speciellt rättvist att jämföra GTA6 med GTA5 och hävda att det är si eller så mycket bättre än sin föregångare. När GTA6 väl släpps så behöver man jämföra det med andra spel som kommit ut som högst 5 år innan. När Doom 2016 släpptes så hade det gått 12 år sedan Doom 3 släpptes, och då var det ingen som jämförde detta spel med sin föregångare. Man jämförde med andra FPS. Visst, GTA är en ganska unik serie, men om man kollar mer generellt på andra openworldspel så är det väldigt mycket GTA6 borde ha. Man borde t.ex. kunna gå in i alla byggnader. I GTA6 är de flesta byggnader kulisser.
Citera
2023-08-02, 17:44
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurs
Är det någon mer som tycker det är fel att säga "overhauled" efter 10 år? Det är inte speciellt rättvist att jämföra GTA6 med GTA5 och hävda att det är si eller så mycket bättre än sin föregångare. När GTA6 väl släpps så behöver man jämföra det med andra spel som kommit ut som högst 5 år innan. När Doom 2016 släpptes så hade det gått 12 år sedan Doom 3 släpptes, och då var det ingen som jämförde detta spel med sin föregångare. Man jämförde med andra FPS. Visst, GTA är en ganska unik serie, men om man kollar mer generellt på andra openworldspel så är det väldigt mycket GTA6 borde ha. Man borde t.ex. kunna gå in i alla byggnader. I GTA6 är de flesta byggnader kulisser.

Givetvis kan man jämföra GTA V med GTA VI precis som vi jämförde GTA IV med GTA V, trots att det har gått en lång tid är det kul att jämföra, vi förväntar oss ett spel som har fler funktioner och bättre grafik, gärna något som vi inte ens hade kunnat föreställa oss också så man blir lite överraskad. Jag hoppas och tror att spelet tar sådan jävla tid på sig för att dom för det första gör en jävligt stor map och sen finslipar på massa fina detaljer som gör spelet mer realistiskt än tidigare spel.

Du menar GTA 5 på det mörkmarkerade va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in