2023-07-31, 12:51
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Eller också har han ett samvete, som slår till.

Samvetet slog till för sent. Alla moment till att boka träff hade varit brottsliga om barnet varit verkligt. Han kan därför komma till ro i sitt samvete att alla hans steg inte gick ut över ett barn trots att en fysiskt träff inte ägde rum. Ett samvete hade däremot inte räckt vid åtal.
Citera
2023-07-31, 12:53
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Samvetet slog till för sent. Alla moment till att boka träff hade varit brottsliga om barnet varit verkligt. Han kan därför komma till ro i sitt samvete att alla hans steg inte gick ut över ett barn trots att en fysiskt träff inte ägde rum. Ett samvete hade däremot inte räckt vid åtal.
Tycket du att uthängningen är viktig även om gäddan fått samvetskval och ångrar sig innan träffen?
Tolkar jag dig rätt då?
Citera
2023-07-31, 12:55
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Då brott går genom rättsväsendet tas hänsyn till psykos vid tillfället. Flera av gäddorna verkar ha haft psykos.
Citera
2023-07-31, 12:58
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Ja det är inget fel på att hämta hem domar och hänga ut dem i syfte att varna andra på sidan dumpen.
Felet ligger i att fiskarna skapar gäddor, inga fiskare inga gäddor (som hängs ut iallafall) De simmar där på sidor där barn finns men som sagts och bevisats många gånger är det kanske hundratals män på varje kvinna och kanske tusentals på varje underårig.

Men jag ska ge den det att de har dragit upp ett antal fula och farliga gäddor så det kanske är värt att ett 30 tal "mindre läskiga" gäddor offras för att få fast de värsta.
Jag skiter I gäddorna, de kommer alltid finnas där ändå, det är viktigt att lära barn att inte gå in i chattar som känns osäkra.
Det som stör mig är de två som skor sig på skiten via swish.
De flesta människorna (även i det här forumet) bryr sig och älskar sina anhöriga. Man utsätter inte dem för risker och faror.

Gäddorna har bevisat att de inte gör det. Annars hade de inte ens varit otrogna till att börja med.

De är en stor fara för omgivningen och de flesta sponsrar dumpen för att det ger trygghet.

Jag tror t.ex. inte att du hade flyttat till ett ödsligt område med en mördare som granne.
Senast redigerad av LeCastle 2023-07-31 kl. 13:04. Anledning: Stavfel.
Citera
2023-07-31, 12:59
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Tycket du att uthängningen är viktig även om gäddan fått samvetskval och ångrar sig innan träffen?
Tolkar jag dig rätt då?

Jag tittar på frågan från en laglig mening då jag utgår från gäddan perspektiv. Brott har begåtts så fort gäddan skrev sexuellt. Att han sedan får samvetskval är en bra sak, det gör däremot inget av det han har gjort rätt. Hade gäddan fått veta att barnet var verkligt så skulle samvetet (förhoppningsvis) få en hårdare smäll. Nu beskonas denne samvetstygde gädda från att ha begått ett verkligt brott i laglig mening. Samvete ska alla ha och låta sig vägledas av tidigt.
Citera
2023-07-31, 13:05
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Då brott går genom rättsväsendet tas hänsyn till psykos vid tillfället. Flera av gäddorna verkar ha haft psykos.

Det måste bevisas i domstol och kan inte fastställas av oss som något de "verkar" ha med loggarna eller konfrontationen som grund. Jag vet inte hur processen att fastställa det går till. Jag vet att resultat skulle säga att de hade en psykos eller så hade de inte en. Du får gärna komma med exempel på gäddor du tycker har visat drag på att befinna sig i psykotiska tillstånd.
Citera
2023-07-31, 13:11
Medlem
goofers avatar
Citat:
Jag tittar på frågan från en laglig mening då jag utgår från gäddan perspektiv. Brott har begåtts så fort gäddan skrev sexuellt. Att han sedan får samvetskval är en bra sak, det gör däremot inget av det han har gjort rätt. Hade gäddan fått veta att barnet var verkligt så skulle samvetet (förhoppningsvis) få en hårdare smäll. Nu beskonas denne samvetstygde gädda från att ha begått ett verkligt brott i laglig mening. Samvete ska alla ha och låta sig vägledas av tidigt.

Okej vi tar det igen, tycket du att det är viktigt att en gädda som ångrat sig oavsett orsak blir filmad och uthängd?

Det var frågan, jag vet att den är svår att svara på men gör dumpen rätt eller fel?
Citera
2023-07-31, 13:12
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Det måste bevisas i domstol och kan inte fastställas av oss som något de "verkar" ha med loggarna eller konfrontationen som grund. Jag vet inte hur processen att fastställa det går till. Jag vet att resultat skulle säga att de hade en psykos eller så hade de inte en. Du får gärna komma med exempel på gäddor du tycker har visat drag på att befinna sig i psykotiska tillstånd.
Vid psykos kan de inte ta sitt fulla ansvar, finns flera, mest tydligt är Mr X. (Inte Elon Musk).
Citera
2023-07-31, 13:15
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Okej vi tar det igen, tycket du att det är viktigt att en gädda som ångrat sig oavsett orsak blir filmad och uthängd?

Det var frågan, jag vet att den är svår att svara på men gör dumpen rätt eller fel?

Dumpen gör rätt eftersom gäddan redan begått handlingar som han då visste utgjorde ett lagbrott, samvetskval gör inte att åtal ogillas och är dessutom svåra att bevisa var anledningen till att en våldtäkt inte hade fullbordats (hade barnet varit verkligt).
Citera
2023-07-31, 13:17
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Vid psykos kan de inte ta sitt fulla ansvar, finns flera, mest tydligt är Mr X. (Inte Elon Musk).

Hur gör du bedömningen att Mr X befinner sig i en psykos? Förstod inte koppling till Elon Musk.
Citera
2023-07-31, 13:27
Medlem
Citat:
Så när barnet uppger son ålder och gäddan ändå fortsätter chatten skall han gripas?

Om vi lär barnen att bara skrolla vidare och blocka oönskade kontakter skulle vi spara in på mycket elände och resurser.

Sen skulle Sara och Patrik få jobba på golvet som alla andra.
Om gäddorna blockerade alla som säger sig vara under 15 skulle Sara och Patrik få jobba på golvet som alla andra.
Vi får se vad som motiverar gäddorna mest. Deras hat mot dumpen eller trånandet efter mellanstadieungar.
Citera
2023-07-31, 13:27
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Hur gör du bedömningen att Mr X befinner sig i en psykos? Förstod inte koppling till Elon Musk.
Hans osammanhängande kommunikation. Elon gillar bokstaven X
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in