2023-08-01, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Du är en samhällsekonomisk idiot...

Det är skit-dyrt att straffa folk för resten av livet. Människovärde eller ej så har samhället inte råd med sådant i den omfattning du önskar.

Dumpen har säkert medfört mer-kostnader för samhället som motsvarar driften av ett mindre sjukhus och de fortsätter att växa.
Du må va ekonomiskt undernärd men nog borde även du kunna begripa att det är betydligt billigare att sy in en enda gädda än alla blivande skattebetalare som han förstör under sin livstid i det fria!
Till den kostnaden ska du också lägga till alla sekundära offer som gäddan orsakar.
Det är en helvetes massa pengar.

Vilka kostnader menar du att Dumpen skulle ha orsakat? Specificera dig.
Citera
2023-08-01, 17:06
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Du är en samhällsekonomisk idiot...

Det är skit-dyrt att straffa folk för resten av livet. Människovärde eller ej så har samhället inte råd med sådant i den omfattning du önskar.

Dumpen har säkert medfört mer-kostnader för samhället som motsvarar driften av ett mindre sjukhus och de fortsätter att växa.
Den som mäter allt i ekonomi värderar oftast inte människoliv. Det går under psykopati.

Det kostar mer att förstöra människoliv, men det finns inte i Fidos begränsade värld.

Förtydligar: Det kostar mycket mer att beskydda pedofiler än att bestraffa dem så du får stryka ditt patetiska argument och komma med nånting nytt.

Majoriteten är villiga att betala mer för att bestraffa pedofiler så det spelar ingen roll iaf.
Senast redigerad av LeCastle 2023-08-01 kl. 17:09.
Citera
2023-08-01, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vem skulle man kunna tänka sej sjunga den tro? Nån hårdrockare kanske.
Sinead O’Connor skulle säkert kunnat gjort den till en hit,
Hon var själv utsatt för övergrepp som barn.

https://youtu.be/8LcmJErI8IQ
Senast redigerad av Vedklyv1980 2023-08-01 kl. 17:40.
Citera
2023-08-01, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Nu är du helt ute och cyklar.
Dumpen och Childhood är två olika saker. Det ledde snarare till att dumpen vann poäng.
Sen skulle jag vilja se dig lyckas med en organisation som blir lika stora som röda korset på två år.

”Kill your local pedophile”.
Låter som en suverän låttitel.

Nu måste du upp till trappsteget förstå, du har stått på förnekan alldeles för länge och vi ska inte börja om i processtrappan. Jag är fullt medveten om att Dumpen och Childhood är två olika saker. Undrade mest över Dumpens relationer till barnrättsorganisationer idag?

Det är ju mer än märkligt att dessa inte samarbetar. Dumpen känns som fula ankungen i gänget och det är inte schysst.

Du kan köpa dig en KYLP-tröja men akta så att du inte torskar för uppvigling.
Citera
2023-08-01, 17:17
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Nu måste du upp till trappsteget förstå, du har stått på förnekan alldeles för länge och vi ska inte börja om i processtrappan. Jag är fullt medveten om att Dumpen och Childhood är två olika saker. Undrade mest över Dumpens relationer till barnrättsorganisationer idag?

Det är ju mer än märkligt att dessa inte samarbetar. Dumpen känns som fula ankungen i gänget och det är inte schysst.

Vem är du att avgöra vad som är rätt väg att gå om du inte förklarar vad du menar?

Dumpen förlorar inte på att childhood avböjer donationer. Dessutom kan andra donera privat till dem om det skulle vara viktigt.

Det är inte så att nån får ett val att välja på. Så länge båda sponsras av andra så är det alltid en vinst.

(För oss som bryr sig om barn alltså.)
Citera
2023-08-01, 17:21
Medlem
Citat:

Man kan ju fråga sig varför en mängd olika organisationer inte samarbetar mer och kanske rent av slår sig ihop? när de jobbar för samma sak.
Det kan man spekulera hur länge som helst om.
Ser dock inte Dumpen som den fula ankungen i sammanhanget, det är en bild som pressen målat upp.
Citera
2023-08-01, 17:24
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:

Tror inte det är så vanligt att de gör det. Organisationer går in som gemensamma sponsorer till event har jag sett, men aldrig att de haft ett samarbete. Har du sett det? Skulle vara intressant att veta om dumpen ens vill samarbeta med andra eftersom deras metod skiljer signlite. De kanske har fullt upp med att fånga gäddor också
Citera
2023-08-01, 18:24
Medlem
Citat:
Vem är du att avgöra vad som är rätt väg att gå om du inte förklarar vad du menar?

Dumpen förlorar inte på att childhood avböjer donationer. Dessutom kan andra donera privat till dem om det skulle vara viktigt.

Det är inte så att nån får ett val att välja på. Så länge båda sponsras av andra så är det alltid en vinst.

(För oss som bryr sig om barn alltså.)

Jag bryr mig definitivt om barn. Filar på min ansökan om att få bli fiskare då jag läste nånstans att Dumpen behövde fler. Helt ideellt. Du som är så engagerad borde göra samma sak.
Citera
2023-08-01, 18:44
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Tror inte det är så vanligt att de gör det. Organisationer går in som gemensamma sponsorer till event har jag sett, men aldrig att de haft ett samarbete. Har du sett det? Skulle vara intressant att veta om dumpen ens vill samarbeta med andra eftersom deras metod skiljer signlite. De kanske har fullt upp med att fånga gäddor också
Jag har inte sett det.

Dumpen kör sitt race och deras strategi för att rädda barn går inte ut på att sponsra childhood. Det borde vem som helst förstå.
Citat:
Jag bryr mig definitivt om barn. Filar på min ansökan om att få bli fiskare då jag läste nånstans att Dumpen behövde fler. Helt ideellt. Du som är så engagerad borde göra samma sak.
Ingen sade att du inte bryr dig om barn. Men du är förmodligen den som har så nyanserat tänk kring barn och pedofiler.

Föregår du med gott exempel utan att vara fientlig och otrevlig så kanske du kan föra diskussionen framåt till barnens fördel.

Efter allt du har skrivit så tror jag på dig. Igår spelade jag badminton på månen.
Citera
2023-08-01, 18:57
Medlem
Citat:
Jag har inte sett det.

Dumpen kör sitt race och deras strategi för att rädda barn går inte ut på att sponsra childhood. Det borde vem som helst förstå.

Ingen sade att du inte bryr dig om barn. Men du är förmodligen den som har så nyanserat tänk kring barn och pedofiler.

Föregår du med gott exempel utan att vara fientlig och otrevlig så kanske du kan föra diskussionen framåt till barnens fördel.

Efter allt du har skrivit så tror jag på dig. Igår spelade jag badminton på månen.
Nu förstår jag faktiskt ingenting
…på månen…?
Citera
2023-08-01, 19:02
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Nej vi vet inte, vare sig det ena eller andra, och vi kan inte fråga heller. Kan tänka att det fluktuerar mellan kåthet och ånger.

När det är barn vi pratar om så gör det int så stor skillnad enligt mitt sätt att se det
En vuxen människa som är 30+ (vilket dom flesta av dom som hängs ut är även om de finns yngre) som får ett sexuellt intresse för barn under 15 år och inte har någon förmåga till att hejda sin kåthet så ÄR man farlig oavsett, det går aldrig att försvara det
Citera
2023-08-01, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
När det är barn vi pratar om så gör det int så stor skillnad enligt mitt sätt att se det
En vuxen människa som är 30+ (vilket dom flesta av dom som hängs ut är även om de finns yngre) som får ett sexuellt intresse för barn under 15 år och inte har någon förmåga till att hejda sin kåthet så ÄR man farlig oavsett, det går aldrig att försvara det
Nej det finns inget försvar, de ska inte vara i närheten av barn!
Anki har ingen talan i den saken.
Dumpen gör helt rätt som visar de fula trynerna som förgriper sig på våra barn.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2023-08-01 kl. 19:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in