2023-07-31, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Tvärtom så finns det massor med belägg (studier och berättelser) för att barn kan ta en aktiv roll i att söka sexuella kontakter. Det rör sig ofta om ett självskadebeteende. Här tog dumpen inte en aktiv roll i det sexuella, där var han drivande. Däremot tog "flickan" en aktiv roll till att mötas fysiskt.

Samlag innan 15 är ett otroligt känsligt ämne att göra studier i. Jag kan inte komma på en enda. Finns studier när det gäller övergrepp när barnen är under 15 däremot.
Det här. Vuxna ska inte bejaka detta, inte utnyttja, inte bryta mot en lag som finns av en anledning. Inte "avstå" för sin egen skull och risken att avslöjas, utan för ungens.
Citera
2023-07-31, 23:14
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Tvärtom så finns det massor med belägg (studier och berättelser) för att barn kan ta en aktiv roll i att söka sexuella kontakter. Det rör sig ofta om ett självskadebeteende. Här tog dumpen inte en aktiv roll i det sexuella, där var han drivande. Däremot tog "flickan" en aktiv roll till att mötas fysiskt.

Samlag innan 15 är ett otroligt känsligt ämne att göra studier i. Jag kan inte komma på en enda. Finns studier när det gäller övergrepp när barnen är under 15 däremot.
Har du nu glömt att samlag innan 15 är våldtäkt, avsåg det att äldre ligger med yngre, det Dumpen just försöker bekämpa.

Dumpen signalerar att det är ett stort problem, men kan inte ge en siffra eller uppskattning på det.

Flickan den falska flickan smickrade honom, och det är drivande, vad tror du annars smicker är.
Citera
2023-07-31, 23:18
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Jämför du seriöst skattebrott med våldtäkt av barn?!
Läs, vilka brott du tycker man kan hjälpa in någon i, jag jämförde inte.
Citera
2023-07-31, 23:18
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Det här. Vuxna ska inte bejaka detta, inte utnyttja, inte bryta mot en lag som finns av en anledning. Inte "avstå" för sin egen skull och risken att avslöjas, utan för ungens.

Det borde vara biologiskt inpräntat i oss att sätta barnens behov framför våra egna, även om det inte är våra biologiska barn. Finns historier om främlingar som riskerar sina liv för att rädda ett okänt barn. Dumpen gör något gott i att just visa att alla människor inte har goda avsikter.
Citera
2023-07-31, 23:23
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Har du nu glömt att samlag innan 15 är våldtäkt, avsåg det att äldre ligger med yngre, det Dumpen just försöker bekämpa.

Dumpen signalerar att det är ett stort problem, men kan inte ge en siffra eller uppskattning på det.

Flickan den falska flickan smickrade honom, och det är drivande, vad tror du annars smicker är.

Jag förstår inte vad du menar riktigt så rätta mig om jag svarar fel.

Det kan göras studier på saker som är olagliga. Det är svårt för det är inte alla som utsätts för ett brott som vill träda fram.

Jag nämnde ingenting om smicker så vet inte vad den kommentaren har med det jag skev att göra.
Citera
2023-07-31, 23:24
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Nej men det anser både tingsrätten, hovrätten, Högsta Domstolen och Sveriges rikes lag, så håll käften.
https://www.domstol.se/nyheter/2021/11/overgrepp-vid-kontakter-over-internet-var-valdtakt-mot-barn/
https://www.regeringen.se/artiklar/2022/08/nya-lagar-inom-justitiedepartementets-omraden-den-1-augusti-2022/

Jag tycker inte det är fel att kastrera parafilt psyksjuka förövare med rostig sekatör, men jag låter bli för det är olagligt. Trist att vi vad vi anser är egalt.

Är det inte ens prövat i Europadomstolen?

Blä... Förstod redan juridiken. Du behöver inte länka. Jag tycker det är fjantigt bara.

För övrigt var gädda 184 förmodligen lite trasig efter att ha fått livet förstört efter det där misslyckade samlaget med "jenny". Han blev av med hus, barn, äktenskap, vänner och jobb.

Kan förstå om han ville sätta på lite unga tjejer efter fängelset. Han hade inte så mycket kvar att förlora.
Citera
2023-07-31, 23:30
Medlem
Citat:
Läs, vilka brott du tycker man kan hjälpa in någon i, jag jämförde inte.
Nej du jämställde. Ännu värre. Obehagligt.
Citera
2023-07-31, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Är det inte ens prövat i Europadomstolen?

Blä... Förstod redan juridiken. Du behöver inte länka. Jag tycker det är fjantigt bara.

För övrigt var gädda 184 förmodligen lite trasig efter att ha fått livet förstört efter det där misslyckade samlaget med "jenny". Han blev av med hus, barn, äktenskap, vänner och jobb.

Kan förstå om han ville sätta på lite unga tjejer efter fängelset. Han hade inte så mycket kvar att förlora.
Tydligen hade han det...
Citera
2023-08-01, 00:23
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Nej men det anser både tingsrätten, hovrätten, Högsta Domstolen och Sveriges rikes lag, så håll käften.
https://www.domstol.se/nyheter/2021/11/overgrepp-vid-kontakter-over-internet-var-valdtakt-mot-barn/
https://www.regeringen.se/artiklar/2022/08/nya-lagar-inom-justitiedepartementets-omraden-den-1-augusti-2022/

Jag tycker inte det är fel att kastrera parafilt psyksjuka förövare med rostig sekatör, men jag låter bli för det är olagligt. Trist att vi vad vi anser är egalt.
Finns inte i lagen än, utan det går som prejudikat. Vilket är ett sämre sätt att hantera rättvisan, då det finns osäkerhet och tolkningssvårigheter, då de måste sitta och jämföra fallna domar med det fall de just ska bedöma.
Citera
2023-08-01, 00:44
Medlem
Citat:
Finns inte i lagen än, utan det går som prejudikat. Vilket är ett sämre sätt att hantera rättvisan, då det finns osäkerhet och tolkningssvårigheter, då de måste sitta och jämföra fallna domar med det fall de just ska bedöma.
Lagfäst sen 1 augusti 2022.
Citera
2023-08-01, 00:57
Medlem
Lesslers avatar
Citat:

Det här diskuterade jag, du och några till så sent som 20-21 juli. Har du redan glömt? Det är enligt lag redan kriminaliserat.

Du må anse eller drömma annat, men, med förlov sagt, det är gällande lag som straffbelägger våldtäkt digitalt/på distans.
Citera
2023-08-01, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Gott om baksätesschaufförer med dålig förmåga till att vara pålästa, men snacka går ju?
Var har du läst in att Sara ska behandla gäddorna?

Dumplingarna har gått en endagarskurs hos terapeuten Stella. Det är parodi vilket alla inser. Jag går själv hos en riktig psykolog och har aldrig nånsin hört talas om nån jävla trappa. Förnekelse, försvar, förändring hit och dit. Nakenbadsgäddan vet inget annat än förvirring. Hen tittade ju inte ens åt Saras håll.

Dr Phil kanske men inte Sara vid en konfrontation där Patrik avbryter.
Senast redigerad av Gipsy-tears 2023-08-01 kl. 02:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in