2023-07-31, 21:59
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susozs
Salah: 51 matcher 30 mål 16 assist 46 g/a

Saka: 48 matcher 15 mål 11 assist 26 g/a

Hur är det här inte dubbelt så bra med tanke på att Liverpool hade en dålig förra säsong?

Saka skiter ner sig i viktiga matcher där ligan/cupen står på spel.

Som sagt Salah är en poängspelare, det där är långt ifrån bevis för att vara en dubbelt så bra spelare. Oavsett att Liverpool hade en dålig säsong så var det ändå Salah och Allison som räddade laget och dom gjorde fler mål än Arsenal. Bägge spelarna är wingers men med lite olika uppgifter för laget, så att ranka spelare enbart efter antal poäng dom gör känns lite pojkaktigt.

Här finns en sida som jämför stats mellan spelare. Det jag utläser från den är att det är två spelare som är bra på lite olika saker. Saka är t.ex. mycket bättre defensivt med nästan dubbla antalet brytningar samt att han vinner betydligt många fler dueller än Salah, specielt luftdueller är det en rejäl skillnad, medans Salah är bättre rent offensivt. https://one-versus-one.com/en/compare-players/Mohamed-Salah-vs-bukayo-saka

Det vore mer rättvist att jämföra Saka med Mane, för deras spelstil och roll i laget är mer likt varandra.
Citera
2023-07-31, 22:04
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Declan Rice har ingen WC, så han är om något minst 3x sämre än Mac Allister.
Enligt din logik, så var Lukas Podolski en bättre spelare än Lionel Messi.

Det är glasklart att Rice är en bättre spelare än Mac Allister, samt att vi gjorde en bättre affär med värvningen av Rice än vad Liverpool gjorde med Mac Allister.
Citat:
Håller med.

City behöver inte spendera för att vinna ligan igen. Bara att vi har Pep gör oss till favoriter att vinna ligan.
Arsenal kommer garanterat att ha det överlägset starkaste mittfältet i EPL denna säsong, som gör att vi kommer att springa iväg från oljearaberna.
Citat:
Haaland kommer göra 25-40 mål, Foden kommer få spela mer och gör 10-15 mål. Får Alvarez spela mer tilsammans med Haaland så gör han 15-20 mål. Jag tror att Citys andralag hade kunnat vinna Premier League och köra över Arsenal med 4-1 igen. Det finns sån kvalite även på bänken, och därför är jag inte orolig över KDB.

Om laget inte skulle vara hungrig så är svaret Pep. Du ska vara säker på att Pep skickar spelaren som inte är hungrig till Bayern på lån, eller någon annan dålig europeisk klubb.
Haaland var förra säsongen helt beroende av De Bruyne & Gundogan, och utan ett starkt mittfält bakom sig så är Haaland värdelös. Alvarez är bara en medelmåtta som aldrig har imponerat mig en enda sekund, jag fattar bara inte vad Pep ser i den killen där. Man Citys trupp ser, på pappret, svagare ut denna säsong än vad som var tillfället förra säsong, samtidigt så har AFC och övriga klubbar förstärkt sig markant. Det att Arsenal förlorade med dessa siffror mot oljearaberna i 22/23 berodde en hel del på att vi skador och ren otur, men i slutändan så betyr resultaten i 1-2 matcher nix, noll och ingenting. Dock så var det mer så att det var AFC som förlorade titeln än att Man City vann den.. vi skänkte titeln till oljearaberna.
Citera
2023-07-31, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Enligt din logik, så var Lukas Podolski en bättre spelare än Lionel Messi.

Det är glasklart att Rice är en bättre spelare än Mac Allister, samt att vi gjorde en bättre affär med värvningen av Rice än vad Liverpool gjorde med Mac Allister.

Arsenal kommer garanterat att ha det överlägset starkaste mittfältet i EPL denna säsong, som gör att vi kommer att springa iväg från oljearaberna.

Haaland var förra säsongen helt beroende av De Bruyne & Gundogan, och utan ett starkt mittfält bakom sig så är Haaland värdelös. Alvarez är bara en medelmåtta som aldrig har imponerat mig en enda sekund, jag fattar bara inte vad Pep ser i den killen där. Man Citys trupp ser, på pappret, svagare ut denna säsong än vad som var tillfället förra säsong, samtidigt så har AFC och övriga klubbar förstärkt sig markant. Det att Arsenal förlorade med dessa siffror mot oljearaberna i 22/23 berodde en hel del på att vi skador och ren otur, men i slutändan så betyr resultaten i 1-2 matcher nix, noll och ingenting. Dock så var det mer så att det var AFC som förlorade titeln än att Man City vann den.. vi skänkte titeln till oljearaberna.

Haha, du är rolig. Mac Allister och Rice spelar för övrigt inte i samma roll.

KDB Solo tar ut hela Arsenals mittfält och det kan du se här:

https://www.youtube.com/watch?v=o3Dadq-qLpw

Alvarez medelmåtta?
Går han till Arsenal så tar han Jesus plats direkt.
Citera
2023-07-31, 22:39
Moderator
zanteras avatar
På tal om något annat, vilket lag förrutom ert eget är ni mest nyfikna på att se när säsongen börjar? Är själv intresserad av att se hur bra Aston Villa kan bli. Emery har gjort det bra hittills, nu med mer värvningar och högre förväntningar - kan man leva upp till det? överträffa det? Även lite nyfiken på Spurs faktiskt. Tycker Ange verkar sympatisk och blir intressant att se om Tottenham kan spela rolig fotboll efter 3-4 tråkiga tränare i rad som vill ha 8 man i eget straffområde.
Citera
2023-07-31, 22:45
Medlem
srsbizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
På tal om något annat, vilket lag förrutom ert eget är ni mest nyfikna på att se när säsongen börjar? Är själv intresserad av att se hur bra Aston Villa kan bli. Emery har gjort det bra hittills, nu med mer värvningar och högre förväntningar - kan man leva upp till det? överträffa det? Även lite nyfiken på Spurs faktiskt. Tycker Ange verkar sympatisk och blir intressant att se om Tottenham kan spela rolig fotboll efter 3-4 tråkiga tränare i rad som vill ha 8 man i eget straffområde.

Är faktiskt nyfiken på hur United kommer prestera denna säsong, jag tror ETH kan vara rätt tränare och med lite rensningar plus nyförvärv tror jag att United blir tunga att möta. Även Villa som du säger blir intressanta men tror mer på deras äventyr i Europa kan bli intressant än ligan, för långt ifrån andra topplag.

Spurs tror jag helt ärligt blir årets besvikelse, kan mycket väl hamna runt plats 10 eller sämre. Tycker än så länge inget tyder på att dom ska röra sig uppåt från förra säsongen.
Citera
2023-07-31, 22:53
Avslutad
Citat:
Skulle väl vara Everton då och hur indragna de kan bli i bottenstriden, klassiskt lag som de ändå är + lite nyfiken på hur det går för Leicester i the chumps.
Senast redigerad av Rouen 2023-07-31 kl. 22:57.
Citera
2023-07-31, 22:55
Avslutad
Citat:

Haaland var förra säsongen helt beroende av De Bruyne & Gundogan, och utan ett starkt mittfält bakom sig så är Haaland värdelös.
Det gäller iofs alla strikers?
Citera
2023-07-31, 23:01
Avslutad
Citat:
vi skänkte titeln till oljearaberna.
Nej, ni slarvade bort den när pressen blev för stor. Bättre lycka den här gången.
Citera
2023-07-31, 23:37
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:

Jag håller med dig om AV sedan tycker jag United faktiskt ser bättre ut än på länge och värvat intressant. Får ETH ihop laget så kan det räcka långt.
Citera
2023-07-31, 23:38
Medlem
jontepsgs avatar
VvD bekräftad lagkapten i Liverpool, ingen chock där. Men Trent vice-kapten förvånade iaf mig. Ni liverpoolfans, tror ni att han kommer växa med uppgiften? Tycker han visat upp lite nonchalant beteende lite då och då, matchen borta mot Napoli förra året framförallt. Trodde Robertson var det självklara valet efter VvD.
Citera
2023-07-31, 23:42
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Haha, du är rolig. Mac Allister och Rice spelar för övrigt inte i samma roll.

KDB Solo tar ut hela Arsenals mittfält och det kan du se här:

https://www.youtube.com/watch?v=o3Dadq-qLpw

Alvarez medelmåtta?
Går han till Arsenal så tar han Jesus plats direkt.
Det som är roligt, är att ngn tar och jämför Rice & Mac Allister öht. Dock så är det enbart härinne som jag har sett ngn göra det.

De Bruyne är pr i dag den enda mittfältaren i Man City som är ngt, deras andra mittfältsspelare är medelmåttor som bäst. Tror att City kommer märka saknandet av Gundogan kommande säsong.

Alvarez har inte impad mig ett dugg såhär långt, och ärligt talat så menar jag att Gabriel Jesus är en bättre forward än vad Alvarez är.

Menade förövrigt om du anser att Podolski var en bättre spelare än Ronaldo (och inte Messi) p g a att han har vunnit VM?
Senast redigerad av Generalandersson 2023-07-31 kl. 23:54.
Citera
2023-07-31, 23:46
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Det gäller iofs alla strikers?
Naturligtvis. Men det gäller extra stor grad för Haaland, en stelare spelare ska man verkligen leta länge för att hitta, och därför så kommer han aldri att hamna på samma nivå som Mbappe.
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Nej, ni slarvade bort den när pressen blev för stor. Bättre lycka den här gången.
Är det inte just det som jag skrev?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in