2023-07-31, 14:07
Moderator
Mappings avatar
Läser lite förhör, och tror det framkommit tidigare i tråden, men många vittnar om vad Ari*n* (Shahins syster) sa efter skotten, d.v.s. att hon anklagade en person för att ha "goat" dit Shahin, att han alltid hade skyddsväst men inte hade det vid det aktuella tillfället. Det framkommer också i förhör att Shahin, med flera, satt på en bänk när skytten sprang/gick fram och började skjuta.

EDIT:
Läser vidare i förhören. Enligt Shahins flickvän hade han snackat om att han ville lämna Satudarah, att det inte riktigt var hans grej.

Enligt en person som var tillsammans med Shahin på Emporia, men som avvek en bra bit innan skottlossningen, hade han varnat Shahin för Om*r och S**d i en chat. I förhören ville inte personen riktigt minnas att han gjort det, men polisen visade chattarna för honom och han nekar inte direkt till att han ha skrivit så. Personen hävdar att Shahin hade tänkt åka till Turkiet dagen efter mordet. Flickvännen säger att Shahin väntade på att få sitt pass, att det kändes som att "staten" förhalade att skickade det till honom, att det funnits andra personer som beställt pass efter Shahin som fått sina.

I ett förhör säger polisen att de har uppgifter på att Shahin var på Emporia för att medla mellan två personer, men har inte hittat vem dessa skulle vara ännu.
Senast redigerad av Mapping 2023-07-31 kl. 14:47. Anledning: Tillägg av text.
Citera
2023-07-31, 17:30
Medlem
Enligt uppgifter jag fått till mig via PM, så är flera större grupperingar i Malmö involverade i mordet.

Startskottet skall ha varit med Le*n B@ngura bodde en våning åvanför n@qib/n@qib blev kort efter avrättad i sitt hem (sh@hinsas bror).

Sedan hamnade sh@hinsa i kläm med flera andra grupperingar då han ständigt bötfällde personer (gick emot el z*in) mm.

Im@d alz*rey = allierad med S@@D

S@@D Gib@ra/Nikol@ G = allierad med Im@d

Em*l Tut*c/om@r Y*mok = Emil hade pris på sitt ”huve” 2miljoner = allierad med @mir M*kky (sh@hinsa låg bakom mordet på salle via im@d sedan vägra betala för det därav försökte p@kå/mil@d S@fi döda im@d i Bunkeflo).

Väldigt rörigt men ändå väldigt sammanhängande!

Obs: glöm inte bort att s@mmy (im@ds lillebror mördades av @mir m*kkys gäng).

Flera olika hämnd motiv/oheliga allianser inget nytt vi ser!

Info jag fått till mig/baserat på trådar.
Citera
2023-07-31, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellegrini45
Enligt uppgifter jag fått till mig via PM, så är flera större grupperingar i Malmö involverade i mordet.

Startskottet skall ha varit med Le*n B@ngura bodde en våning åvanför n@qib/n@qib blev kort efter avrättad i sitt hem (sh@hinsas bror).

Sedan hamnade sh@hinsa i kläm med flera andra grupperingar då han ständigt bötfällde personer (gick emot el z*in) mm.

Em*l Tut*c/om@r Y*mok = Emil hade pris på sitt ”huve” 2miljoner = allierad med @mir M*kky (sh@hinsa låg bakom mordet på salle via im@d sedan vägra betala för det därav försökte p@kå/mil@d S@fi döda im@d i Bunkeflo).

Du har glömt att tillägga:

Om@r El/m@rdin/M@rko ingår i samma konstellation som Em*l Tut*c/Om@r Yom0k.

Så ja klart ser det väldigt intressant ut med tanke på kopplingar hela vägen till @mir m*kky och mordet på s@lle.
Citera
2023-07-31, 19:03
Medlem
Vilka andra sitter häktade? Vem har anstiftat detta? Vilka brudar sitter häktade?
Citera
2023-07-31, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Huvudstadenn
Filen går ej att öppna, den stora
Bifogar FUP i annan länk :

FUP:

https://easyupload.io/xsvn4e
Citera
2023-07-31, 19:57
Medlem
Mindbusinesss avatar
Bild på GM
https://konto.samnytt.se/?p=560211
Citera
2023-07-31, 20:08
Medlem
Mukkyhalsarmukawis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellegrini45

Drängar allihopa!

Enligt rykten startas en ny tråd snart: S@@D Gib@ra tråden (han har pris på sitt face).

Moghr@bi bröderna har fått sig kött på benen (vapen/pengar) undra vart den sponsringen kommer i från? Hmm kan det vara V@ldet kup@?

Spekulationer kopplat med en fet bruning/rykten!
Citera
2023-07-31, 20:42
Medlem
Bebblischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Tack för info

Har börjat plöja FUP nu, och om det inte framkommit i detalj tidigare, är det såhär gripande av MGM gick till:

Vet att det spekulerats om MGM hann åka i taxin innan han greps, men så var inte fallet.

På sida 1057 i aktbilaga 664 är det ett förhör med polisen som grep MGM som återges så här

Citat:
Efter ett tag upplever jag de som att mannen försöker stanna en taxi och han upplevs då lite
mer stressad. Till slut lyckas han stannar till slut en gul taxi, VW caddy och hoppar in i den.
Taxin kör österut på HyllieVattenparksgatan. Jag kör efter taxin och har uppsikt över den hela
tiden. Det är ingen som lämnar taxin.
Mellan järnvägen och Henrikdalsvägen på Hyllie Vattenparksgatan stoppar jag taxin och tar
mig snabbt runt på höger sida av taxin och jag ser då att de sitter en man på höger sida i
mitten raden av 3 rader.
Jag säger åt mannen att att han ska komma ut och öppnar dörren till honom. När han kommer
ut tar jag tag i honom och känner snabbt över hans midja för att kontrollera så att han inte har
något farligt på sig.
När jag känner vid midjan känner jag något hårt och mannen säger då de var jag, jag frågar
vad han menar och han säger igen de var jag. Jag lyfter på hans jacka och ser en pistol som
sitter i byxlinningen. Hanen på pistolen är uppspänd så jag trycker upp mannen mot taxin och
sätter på honom handfängsel. Jag ropar då på radion att jag gärningsmannen och när jag hör
att förstärkning är på väg så säkrar jag pistolen.

Hur ska dom ha det?
Citera
2023-07-31, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satukhara-malmo
Du har glömt att tillägga:

Om@r El/m@rdin/M@rko ingår i samma konstellation som Em*l Tut*c/Om@r Yom0k.

Så ja klart ser det väldigt intressant ut med tanke på kopplingar hela vägen till @mir m*kky och mordet på s@lle.

Så det är fred mellan r*mi (krokan) och om*r (holma). Om båda har nåt slags samarbete med M*kky?
Citera
2023-07-31, 20:47
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebblisch
På sida 1057 i aktbilaga 664 är det ett förhör med polisen som grep MGM som återges så här

Hur ska dom ha det?

Du har helt rätt i det, väldigt förvirrande faktiskt! Men nu när jag läst det förhöret du citerade tror jag jag nog att det stämmer. Det har ju förhört den taxichauffören också som körde den sträckan.
Citera
2023-08-01, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gurknisse33
Bifogar FUP i annan länk :

FUP:

https://easyupload.io/xsvn4e
Tack!

16 åringen kommer klara sig med 4 år, han erkänner mordet.
När kommer denna dumma lag ändras ?
Citera
2023-08-01, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mukkyhalsarmukawi
Drängar allihopa!

Enligt rykten startas en ny tråd snart: S@@D Gib@ra tråden (han har pris på sitt face).

Moghr@bi bröderna har fått sig kött på benen (vapen/pengar) undra vart den sponsringen kommer i från? Hmm kan det vara V@ldet kup@?

Spekulationer kopplat med en fet bruning/rykten!

Det har han haft länge..... sedan M Kupa avrättades på stortorget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in