2023-07-31, 16:17
Medlem
Drickbacks avatar
Har slutat svara på citeringar från en som inte gör vad den lovat! Men mitt minnet säger mig att någon undrade vem det var för den sedan skulle vara B-spelare. Vem var det nu som sa de orden 🤔
Senast redigerad av Drickback 2023-07-31 kl. 16:28.
Citera
2023-07-31, 16:21
Medlem
MarlonBrandys avatar
Championship tjuvstartar på fredag. Verkar som de relegerade lagen Leicester, Leeds och Southampton är favoriter att ta hissen upp igen.

Efter denna trio verkar Middlesboro, Watford, Norwich och Ipswich ha förväntningar på sig.

Jag tror Boro och Leeds tar direktplatserna. Norwich vinner mot Watford i kvalfinalen.

Jag hoppas jag har fel och att Ipswich går upp, men som nykomlingar? Njaeee...
Citera
2023-07-31, 17:10
Medlem
billayless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarlonBrandy

Bra anfallsuppsättning men tveksamt om försvaret håller i Championhsip.
Citera
2023-07-31, 17:44
Medlem
jontepsgs avatar
Tröttsam stämning det är här vareviga vecka. Samma tjat om vem som sagt vad och inte, hur ni orkar fortsätta stångas förstår jag fan inte. Tråkigt att se hur många som låter sig lockas ner till mr låtsasmilitärs nivå.

Känns f.ö. rätt så meningslöst att tippa ligan innan City ens börjat spendera pengar. Liverpool med nytt bud på Lavia, 45m pund, spännande värvning.
Citera
2023-07-31, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Declan Rice är minst 3x bättre än vad fuckings Mac Allister är.

Declan Rice har ingen WC, så han är om något minst 3x sämre än Mac Allister.
Senast redigerad av susozs 2023-07-31 kl. 17:59.
Citera
2023-07-31, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Tröttsam stämning det är här vareviga vecka. Samma tjat om vem som sagt vad och inte, hur ni orkar fortsätta stångas förstår jag fan inte. Tråkigt att se hur många som låter sig lockas ner till mr låtsasmilitärs nivå.

Känns f.ö. rätt så meningslöst att tippa ligan innan City ens börjat spendera pengar. Liverpool med nytt bud på Lavia, 45m pund, spännande värvning.

Håller med.

City behöver inte spendera för att vinna ligan igen. Bara att vi har Pep gör oss till favoriter att vinna ligan.
Citera
2023-07-31, 18:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MarlonBrandy
Championship tjuvstartar på fredag. Verkar som de relegerade lagen Leicester, Leeds och Southampton är favoriter att ta hissen upp igen.

Efter denna trio verkar Middlesboro, Watford, Norwich och Ipswich ha förväntningar på sig.

Jag tror Boro och Leeds tar direktplatserna. Norwich vinner mot Watford i kvalfinalen.

Norwich tar steget upp och sen gäller det att hålla sig kvar. Ser förstås fram emot old farm derby.
Citera
2023-07-31, 18:12
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susozs
Håller med.

City behöver inte spendera för att vinna ligan igen. Bara att vi har Pep gör oss till favoriter att vinna ligan.
Ja City får vara favoriter på pappret men finns några fallgropar han behöver ha koll på.
- Haalands andra år - svårare och mer förväntningar på sig
- De Bruyne’s kurva att orka 90 min och hålla sig skadefri pekar nedåt
- Några lämnat, laget hungrigt?, orkar de ladda om mentalt, orkar kroppen efter hårt belastade 22/23?
Citera
2023-07-31, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Ja City får vara favoriter på pappret men finns några fallgropar han behöver ha koll på.
- Haalands andra år - svårare och mer förväntningar på sig
- De Bruyne’s kurva att orka 90 min och hålla sig skadefri pekar nedåt
- Några lämnat, laget hungrigt?, orkar de ladda om mentalt, orkar kroppen efter hårt belastade 22/23?

Haaland kommer göra 25-40 mål, Foden kommer få spela mer och gör 10-15 mål. Får Alvarez spela mer tilsammans med Haaland så gör han 15-20 mål. Jag tror att Citys andralag hade kunnat vinna Premier League och köra över Arsenal med 4-1 igen. Det finns sån kvalite även på bänken, och därför är jag inte orolig över KDB.

Om laget inte skulle vara hungrig så är svaret Pep. Du ska vara säker på att Pep skickar spelaren som inte är hungrig till Bayern på lån, eller någon annan dålig europeisk klubb.
Citera
2023-07-31, 18:26
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susozs
Håller med.

Så äre. Sen ska förlusten av spelare som Mahrez och Gundogan icke underskattas. City är fortfarande favoriter, men värvar dom 2-3 "rätt" spelare så är dom ännu större favoriter. Sen finns det såklart vissa saker som kan faila, håller KDB hela säsongen, vad händer vid skada på Haaland osv.

Liverpool blir riktigt spännande att se hur bra mittfältet fungerar, det blir direkt avgörande för deras titelchanser. Och det gäller exakt samma sak för Arsenal. Jag vågar bara hoppas att Rice ska lära sig 6 rollen fort, men det är att hoppas på mycket.

Oavsett vad så en rolig säsong framför oss, kan det bli den med högst kvalite någonsin? Brighton, Villa och Newcastle pushar för CL. Chelsea, Spurs, Arsenal och United pushar för att joina City och Liverpools tidigare nivåer.
Citera
2023-07-31, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Så äre. Sen ska förlusten av spelare som Mahrez och Gundogan icke underskattas. City är fortfarande favoriter, men värvar dom 2-3 "rätt" spelare så är dom ännu större favoriter. Sen finns det såklart vissa saker som kan faila, håller KDB hela säsongen, vad händer vid skada på Haaland osv.

Liverpool blir riktigt spännande att se hur bra mittfältet fungerar, det blir direkt avgörande för deras titelchanser. Och det gäller exakt samma sak för Arsenal. Jag vågar bara hoppas att Rice ska lära sig 6 rollen fort, men det är att hoppas på mycket.

Oavsett vad så en rolig säsong framför oss, kan det bli den med högst kvalite någonsin? Brighton, Villa och Newcastle pushar för CL. Chelsea, Spurs, Arsenal och United pushar för att joina City och Liverpools tidigare nivåer.

Mac Allister-Szoboszlai-Salah har jag tagit med i min FPL elva. Den trion blir direkt avgörande för Liverpools chanser som du säger. Jag tror också på att Liverpool blir största titelutmanaren till City. På Arsenals sida så känner jag mig inte så hotat. Rice och Havertz tycker jag försämrar Arsenals mittfält mer än vad det förbättrar. Havertz var nog den sämre värvningen av de två.

Ska jag gissa hur PL slutar utan att vara biased så tror jag:

1. Liverpool
2. City
3. Newcastle
4. United
5. Arsenal
6. Spurs
7. Chelsea
8. Brighton

United och Arsenal kan också byta plats om Ten Hag inte får till det.
Citera
2023-07-31, 18:36
Medlem
Jag tror kommande säsong kan bli riktigt spännande.

City har väl tappat lite i kvalitet?
Arsenal har ju inte blivit sämre, men täcker ett års erfarenhet upp av att de ska lira CL och ha mer favorittryck på sig?
Liverpool måste studsa tillbaka och göra en bättre säsong, även om Salah passerat zenit och mittfältet är väl sådär?
Chelsea måste ju göra en bättre säsong än senast
(mitt) United har värvat bra såhär på förhand om kommer vara bättre denna säsong.
Newcastle borde väl inte vara sämre (men CL kanske ställer till det?)
Brighton har ju alla möjligheter att göra det bättre.
Westham likaså?

Sedan kommer väl minst 1 av lagen ovan floppa och något ej nämnt lag kommer väl kanske överraska i början av säsongen för att sedan droppa av allt eftersom.

Oavsett vad så känns säsongen väldigt öppen och spännande på förhand.

För uniteds del så vore det bra om Maguire försvinner, men han har väl för hög lön för det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in