2023-07-31, 15:27
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusmarychain
Everythings coming up Arsenal. Vilket jävla fönster, vilken tilltro jag har till Artetas manskap. Nu tar vi den.
Jajamensan

Vi har utan tvekan gjort ett bra fönster under sommaren. Och våra grabbar har nu fått mer erfarenhet, lärt sig av misstagen från 22/23, och de kommer att vara extra taggade på att ta hem PL-bucklan till norra London denna säsong.

Jag tror AFC kommer att ta hem PL-bucklan, tänk vad härligt det blir att fira ligavinsten på 20 års jubileet för Invincible säsongen COYG
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Japp att Arsenal kommer vinna ligan.

Dessutom kommer Mc Allister bli en bättre värvning för Liverpool än vad Rice blir för Arsenal.

Declan Rice är minst 3x bättre än vad fuckings Mac Allister är.
Citera
2023-07-31, 15:30
Medlem
Jesusmarychains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jajamensan

Vi har utan tvekan gjort ett bra fönster under sommaren. Och våra grabbar har nu fått mer erfarenhet, lärt sig av misstagen från 22/23, och de kommer att vara extra taggade på att ta hem PL-bucklan till norra London denna säsong.

Jag tror AFC kommer att ta hem PL-bucklan, tänk vad härligt det blir att fira ligavinsten på 20 års jubileet för Invincible säsongen COYG

Två helt olika spelare så jag förstår inte ens jämförelsen till att börja med. Men tror nog inte man skall underskatta Mac's potentiella inflytande på Liverpool, men tror till syvene och sist att det inte kommer bräda Rice på Arsenal. Stål, ledarskap, muskler och passningsfot i ett.
Citera
2023-07-31, 15:32
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
En viss general månne?
Tyvärr är det ju så att vi Arsenal supportrar har dåligt rykte på internet. Och jag kan tycka att det är befogat, åtminstone på twitter där de största Arsenalfansen är riktiga rövhattar. Min optimism är dock inte sprungen ur desillusion, utan jag tycker vi går från klarhet till klarhet. Min kaxighet skall läsas med glimten i ögat, fullt medveten att jag kan få äta upp varenda ord, åh hej och hå.

Leicester tror många fö kommer leka hem Championship i år. Den ligan är sällan speciellt lättippad, dock.

Alla framgångsrika lag har stroppiga fans, de flesta har dock glimten i ögat och kan föra ett samtal utan att ljuga, ändra historien eller flytta målstolparna.

Skyttegravskrig med opolerade bajskorvar som flyger i luften ger jag inte mycket för. Ibland måste man ta rast, kliva upp ur skyttegraven, ta i hand och spela lite fotboll också.
Citera
2023-07-31, 15:34
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Två helt olika spelare så jag förstår inte ens jämförelsen till att börja med. Men tror nog inte man skall underskatta Mac's potentiella inflytande på Liverpool, men tror till syvene och sist att det inte kommer bräda Rice på Arsenal. Stål, ledarskap, muskler och passningsfot i ett.
Det är iofs sant, men eftersom att en annan användare skrev att Mac Allister är bättre än Rice så tog jag bara och poängterade hur långt inne i skogen denne användaren är. Håller helt med i allt det övriga som du skrev..
Citera
2023-07-31, 15:38
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Say hello to the sharks, from me...

Luis Diaz och Diego Jota, båda Liverpool, är båda bättre än Ødegaard, när de får vara friska...
Varken Diaz eller Jota är inte ens i närheten av att vara på Ødegaard’s nivå.

De två klart bästa mittfältarna i EPL är Martin Ødegaard och De Bruyne.
Citera
2023-07-31, 15:40
Medlem
Drickbacks avatar
Hur kan man ens jämföra Rice med Mac när man inte ens visste vem Mac var 🤔
Man behöver väl lite grundläggande kunskap för kunna jämföra 2 spelare som spelar på olika positioner?

Bara en undran i debatten..
Citera
2023-07-31, 15:46
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Man behöver väl lite grundläggande kunskap för kunna jämföra 2 spelare som spelar på olika positioner?

Exakt så. Helt fantastiskt!
Citera
2023-07-31, 15:47
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Jajamensan

Det räcker inte med 130%?
Citera
2023-07-31, 15:51
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Det räcker inte med 130%?
Vet ärligt talat vad du syftar på med det inlägget. Men om det handlar om vilken av Rice och Mac Allister det är som den bästa fotbollsspelaren och/eller det bästa köpet, så är jag 260% säker på att Rice är betydligt bättre än vad Mac Allister är.
Citera
2023-07-31, 15:55
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Vet ärligt talat vad du syftar på med det inlägget. Men om det handlar om vilken av Rice och Mac Allister det är som den bästa fotbollsspelaren och/eller det bästa köpet, så är jag 260% säker på att Rice är betydligt bättre än vad Mac Allister är.

Hehe, lite humor har du allt...

Ja, vi kan spekulera och vi har hela säsongen på oss att såga spelarna och varandras predictions - let the games begin...
Citera
2023-07-31, 16:05
Medlem
Free12s avatar
Citat:

Nej, man vet ju direkt att om en spelare går till ett större lag så är han bättre. Om Barca värvar en spelare så vet man att han är bättre än spelaren Degerfors värvade. På samma sätt vet man att Mac är bättre än Rice
Citera
2023-07-31, 16:09
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:

Vem/vilka är det som inte visste vem Mac Allister var?

Och givetvis så vet man att Rice & Mac Allister är två helt olika spelartyper som dessutom spelar i olika positioner, men eftersom att vissa hävdar att Mac Allister är ett bättre köp än Rice så måste man stå upp för det, därför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in