Citat:
Nu är väll de största och flesta inom konst, musik och litartur män?
mäter vi det objektivt så (tex i pengar) så är det ju sant även gällande textiler...
Citat:
Ja, men de främsta (objektivt efter h-index) är män. det är väll bara i "women studies" (ett enskilt ämne som inte finns i någon vidare utsträckning idag) där kvinnor dominerar h-index.
De är bra på psykologi, och andra humanistiska ämnen.
Citat:
möjligen omvårdnad, läkarvetenskapen domineras av män, i synnerhet när det kommer till förbättringar. det var inte ens kvinnor som minskade mödradödligheten radikalt....
De är bra på vård.
Citat:
ja, men tittar man objektivt så går nobelpriserna som regel till de främsta. och de är sällan kvinnor.
De är bra på kemi, och biologi.
Citat:
i hem byggda, skapade och underhållna av män.
De är bra på att skapa hemtrevnad.
så bättre på att pynta?
Citat:
tvärtom, kvinnor har som grupp sämre spatial förmåga än män,
De är bra på att ha koll i närområdet.
Citat:
Och så är de bra på att föda barn
är de verkligen det, jag har fått förklarat för mig av efterblivna störda och kliniskt diagnostiserade idioter att eftersom män dör i lägre utsträckning än kvinnor,så vid barnafödade är rimligtvis män bättre på det oxo?
Citat:
Jo, om du tar en stor mängd människor både kvinnor och män, och jämför på de här områdena, så är kvinnorna bättre.
jag tar alla män och kvinnor, inte några väl utvalda, och tittar hur det ser ut i toppen, är det 50/50 bland de 100 (objektivt) främsta enligt någonsomhelst sätt att mäta ?
.