2023-07-31, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Ursprungligen postat av Urbizzo
Kvinnor är bra på estetik. Konst musik litteratur. och textil.

Nu är väll de största och flesta inom konst, musik och litartur män?
mäter vi det objektivt så (tex i pengar) så är det ju sant även gällande textiler...

Citat:
De är bra på psykologi, och andra humanistiska ämnen.
Ja, men de främsta (objektivt efter h-index) är män. det är väll bara i "women studies" (ett enskilt ämne som inte finns i någon vidare utsträckning idag) där kvinnor dominerar h-index.

Citat:
De är bra på vård.
möjligen omvårdnad, läkarvetenskapen domineras av män, i synnerhet när det kommer till förbättringar. det var inte ens kvinnor som minskade mödradödligheten radikalt....
Citat:
De är bra på kemi, och biologi.
ja, men tittar man objektivt så går nobelpriserna som regel till de främsta. och de är sällan kvinnor.

Citat:
De är bra på att skapa hemtrevnad.
i hem byggda, skapade och underhållna av män.

så bättre på att pynta?
Citat:
De är bra på att ha koll i närområdet.
tvärtom, kvinnor har som grupp sämre spatial förmåga än män,

Citat:
Och så är de bra på att föda barn

är de verkligen det, jag har fått förklarat för mig av efterblivna störda och kliniskt diagnostiserade idioter att eftersom män dör i lägre utsträckning än kvinnor,så vid barnafödade är rimligtvis män bättre på det oxo?

Citat:
Jo, om du tar en stor mängd människor både kvinnor och män, och jämför på de här områdena, så är kvinnorna bättre.

jag tar alla män och kvinnor, inte några väl utvalda, och tittar hur det ser ut i toppen, är det 50/50 bland de 100 (objektivt) främsta enligt någonsomhelst sätt att mäta ?
Citera
2023-07-31, 10:51
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Är du säker på att det var en studie? för det kan ha varit typ, busstrafiken i London, där 3 tjejjer körde buss och 800 män, och männen var med i fler olyckor, eftersom av de 3 tjejjerna var 1 mammaledig, en långtidsjuksriven och den tredje identiferade sig som attackhelikopter.

Ah, fel tillstånd, du minns inte vad du skrivit i "dina andra tillstånd". tur att du kan gå bak i din egen posthistorik i tråden....

imponerande att ditt undermedvetna tycks bli kränkt av verkligheten på samma sätt som ditt aktiva medvetande. hoppas vården kan hjälpa dig med det.

det var en random projicering från din sida, du behöver inte skämmas, det är inte så ovanligt att kvinnor som grupp blir frustrerade och förvånade när de tvingas göra saker de inte är intreserade av, eller har förutsättningar att hantera , tex tekniska prylar.... som bildörrar.....

Hahaha så desperat du är.
Citera
2023-07-31, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Hahaha så desperat du är.

nejdå, men jag ser ingen anledning till att ljuga, har du någon bra anledning till det?
Citera
2023-07-31, 11:05
Medlem
BorgeHs avatar
Tyvärr, av alla kvinnor jag mött når få över den genomsnittliga mannens förmågor. Javisst, det finns duktiga kvinnor som är bättre än en del män. Men det finns alltid män som är bättre än den bästa kvinnan.

Titta på idrotten. Hur skulle det se ut om män och kvinnor tävlade ihop?

John Lennon sjöng:”Woman id the nigger of the world”.
Citera
2023-07-31, 11:09
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Tyvärr, av alla kvinnor jag mött når få över den genomsnittliga mannens förmågor. Javisst, det finns duktiga kvinnor som är bättre än en del män. Men det finns alltid män som är bättre än den bästa kvinnan.

Titta på idrotten. Hur skulle det se ut om män och kvinnor tävlade ihop?

John Lennon sjöng:”Woman id the nigger of the world”.

Ja inom områden där fysisk styrka är av betydelse kommer män prestera bättre. Men det är nog det enda.

John Lennon syftade troligen på att kvinnor behandlats som andra gradens medborgare precis som svarta.
Citera
2023-07-31, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Du serverar konstiga dikotomier, 10 knyck eller 200?
Felet du gör är att påståendet att bäst är snabbast.
Inte i trafiken föesöker jag förklara.
Olycksstatistiken förklarar precis det jag vill visa.

Strawman
Citera
2023-07-31, 11:48
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
men de är de ju inte. skulle kvinnor köra lika mycket som män skulle vi ha fler olyckor. rent statistiskt.

inte om de vill hålla antalet olyckor i trafiken nere.

Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
En annan inkompetent feminist som tror hon förmår att tolka data.

''Förvisso utgör kvinnor endast en liten del av lastbilsförarna, men 67,9 procent av dem klarade sina uppkörningar. Detta kan jämföras med 63 procent av männen i samma ålderskategori.''

Redan här har du ett problem då den sanna andelen av män som klarar uppkörningarna kommer vara mer precis och exakt.

Eftersom dataunderlaget för kvinnor är mindre så kommer det leda till större variation runt det sanna värdet. Männens siffra är alltså mer benägen att vara lägre här och mer precis, medans kvinnors siffra är mer benägen att vara högre. Precisionen har därför en högre träffsäkerhet för männen här än för kvinnorna. Du har heller inte tagit i beaktning alla andra saker som kan påverka - hur mycket har de övat innan uppkörningarna? Har de samma socioekonomiska bakgrund? Vad har de för erfarenhet sedan tidigare? Hur länge har övat i förväg?

Misstaget du gör är att du blandar ihop association med kausalitet. Du antar att variabel X (kvinna) är det som leder till variabel Y (det bättre utfallet - högre andel som lyckas med sin uppkörning) utan att förstå att den artikel du har länkat till i sig självt omöjliggör sådana jämförelser. Jag är ledsen. Trist du inte förstår bättre.

Vinna bland 2000 förare.. vad har det att göra med världens bästa bilförare? Är det svårare att köra lastbil än formell 1 menar du?

Vad sägs om världrekorden istället för en knattetävling bland 2000 förare? Världsrekorden är den högsta nivån du kan ta dig till.

https://www.fiaformulae.com/en/news/474063/formula-e-car-hits-218km-h-indoors-to-smash-guinness-world-record#:~:text=Hughes%2C%20in%20his%20fir st%20season,di%20Grassi%20entered%20the%20competit ion.

https://www.topgear.com/car-news/motorsport/ten-great-motorsport-guinness-world-records

Män är bättre på de flesta sporter. Skulle vi göra en lång lista här så skulle det bli pinsamt för feministerna, men vi kanske ska göra det? Så att det blir slut på snacket.

Vad definierar du som bättre btw? Syftar du på resultaten oavsett orsak eller att det är könet som har betydelse? Det är av ganska central vikt att särskilja de två.

''A variable is considered to be confounding because it provides an alternative explanation for your results; that is, an alternative explanation for the relationship or differences between the variables and/or groups that you are measuring. This threatens the internal validity of your results.''

https://dissertation.laerd.com/extraneous-and-confounding-variables.php#:~:text=A%20variable%20is%20consider ed%20to,internal%20vali dity%20of%20your%20results.

https://web.ma.utexas.edu/users/mks/statmistakes/UnderOverPower.html

Att dra knivskarpa slutsatser är inte din grej. Titta på vad som händer med distributionskurvan med för låg power - bredare distributionskurva - variation i uppskattningen (mindre preciserade värden).

Bra jobbat! Sedan har ju dina länkar 0 att göra med något av mina uttalanden. Att vara den bästa chauffören i knatteklubben bland 2000 förare är inte riktigt samma sak som att inneha världsrekordet .

Att bara länka till saker du inte förstår kan även en 12-åring göra. Men att läsa igenom och förstå.. det krävs lite mer. Du verkar vara resistent mot sanningen.

Så ditt försök att påvisa att kvinnor är bättre i detta sammanhang är inte uppfyllt, åtminstone inte om vi snackar om kausalitet. Går inte så bra för dig.
https://nyhetsrum.folksam.se/sv/2013/03/08/nya-siffror-fran-folksam-man-sitter-oftast-bakom-ratten-men-kvinnor-kor-sakrare/
Citat:
I åtta fall av tio är det mannen i hushållet som kör när familjen åker bil tillsammans. Det visar en ny undersökning* som Sifo genomfört på uppdrag av Folksam. Och männen sitter oftast vid ratten trots att kvinnor kör betydligt säkrare och är inblandade i färre olyckor per körd kilometer.
Citera
2023-07-31, 11:50
Medlem
Citat:

Citat:

Strawman. Det är precis det här jag talar om. Du diskuterar inte i god tro. Du hittar på saker. Det är inga konstiga dikotomier.

Om du inte förstår skillnaden på: ''De som äter processat kött har högre förekomst av tjocktarmscancer'' och ''processat kött leder till ökad förekomst av tjocktarmscancer så kan jag inte hjälpa dig för då kan inte din hjärna skilja på association och orsak och verkan.

Citat:
Argumentet är inte att snabbast är bäst i trafiken. Tror du jag tror på att man ska köra 200 KM/H på en 80 km/h väg? Min poäng är att de skickligaste förarna är män. Du kan inte jämföra en formel-1 förare med några som har klarat uppkörningsprovet som lastbilschaufför.
Citera
2023-07-31, 11:55
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Strawman. Det är precis det här jag talar om. Du diskuterar inte i god tro. Du hittar på saker. Det är inga konstiga dikotomier.

Om du inte förstår skillnaden på: ''De som äter processat kött har högre förekomst av tjocktarmscancer'' och ''processat kött leder till ökad förekomst av tjocktarmscancer så kan jag inte hjälpa dig för då kan inte din hjärna skilja på association och orsak och verkan.

Vad har Formel1 med detta att göra?

De kör på bana. De har tränat tusentals timmar på att köra på bana. Majoriteten av alla bilförare är inte Formel1 förare och kör på bana.

Kvinnor är bättre/skickligare bilförare än män.
Citera
2023-07-31, 11:56
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Kvinnor är bättre bilförare än män. I studien jag postade hade de räknat med körda mil - kvinnor var fortfarande bättre bilförare än män.

Vad fan har löpning med detta att göra? Springer du runt med en Fred Flinta bil? Troligen gör du det så jävla trög som du är så fattar du väl inte ens hur man öppnar dörren på en nutida bil.
Du får nog definiera vad du menar med bättre. Kvinnor är försiktigare i trafiken, män är mera riskbenägna. Men nog fan har män tusen gånger bättre kontroll över fordonet. Hur många F1 eller rallyförare är kvinnor? F1 har prövat kvinnor som förare som en jämställdhetsploj med jämna mellanrum. Det har alltid blivit fullständigt fiasko.
Citera
2023-07-31, 11:59
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Du får nog definiera vad du menar med bättre. Kvinnor är försiktigare i trafiken, män är mera riskbenägna. Men nog fan har män tusen gånger bättre kontroll över fordonet. Hur många F1 eller rallyförare är kvinnor? F1 har prövat kvinnor som förare som en jämställdhetsploj med jämna mellanrum. Det har alltid blivit fullständigt fiasko.

Män överskattar sin förmåga och tar fler/större risker ja. Inga bra egenskaper att ha bakom ratten.

Nej män har tydligen inte "tusen gånger bättre kontroll över fordonet".

Det har inte funkat för att det just varit en "ploj".
Citera
2023-07-31, 12:03
Medlem
Citat:
Ja inom områden där fysisk styrka är av betydelse kommer män prestera bättre. Men det är nog det enda.

John Lennon syftade troligen på att kvinnor behandlats som andra gradens medborgare precis som svarta.

Jag hatar när vita kvinnor jämför sig med svarta. Det är så sjukt oförskämt. Vita kvinnor var för fan slavägare. Jesse James morsa ägde slavar. Därför hon uppfostrade sina söner att gå ut i kriget och slåss för slaveriet. Tänk det lidande slavarna blev utsatta för och så kommer någon vit kärring från medelklassen och försöker kapa deras historia. Blev kvinnor piskade? Behandlade som slavar? Nej, vi hade könsroller som innebar både för- och nackdelar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in