Citat:
Det är fint att du har din tro så klar för dig. Och jag respekterar din tro. Lyssna om du kan ta emot det.
Det här är den första världen, den värld som den metafysiska och permanenta transcendenta grunden till alltings existens kommer från. Den grunden skapas här i den sista generationen av verklighetens Kristus och han gör det som människa.
När han dör så går han in i den metafysiska byggnad som han själv med sina jordiska händer skapat och som är den fruktansvärda makt som har utgjort hela skillnaden mellan något och intet och orsakat big bang.
Då, först då, är Gud kommen som ny, fräsch och med stor makt, oskyldig till vad som föregått honom här i världen, kapabel att döma över allt ont i världen, själv obefläckad. Han beror inte av något annat än sig själv och med honom kommer slutet på denna ordning, de dödas uppståndelse och det eviga livet och han ger det till vem han vill.
Hur det eviga livet blir vet jag inte, jag vet bara att det är ändlös glädje.
Det här är den första världen, den värld som den metafysiska och permanenta transcendenta grunden till alltings existens kommer från. Den grunden skapas här i den sista generationen av verklighetens Kristus och han gör det som människa.
När han dör så går han in i den metafysiska byggnad som han själv med sina jordiska händer skapat och som är den fruktansvärda makt som har utgjort hela skillnaden mellan något och intet och orsakat big bang.
Då, först då, är Gud kommen som ny, fräsch och med stor makt, oskyldig till vad som föregått honom här i världen, kapabel att döma över allt ont i världen, själv obefläckad. Han beror inte av något annat än sig själv och med honom kommer slutet på denna ordning, de dödas uppståndelse och det eviga livet och han ger det till vem han vill.
Hur det eviga livet blir vet jag inte, jag vet bara att det är ändlös glädje.
Men på vilket sätt tänker du att den påverkar dina moraliska beslut på jorden.
Jag tror att det här jordelivet är mina 15 minutes of fame. Det är det ända jag har. Före det finns ingenting och efter det finns ingenting. Och i ingenting finns inte glädje och inte sorg. Inte ont och inte gott. Respekterar du att det är min tro?
Vad jag tror att det gör med min moral är att jag känner mig utvald. Tänk att få uppleva livet, vilken grej! För mig gör det att jag vill vara en god medmänniska, jag vill göra rätt för mig och göra gott för andra. För jag har ansvar för min tid här. Att jag tror att det blir svart när jag dör, betyder inte att jag inte tycker livet är heligt den tiden jag får leva det.