2023-05-04, 17:10
Bannlyst
Man har ring någon gång till deras support några ggr., möts av extrem arrogant support personal som vägra lyssna på en. Jag har telenor som extra sim kort i mobilen idag, dom har alltid sämre täckning än 3. Då rör jag mej i Stockholms området..

Citat:
Ursprungligen postat av TheWiseOne
Låt mig berätta ur mina erfarenheter av Telenor:

Vid 2005 när jag bodde i min första lägenhet, så fanns de bara Bredbandsbolaget och Comhem. Innan jag bytte mig till BBB, så hade jag ComHem som min internetleverantör. Vilket var redan då extrem dyr. Så jag var nöjd med BBB. Tills Telenor köpte upp dom. Här en lista vad dom gjorde under dom åren:

• Dom höjde bredbandshastighet utan min tillåtelse.
  • Höjde priset i samband med snabbare internet.
  • Fick stå ca 2 timmar åt gången för att kunna ändra de tillbaka jag hade de innan.

Sen kom chocken: eftersom jag hade mitt IP telefoni, så skrev dom skulle säga upp de. Ringer till dom och dom sa att de inte är många använder de. När jag förklarade jag behöver de, eftersom jag äldre släktingar i Finland som brukade ringa till mig, så svarade denna muppen att dom få använda använda whats app eller imessages. Jag var: Herregud.

Då hade jag nog, så jag sa upp mig. Fick stå två o halv timme i telefonkön för att säga upp hos dom. De tog en kvart. Dom skickade avi, tog foto att jag skickar in de och sedan bytte jag mig till Bahnhof. Vilket hos dom ha jag haft bättre bemötande än Telenors härskarteknik.

I samband jag anmälde dom till konsumentverket och dom sa dom är under en rättegångsprocess hos Post och Telestyrelsen, när dom överväger att dra in Telenors licenser att bedriva verksamhet. Hon berättar samma process på går i Norge och i Finland. De kan vara en av anledningarna, att dom köpte upp ownit. För Telenor kan förlora att bedriva verksamhet här i norden.

Nyligen, fick Telenor en sanktionsavgift, för dom riskerade rikets säkerhet. Så du kan förstå vidden av deras inkompetents.
Citera
2023-05-07, 15:08
Medlem
Mogaku-sans avatar
Jag har två stycken Telenor kontantkort som jag har lite beslutsångest över.

Jag tycker att det är bra nummer på båda och jag vet att jag säkert kommer ångra ifall jag inte laddar på dom innan dom går ut i september i år. 50 kr är ju inte så värst mycket pengar för att behålla numret.

Har lyckats med att slarva bort det ena lilla nanosim som jag tidigare hade i den nuvarande smartmobil som jag numera använder till mitt Halebop abonnemang. Är det bara att ta med sig startpaketet där jag har själva plastkortet med koden för simkortet kvar till närmaste Telenor butik?
Citera
2023-07-27, 16:33
Medlem
Är det värt att byta till telenor?

Märker man egentligen någon större skillnad bland alla operatörer förutom pris?
Citera
2023-07-27, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Är det värt att byta till telenor?

Märker man egentligen någon större skillnad bland alla operatörer förutom pris?
Personligen tycker jag att det är något allvarligt psykologiskt fel på människor som har Telenor/Telia/Tre/Tele2 istället för Vimla/Halebop/Hallon/Comviq. Det är exakt samma nät men för en tredjedel av priset.
Citera
2023-07-27, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawtaliban
Personligen tycker jag att det är något allvarligt psykologiskt fel på människor som har Telenor/Telia/Tre/Tele2 istället för Vimla/Halebop/Hallon/Comviq. Det är exakt samma nät men för en tredjedel av priset.

Det är såpass alltså?
Ja 2023, hur illa kan det vara? Går väl på samma nät typ allihopa

Vilket skulle du rekommendera ?
Citera
2023-07-31, 05:44
Medlem
Citat:
Nja, inte riktigt den uppfattningen jag fått av alla lågprisalternativ. Har själv aldrig provat något av alla som finns, men det är främst p.g.a. de jag hört om som provat dessa billiga bolag aldrig haft något positivt att säga.
Sen så har ju många sina telefoner med i sina abonnemang hos de större bolagen, egentligen så känner jag nog bara 1, max 2 personer som inte har ett mobilabonnemang+mobiltelefon samt ev. data-sim i sina abonnemang.
Kör själv ett familjeabonnemang hos Telenor, 4st användare (dvs. 4 telefonnummer) + 2 sim för apple watch + 3 datasim för andra enheter och har svårt att tro att någon annan leverantör kan matcha min månadskostnad och erbjuda samma tjänster och fri surmängd och fira samtal utomlands
Citera
2023-07-31, 09:13
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Instämmer helt med dig. Hade Telia i många år men när priset höjdes så blev det byte till Halebop.

För dom som helst vill ha en fysisk butik att gå till så blir ju också priset därefter på abonnemanget. Telenor är väl ändå okej om man föredrar att ha den servicen. Dock så tycker jag att dom är dyra.
Citera
2023-08-04, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Det är såpass alltså?
Ja 2023, hur illa kan det vara? Går väl på samma nät typ allihopa

Vilket skulle du rekommendera ?
Bor du ute i buschen? Då kör du med en som har Telias nät.
Annars kör du en som har Telenor eller Tele2s nät

Tres nät kan du glömma.
Citera
2023-09-26, 08:02
Medlem
Telenor /Vimla gjorde plötsligt en kreditupplysning på mig efter 6 år som kund. Har inte ändrat något i abonnemangen - vi har fyra abonnemang- och jag har inte gjort något annat heller med ekonomin för den delen. Bor i samma hus med samma bostadslån, samma jobb, betalat i tid varje månad.

Någon som vet varför dom gör så? Är det vanligt i dagsläget? Har aldrig varit med om det förut.
Citera
2023-09-26, 08:30
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerskorpan
Telenor /Vimla gjorde plötsligt en kreditupplysning på mig efter 6 år som kund. Har inte ändrat något i abonnemangen - vi har fyra abonnemang- och jag har inte gjort något annat heller med ekonomin för den delen. Bor i samma hus med samma bostadslån, samma jobb, betalat i tid varje månad.

Någon som vet varför dom gör så? Är det vanligt i dagsläget? Har aldrig varit med om det förut.
Kan ju vara att dom har en funktion i deras kundsystem som flaggar för att det var ett tag sedan det gjordes en kreditupplysning.

Fick en kreditupplysning från Comviq i somras när jag tecknade ett mobilt bredband. Kan ju hända att det tas en ny kreditupplysning på mig när jag tecknar om det till kampanjpris.

Skulle tro att det helt enkelt är för att dom på Telenor inte tidigare har tyckt att det har varit nödvändigt att ta en ny kreditupplysning på dig förrän nu då.
Citera
2023-09-27, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Kan ju vara att dom har en funktion i deras kundsystem som flaggar för att det var ett tag sedan det gjordes en kreditupplysning.

Fick en kreditupplysning från Comviq i somras när jag tecknade ett mobilt bredband. Kan ju hända att det tas en ny kreditupplysning på mig när jag tecknar om det till kampanjpris.

Skulle tro att det helt enkelt är för att dom på Telenor inte tidigare har tyckt att det har varit nödvändigt att ta en ny kreditupplysning på dig förrän nu då.
Hm, ja det är väl nya tider nu och många företag kanske kollar kunder kontinuerligt? Men jag har bara varit med om att kreditupplysning tas för nya kunder eller om man på något sätt ändrar uppdraget till företaget. Så jag tycker det är lite udda faktiskt. Är nöjd med familjens abonnemang så jag får väl bara gilla läget antar jag.
Citera
2023-11-07, 12:42
Medlem
Mogaku-sans avatar
Porta nummer Telenor till annan operatör

Är det en rättighet att få flytta ett nummer från en operatör till en annan operatör?

Tänker ifall man får hem bra nummer som man vill ge bort och då har Telenor ingen överlåtelse av kontantkort som jag har förstått det.

Tänker att den som övertar ett nummer som man då har slängt på 50 kr eller 100 kr på hos Comviq då kan regga numret på sig och sedan kanske skaffa ett Telenor kontantkort i en butik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in