2023-07-30, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Med din logik borde A-traktorer vara riskfria.

https://www.transportstyrelsen.se/sv/Nyhetsarkiv/2021/a-traktor-och-elsparkcykel--sa-manga-skadas/

Låg hastighet räddar inta alltid från olyckor.

Du förstår inte logik, det som är problemet. Du tror jag framför ett logiskt argument, det gör jag inte. Jag testar den logiska konsekvensen av Jennys argument. Om hon påstår att det räcker med att titta på olyckor per 100 000 per körd kilometer och utifrån det drar slutsatsen att kvinnor är bättre förare så måste hon för att vara logiskt konsekvent gå med på att kvinnor är bättre förare om kvinnor som har grupp har färre olyckor per körd kilometer än män trots att kvinnor kör 10 km/h och män kör i 100 km/h. Om inte, så är hon logiskt inkonsekvent. Min poäng syftar till att åskådliggöra hur galen hennes position är.

Sedan dyker sådana som du upp och tror jag framför ett argument när jag enbart testar hennes logik.

Jenny kallade mig därefter för pantad utan att förstå att jag enbart testade hennes logik.
Citera
2023-07-30, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Det du beskriver är en försiktig bilförare.

Hypotetiskt scenario:

En kvinna kör i 10 km/h, en man kör i 150 km/h. När det gäller olyckor per 100 000 per kilometer så har män fler olyckor.

Jenny: ''Kvinnor är bättre bilförare''. Detta är i princip din ståndpunkt. Inser du hur korkat resonemanget är? Hastigheten är av avgörande betydelse.

Den säkrare föraren är inte nödvändigtvis den skickligaste föraren (bättre).

Det finns inget att diskutera.

Det är som att du ska jämföra två musiker. Den ena spelar blinka lilla stjärna och den andra spelar något svårt stycke. Den som spelar blinka lilla stjärna gör mindre misstag medans den som spelar det svåra stycket begår fler. Hur kan du utifrån dessa grunder anta att den som spelar blinka lilla stjärna är en bättre musiker?

Därför är din logik bristfällig. Det går att vagga fram med bilen och uppnå det du hävdar x).

Citat:
Vad spelar det för roll om några män är bäst i världen på att köra bil.
De är bara några stycken.
De flesta milen körs av Svensson och hans fru, och där är det visat att kvinnor bidrar med färre dödsolyckor än män.

Ska man ljuga om det kön som har de bästa bilförarna? Jag tycker inte det.
Citera
2023-07-30, 16:05
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Du förstår inte logik, det som är problemet. Du tror jag framför ett logiskt argument, det gör jag inte. Jag testar den logiska konsekvensen av Jennys argument. Om hon påstår att det räcker med att titta på olyckor per 100 000 per körd kilometer och utifrån det drar slutsatsen att kvinnor är bättre förare så måste hon för att vara logiskt konsekvent gå med på att kvinnor är bättre förare om kvinnor som har grupp har färre olyckor per körd kilometer än män trots att kvinnor kör 10 km/h och män kör i 100 km/h. Om inte, så är hon logiskt inkonsekvent. Min poäng syftar till att åskådliggöra hur galen hennes position är.

Sedan dyker sådana som du upp och tror jag framför ett argument när jag enbart testar hennes logik.

Jenny kallade mig därefter för pantad utan att förstå att jag enbart testade hennes logik.
Jag tror din logik är lite "eljest".

Jag tycker man bör titta på orsakade kostnader för olyckor per mil mil för kvinnor resp män.
Som känt är att kvinnors olyckor är billigare än männens. ( mera skrapsår än att hämta bilen ur skogen.)
Citera
2023-07-30, 16:05
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Män som kör en trött småbil med tvåhjulsdrift kör i snitt långsammare än de som susar förbi i sin pigga stora bil med fyrhjulsdrift. Snarare en teknisk konstruktion.

Fast nu är det ju så långt OT det bara går... Accelerationen har ju inget att göra med om hur snabbt man väljer att köra....? Jesus... Kvinnor kör långsammare än män oavsett bil. Att tro det skulle ligga i bilen vilken hastighet man väljer att ligga i är ju bara absurdum.
Citera
2023-07-30, 16:09
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ska man ljuga om det kön som har de bästa bilförarna? Jag tycker inte det.
Hur många är "de bästa förarna" och hur stort avtryck i statistiken gör de?

Har du koll på vilka som är de sämsta förarna?
Är det de som kör på andra och hamnar i skogen.
De som kör aggressivt och visar sin ilska med att tuta på alla som de inte gillar.
De är bra representerade i det manliga könet.
Citera
2023-07-30, 16:10
Medlem
Citat:
Jag tror din logik är lite "eljest".

Jag tycker man bör titta på orsakade kostnader för olyckor per mil mil för kvinnor resp män.
Som känt är att kvinnors olyckor är billigare än männens. ( mera skrapsår än att hämta bilen ur skogen.)

Som sagt, har du läst mina inlägg? Jag tycker att jag har förklarat mig.
Citera
2023-07-30, 16:12
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Som sagt, har du läst mina inlägg? Jag tycker att jag har förklarat mig.
Du kanske har missat i tydlighet i dina hypotetiska funderingar.
Citera
2023-07-30, 16:14
Medlem
Citat:
Hur många är "de bästa förarna" och hur stort avtryck i statistiken gör de?

Har du koll på vilka som är de sämsta förarna?
Är det de som kör på andra och hamnar i skogen.
De som kör aggressivt och visar sin ilska med att tuta på alla som de inte gillar.
De är bra representerade i det manliga könet.

Det har 0 betydelse hur stor andel de utgör. Vi pratar inte om huruvida gemene man är bättre än gemene kvinna i trafiken, vi pratar om vilket kön är den bästa bilföraren? Det är män.

Precis som att de bästa schackspelarna i världen är män. Det finns inga felaktigheter i ett sådant påstående, problemet blir när idioter som har svårigheter att tänka logiskt börjar kvacka ur sig: ''Men de flesta som spelar schack är ju män'', och? Påståendet var aldrig att män är bättre för att de är män. Påståendet var att de bästa spelarna finner du hos män.

Problemet med många feminister här är att de kör med dubbla måttstockar, det gör inte jag.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2023-07-30 kl. 16:18.
Citera
2023-07-30, 16:15
Medlem
Citat:
Du kanske har missat i tydlighet i dina hypotetiska funderingar.

Nej, det har jag inte. Jag har tydligt påvisat vad jag syftade på. Läs om det jag skrev 100 gånger tills du fattar det, jag kan inte uttrycka mig mer tydligt.
Citera
2023-07-30, 16:18
Medlem
Ja - på att tjata & älta 🤗
Citera
2023-07-30, 16:29
Medlem
Citat:
Det har 0 betydelse hur stor andel de utgör. Vi pratar inte om huruvida gemene man är bättre än gemene kvinna i trafiken, vi pratar om vilket kön är den bästa bilföraren? Det är män.

Precis som att de bästa schackspelarna i världen är män. Det finns inga felaktigheter i ett sådant påstående, problemet blir när idioter som har svårigheter att tänka logiskt börjar kvacka ur sig: ''Men de flesta som spelar schack är ju män'', och? Påståendet var aldrig att män är bättre för att de är män. Påståendet var att de bästa spelarna finner du hos män.

Problemet med många feminister här är att de kör med dubbla måttstockar, det gör inte jag.

Finns säkert ingen sport kvinnor är bättre på än män. Fast det kvinnor är bättre på är svårare att tävla i. som t.e.x. att hålla fokus på ett litet barn dag in och dag ut.
Citera
2023-07-30, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Finns säkert ingen sport kvinnor är bättre på än män. Fast det kvinnor är bättre på är svårare att tävla i. som t.e.x. att hålla fokus på ett litet barn dag in och dag ut.

Flera i tråden har redan blivit ertappade med konfirmeringsbias.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in