Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Det stämmer. Din diskussion om Gud finns eller inte i verkligheten är totalt irrelevant, åtminstone för 1 miljard kristna människor. Och även för mig som inte är religiös.
Berätta varför det är så viktigt för DIG om Gud finns i verkligheten eller inte. Tänker du mycket på Gud?
Argumentum ad populum. Jaha! Så nu plockade du fram det gamla hederliga logiska felslutet. ”En miljard flugor kan inte ha fel! Ät skit” 🤣
Jag tänker inte mycket på Gud. Detta eftersom det inte finns några logiska eller rationella skäl till att göra det. Jag bryr mig däremot mycket om vad som är sant och inte.
Det inte bara när folks förvirrade fantasier leder till intolerans och som kränker andras rättigheter för att de inte tror på Harry Potter eller andra påhitt, utan även för att om folk istället går omkring och tror på Dumbledore har alla svaren och de inte går att ifrågasätta, istället för genom bevis, förnuft, rationellt tänkande och vetenskap utforska och förstå vår värld så hindrar det utveckling och framsteg i och av vårt samhälle?
Gissar att du med din fråga om jag tänker på Gud var påväg ner på listan med fler ohederliga argument och logiska felslut till ett Ad hominem-argument? Så ska vi ta det redan nu och här, eller ska vi vänta med det?
Varför är det så svårt för teister att debattera och diskutera hederligt?