Citat:
Ursprungligen postat av
ziggarillen
Jag har ett armband och en app som man kan se det mesta av värde som sömn, puls, träning och steg. Den där telefonappen skulle kännas meningslös för mig och jobbigt att gå omkring med en tung telefon i fickan. I vilket fall så tycker jag att bevisvärdet om att Maja sov försvann i ett nafs. Dock att hon gick några steg med telefonen kan vara ödestigert i det här fallet.
M berättade om två toabesök långt innan tfn visade att hon rört sig, så att hon haft de två "sömnavbrotten" har vi vetat länge. Det är inget nytt, ingen ny lögn så det borde inte påverka trovärdigheten.
Nytt är endast sluttiderna som sätter tidsram för "sovandet", men hon k a n fortfarande ha varit bortkopplad kvarten mellan promenaderna.
Det som däremot k a n bli besvärande är skärmtändningen. Var det bara en notis eller kollade M klockan? Möjligheten att hon då sov, om hon kollade klockan, är ytterligt tveksam då det max kan röra sig om 9 min sammanhängande tid.
Så egentligen innebär de nya uppgifterna ingen förändring i sak. Mer detaljerade förklaringar behövs av sengångartiderna och skärmtändningen för att några slutsatser ska kunna dras.