2023-07-28, 10:59
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Om JJ hamnar i allvarliga bråk så kan det nog försena hennes frigivning när det egentligen ska bli dags att bli frigiven. Men det är långt långt dit för frigivning.

Ja så är det. Tänkte mer hur det blir för J när hon sen placeras på en tuff anstalt där de redan härdade damerna sitter. De kommer inte acceptera Js hazzlande ty där råder sträng hierarki.
Citera
2023-07-28, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Jag har inga problem med att Johanna får livstid för mord även i Hovrätten.

Det vi vet om Johanna är att hon haft en långvarig/långårig konflikt med Tove.
Vi vet.
Att Johanna begått skadegörelse på bil o annat som hämnd på vissa personer.
Att Johanna utfört mordbrand mot fd pojkvän och mot Tove.
Att Johanna googlat hur man bäst mördar någon etc.
Att Johanna av hämnd försökt utesluta vänner från fester o kompisgäng.
Att Johanna var i bråk med Tove på Nöjet aktuell mordkväll.
Att Johanna försökte involvera polis ordningsvakter på Nöjet därför att hon kände sig förorättad.
Att Johanna föreslog att dom skulle prata ut på natten hemma hos Johanna.
Att Johanna erkänt att hon fällt Tove till golvet med kraft.
Att Johanna erkänt misshandel av Tove.
Att Johanna erkänt att hon tagit struptag på Tove.
Att Johanna isensatt donkenresan för att förklara saker som hänt i lägenheten för grannen.
Att Johanna forslat bort Toves cyckel.
Att Johanna hämtat sin bil i syfte att transportera bort Toves döda kropp i.
Att Johanna initierat bortforslingen nedför trappan till bilen.
Att Johanna skyfflat in Tove i bilen.
Att Johanna själv kört bilen till dumpningsplatsen.
Att Johanna bestämt var Toves telefon skulle dumpas.
Att Johanna bestämt dumpningsplatsen.
Att Johanna släpar Tove in i skogen.
Att Johanna tänder eld på Tove.
Att Johanna dan efter återvänder med bensin och tänder på Tove en gång till. !!!!!!!

Så tar vi Maja.
Att hon var på Nöjet mordkvällen.
Att Maja var i lägenheten. Att en app talar om att hon gått i lägenheten.
Att en osäker granne säger att han hört en duns 02.40.
Att en osäker granne ringer två ggr på ringklockan.
Att en osäker granne hör 5-10 slag/knankningar inifrån lägenheten.
Att den medåtalade inte har klösskador.
Att en medåtalad påstår att Maja hållt i Toves händer.

Att Maja döms för gravfridsbrott är självklart.

Jag sätter min flashbackheder×10 på att Maja inte får livstid i Hovrätten.

Stora delar av ditt "Att Johanna"

har MH varit med på/vet om.

JJ har inte iscensatt någon Donkenresa med grannen. Hon var på väg ut för att flytta TT.s cykel och hämta bilen.

Grannen/grannarna är osäkra på tiden. De är inte osäkra på att de hört en hög duns eller att sonen ringer på dörren och då hör ljud från badrumsväggen.

De obefintliga klösskadorna på de båda MGM beror förmodligen på att de är två som hjälps åt att få TT under kontroll i badrummet.
Citera
2023-07-28, 11:23
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Stora delar av ditt "Att Johanna"

har MH varit med på/vet om.

JJ har inte iscensatt någon Donkenresa med grannen. Hon var på väg ut för att flytta TT.s cykel och hämta bilen.

Grannen/grannarna är osäkra på tiden. De är inte osäkra på att de hört en hög duns eller att sonen ringer på dörren och då hör ljud från badrumsväggen.

De obefintliga klösskadorna på de båda MGM beror förmodligen på att de är två som hjälps åt att få TT under kontroll i badrummet.

Sicket fullständigt nonsenssvar. Det handlar inte om isensatt donkenresa eller dunsar eller andra ljud.

Det handlar om vad som kan bevisas , angående Majas livstidsdom!!!!!
Citera
2023-07-28, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag såg sms notisen, utan att fatta hur den flög in där såklart. Men jäkla snygg film!

Får du tillgång till protokollet vore det grymt om du kan förklara resultatet för oss andra i tråden.

Keep up the good work!

Tackar. Slängde ihop den i all hast. Programmet är väldigt avancerat, men lättast är att kika i koden som styr den hör typen av aktivitet i appen.

Så tre saker tänkte jag visa här inför vi väntar på hovrätten.

1. Jag ska programmera en egen Hälsa-app här som vi kan döpa till Flashback Fitness.
På så sätt kan man följa programmeringskoden och hur accelerometern m.m. jobbar när appen används vid steg.

2. Vi ska djupdyka i hur databaserna och filsystemet jobbar med inferred/motion och liknande loggar för stegserier för att se hur utspridda såna här steg kan vara under minuter.

3. Vi ska kolla på live data i mobilen vilka loggar som uppstår i realtid (flera tuden poster per minut) då man går såna här steg som registreras i Hälsa-appen. Då ska vi kolla på alla funktioner kopplade till det som heter CoreMotion. Det är där all den här datan från sensorerna processas.

Och sen som lite bonus så ska vi kika på hur en accelerometer funkar och det som Apple kallar Reference Frame osv. Vi ska också hålla koll på accelerometerns egen processor och felmeddelanden och kanske hur de uppkommer. Vi ska också kolla lite hur kalibreringen görs och hur låg batterinivå och andra faktorer (batterinivå, om accelerometern är igång (olika fokuslägen osv) påverkar allt ovan.

Så ser vi vad vi stöter på för att kunna tolka de här stegserierna i sig.
Citera
2023-07-28, 11:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Mycket bra och välformulerat inlägg!

Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Otroligt bra och träffsäkert inlägg som alltid

Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Väldigt bra beskrivet hur rätten tolkar alla indicier, samt att deras relation och beteende matchar indicierna!
Tack!!

Ytterligare en sak som jag tänkte på är att Maja själv har berättat att hon alltid tidigare har varit informerad i förväg om att Johanna skulle göra nåt. Är det troligt att Johanna skulle bryta det mönstret den här gången?
Citera
2023-07-28, 11:39
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Tack!!

Ytterligare en sak som jag tänkte på är att Maja själv har berättat att hon alltid tidigare har varit informerad i förväg om att Johanna skulle göra nåt. Är det troligt att Johanna skulle bryta det mönstret den här gången?

Menar du på fullaste allvar att Johanna skulle ha berättat för Maja att hon skulle strypa Tove till döds???
Och att det pekar på att Maja i samförstånd varit behjälplig vid mordet???
Och vilket bevisvärde tror du det skulle ha???
Alltså dina funderingar. Bevisvärde.
Senast redigerad av PlanBoksBok 2023-07-28 kl. 11:42.
Citera
2023-07-28, 11:55
Medlem
Citat:
Sicket fullständigt nonsenssvar. Det handlar inte om isensatt donkenresa eller dunsar eller andra ljud.

Det handlar om vad som kan bevisas , angående Majas livstidsdom!!!!!

Det var du själv som skrev: "Att Johanna isensatt donkenresan för att förklara saker som hänt i lägenheten för grannen".

J råkade träffa på grannen och var väldigt snabbt påhittig (att hon skulle köpa hamburgare till sin fulla kompis), att träffa på grannen var inget hon hade iscensatt. Träffa på en granne som oförhappandes kommer ut och frågar hur det är var nog det minsta hon tänkt sig/iscensatt.
Citera
2023-07-28, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Jag tror att alla som har haft en smartphone de senaste 10 åren vet att en notis eller ett SMS normalt sett inte lyster upp mobilen.

Hur blir man medveten om att man fått ett SMS eller liknande då?
Citera
2023-07-28, 12:02
Avslutad
Citat:
Menar du på fullaste allvar att Johanna skulle ha berättat för Maja att hon skulle strypa Tove till döds???
Och att det pekar på att Maja i samförstånd varit behjälplig vid mordet???
Och vilket bevisvärde tror du det skulle ha???
Alltså dina funderingar. Bevisvärde.
Inte strypa men göra något. Bevisligen ville de få med sig Tove efter Nöjet. Johanna säger att hon och Maja pratade om att ”slå” Tove. Maja förnekar det. Vad tycker du verkar troligast, givet att Maja alltid tidigare har varit medveten i förväg om att något ska hända?
Citera
2023-07-28, 12:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hur blir man medveten om att man fått ett SMS eller liknande då?
Ljudsignal för min del. Olika ljudsignaler för sms, mail och whattsup. Notiser får jag inte signal för. Det är säkert nån inställning jag har gjort i början.
Citera
2023-07-28, 12:06
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Det var du själv som skrev: "Att Johanna isensatt donkenresan för att förklara saker som hänt i lägenheten för grannen".

J råkade träffa på grannen och var väldigt snabbt påhittig (att hon skulle köpa hamburgare till sin fulla kompis), att träffa på grannen var inget hon hade iscensatt. Träffa på en granne som oförhappandes kommer ut och frågar hur det är var nog det minsta hon tänkt sig/iscensatt.

Snyggt försök. Vem "isensatte" donkenförslaget??? Johanna eller grannen?? Jo den som föreslog. Ge dig.
Men mitt inlägg handlade inte om donkenresan. Vill du bemöta mitt inlägg ? Gör det då på sakliga grunder. Det som är viktigt ifrågan.
Citera
2023-07-28, 12:11
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tackar. Slängde ihop den i all hast. Programmet är väldigt avancerat, men lättast är att kika i koden som styr den hör typen av aktivitet i appen.

Så tre saker tänkte jag visa här inför vi väntar på hovrätten.

1. Jag ska programmera en egen Hälsa-app här som vi kan döpa till Flashback Fitness.
På så sätt kan man följa programmeringskoden och hur accelerometern m.m. jobbar när appen används vid steg.

2. Vi ska djupdyka i hur databaserna och filsystemet jobbar med inferred/motion och liknande loggar för stegserier för att se hur utspridda såna här steg kan vara under minuter.

3. Vi ska kolla på live data i mobilen vilka loggar som uppstår i realtid (flera tuden poster per minut) då man går såna här steg som registreras i Hälsa-appen. Då ska vi kolla på alla funktioner kopplade till det som heter CoreMotion. Det är där all den här datan från sensorerna processas.

Och sen som lite bonus så ska vi kika på hur en accelerometer funkar och det som Apple kallar Reference Frame osv. Vi ska också hålla koll på accelerometerns egen processor och felmeddelanden och kanske hur de uppkommer. Vi ska också kolla lite hur kalibreringen görs och hur låg batterinivå och andra faktorer (batterinivå, om accelerometern är igång (olika fokuslägen osv) påverkar allt ovan.

Så ser vi vad vi stöter på för att kunna tolka de här stegserierna i sig.
Jag blir onekligen lite nyfiken på om du redan vet exakt vad som kommer att hända och visa sig och du enbart lägger ner all tid och energi för att informera oss (och polisen) eller om även du kommer att ha utbyte av det?

Oavsett vilket är jag oerhört imponerad och tacksam över ditt engagemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in