Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Jag såg sms notisen, utan att fatta hur den flög in där såklart. Men jäkla snygg film!
Får du tillgång till protokollet vore det grymt om du kan förklara resultatet för oss andra i tråden.
Keep up the good work!
Tackar. Slängde ihop den i all hast. Programmet är väldigt avancerat, men lättast är att kika i koden som styr den hör typen av aktivitet i appen.
Så tre saker tänkte jag visa här inför vi väntar på hovrätten.
1. Jag ska programmera en egen Hälsa-app här som vi kan döpa till Flashback Fitness.
På så sätt kan man följa programmeringskoden och hur accelerometern m.m. jobbar när appen används vid steg.
2. Vi ska djupdyka i hur databaserna och filsystemet jobbar med inferred/motion och liknande loggar för stegserier för att se hur utspridda såna här steg kan vara under minuter.
3. Vi ska kolla på live data i mobilen vilka loggar som uppstår i realtid (flera tuden poster per minut) då man går såna här steg som registreras i Hälsa-appen. Då ska vi kolla på alla funktioner kopplade till det som heter CoreMotion. Det är där all den här datan från sensorerna processas.
Och sen som lite bonus så ska vi kika på hur en accelerometer funkar och det som Apple kallar Reference Frame osv. Vi ska också hålla koll på accelerometerns egen processor och felmeddelanden och kanske hur de uppkommer. Vi ska också kolla lite hur kalibreringen görs och hur låg batterinivå och andra faktorer (batterinivå, om accelerometern är igång (olika fokuslägen osv) påverkar allt ovan.
Så ser vi vad vi stöter på för att kunna tolka de här stegserierna i sig.