Citat:
Ursprungligen postat av
TottemHorse
Jag ska förklara det lite tydligare och hålla mig kortfattat. Du har citerat bra paragrafer från lagboken som jag inte motsätter mig. Det är gällande regelverk och det finns tillhörande rättspraxis.
Som du säger är förberedelse av våldtäkt av barn ett brott. I dumpens fall finns, som du själv skrivit, inte ett barn. Alltså begås i laglig mening inte ett brott. Barnet hade varit målsägande, men barnet finns inte. Vem är målsägande då? Jo, ingen. Det har i laglig mening inte skett ett brott. Och precis som du tycker jag det är svårt att greppa. De lagar du citerar borde räcka. Men om du läser dem igen ser du att de uttryckligen står ordet "barn". Ett barn måste alltså ha blivit utsatt av något av det du listade. Försöket måste alltså redan ha skett. För att förtydliga så pratar gäddan med en vuxen och lagrummet du refererar till skyddar inte vuxna.
Jag tar gärna emot din återkoppling på resten av det jag skrev i mitt tidigare svar såväl som ditt svar på det här. Eller höll du med om resten?
Dumpen jobbar för att det skall komma till en ny lag som gör det brottsligt att ragga på barn.
Men det finns redan lagar mot det. Det är brottsligt att groma barn, det är brottsligt att förbereda/planera en våldtäkt.
Ett barn behöver inte redan vara utsatt, der räcker om pedofilen försöker utsätta barnet, eller involverar barnet i planer där barnet kan komma att utsättas.
Sen skriver du att försöket måste ha skett redan, ja det hoppas jag för har ingen försökt groma eller begå andra brott så skall man väl inte lagföras?
Mam måste väl ändå ha gått till handling först?
En tanke i huvudet kan ju knappast räcka för att låsa in folk.
Dumpens metod att lura män skiter jag i.Den är så vitt jag förstår laglig och jag ligger inte sömnlös för de uthängda gubbarna utan mitt problem är att två missbrukare har hittat ett sätt att slippa arbete och kunna fiffla undan swishintäkter till sig själva iom att en swishpöbel har skapats.
Tänk efter nu innan du svarar igen.
Dumpen vill ha en ny lag men det finns redan lagar att arbeta efter, dumpen hänger ut pedofiler för att visa att groming förkommer (det visste alla redan) och därför vill ha en ny lag.
Dumpen ber om "gåvor" till sin verksamhet, gåvor som inte tagits upp i deklarationen verkar det som.
Tror du dumpens Sara och Patrik jobbar ideellt för att de skall rädda alla barn undan pedofiler?
Nej du, det här är buisness och den dagen de stänger swishkontot och säger vi jagar pedofiler på fritiden och förvärvsarbetar för sina inkomster skall jag lyfta på hatten och hedra dem!
Men jag lär få ha hatten kvar på huvudet för ingen av dem har någonsin ställt en väckarklocka och gått till jobbet, och inte lär det ske senare heller.
Edit. Dumpens årsredovisning för 2022 är släppt och det visar sig att de haft intäkter på ca 50000kr.
Samtidigt visar en annan skribent här att både Sara och Patrik deklarerar för småsummor.
Så vart tar alla swishgåvor till dumpen vägen?
Var det förra året som Sara ville att all swish till dumpen (hennes privata konto) skulle märkas "gåva"?
Folk i gemen är alldeles för naiva och godtrogna.
Så var det förr i Sverige, man trodde gott om folk tills motsatsen bevisats.
Det är nya tider nu och man behöver ställa sig frågan. Tex varför skall swisharna till dumpen (Sara) märkas som gåvor?