Citat:
Men kom igen nu för fan, tar man på sig att hänga ut folk för något så enormt stigmatiserande och vanärande som pedofili så ska man fan ha rent mjöl i sin egen påse.
Vi talar här om en kvinna som missbrukat i 30 år, sålt sig själv till män för pengar till knark, kört rattfull oräkneliga gånger, helt och hållet misskött sitt ansvar som förälder då hon valde knark och kriminalitet istället för sina barn som hon förlorade vårdnaden av. Hon gick rätt ut från fängelset och startar dumpen med Sjöberg.
Sjöberg som i allra högsta grad är en offentlig person sedan hans karriär som världsmästare (2 veckor va det va?) och sedan ett skandalomsusat liv med droger, bilar unga kvinnor (ibland lite för unga) semestrar i Thailand (där inga kända thaigubbar tycks ha sett honom), skattefiffel och skatteflykt sedan decenier, han visar upp sin nuna varhelst han kan för att få lite pengar.
Nu börjar även bokföring och deklarationer för Dumpen, Sara och Patrik komma upp i ljuset, och det lär komma att ifrågasättas vart all swish tagit vägen.
Det handlar om trovärdighet, skall man hänga ut andra som klandervärda borde man inte vara så pass klandervärda som dumpens skapare själva är.
Man måste se helheten, pedofiler skall stoppas såklart men är det igenom en swishpöbel som det skall göras? Eller skall man låta polisen göra sitt jobb och låsa in pedofilerna?
Och ja jag hatar knarkande föräldrar som hellre knarkar än tar hand om sina barn, här pratar vi om riktigt elände!
Vi talar här om en kvinna som missbrukat i 30 år, sålt sig själv till män för pengar till knark, kört rattfull oräkneliga gånger, helt och hållet misskött sitt ansvar som förälder då hon valde knark och kriminalitet istället för sina barn som hon förlorade vårdnaden av. Hon gick rätt ut från fängelset och startar dumpen med Sjöberg.
Sjöberg som i allra högsta grad är en offentlig person sedan hans karriär som världsmästare (2 veckor va det va?) och sedan ett skandalomsusat liv med droger, bilar unga kvinnor (ibland lite för unga) semestrar i Thailand (där inga kända thaigubbar tycks ha sett honom), skattefiffel och skatteflykt sedan decenier, han visar upp sin nuna varhelst han kan för att få lite pengar.
Nu börjar även bokföring och deklarationer för Dumpen, Sara och Patrik komma upp i ljuset, och det lär komma att ifrågasättas vart all swish tagit vägen.
Det handlar om trovärdighet, skall man hänga ut andra som klandervärda borde man inte vara så pass klandervärda som dumpens skapare själva är.
Man måste se helheten, pedofiler skall stoppas såklart men är det igenom en swishpöbel som det skall göras? Eller skall man låta polisen göra sitt jobb och låsa in pedofilerna?
Och ja jag hatar knarkande föräldrar som hellre knarkar än tar hand om sina barn, här pratar vi om riktigt elände!
Om "rent mjöl I påsen" ska vara ett krav för att vara en del av en viktig samhällsfråga så kommer den frågan förbli hängande i jakt på att finna en person alla anser lämplig. Ingen sån männska finns, inte inom politik, polisen, skolan eller sjukvården. Det finns bristen överallt och hos alla. Ingen myndighet är perfekt, Ingen människa är perfekt. Så Ingen har helt rent mjöl i sin påse. Det som ska synas är inte vem en människa ha varit, utan vem en människa är.
Om Saras tidigare missbruk ska hållas emot henne så ska det gälla alla medborgare inom samhället. Även gäddors missbruk måste tas upp i det sammanhanget. Alla är nämligem lika inför narkotikalagen.
Vill du räkna kändisar som offentliga personer så faller många på stående fot av den anledningen att narkotika är ett stort samhällsproblem som även når dit. Med det sagt kan vi göra en lång lista på musikers, idrottare, skådespelare osv som har dömts för narkotikabrott.
Har det skett oegentligheter med hur dumpen ska ha skött sin ekonomi så är det bra om det uppdagas. Jag har inte sett något bevis utan bara teorier och rykten. Jag grundar mina argument på fakta och inte skvaller och tissel tassel. Återkom gärna när du vet med om deras deklaration. Ska bli spännande även för mig (och jag motsätter mig inte att det finns oegentligheter, jag vet helt enkelt inte).
Vad gäller att polisen ska göra sitt jobb så kan de hittills bara ingripa EFTER ett barn har blivit utsatt. Det är alltså en gråzon i lagen som många anser behövs fyllas med en lag som verkar proaktivt. Med det menar jag att lagen ska finnas till för att kunna användas INNAN ett barn blir ett offer.
Håller med, knark är inte bra. Det är ett brott och det finns konsekvenser för de som misskött sitt föräldraskap. Vilken tur att det finns hjälp för missbrukare att komma tillbaka. Missbruk är ett helvete och de som tar sig ur det visar en otrolig stryka. Jag hyllar alla som vill bli bättre människor.