2023-07-27, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Att argumentera är inte din starka sida. Två fel blir inte ett rätt.
Att du använder andras förflutna emot dem är en mycket låg strategi, men vi kan diskutera det eftersom din nivå ligger där. Vi börjar lite försiktigt så du hänger med.
Vilka skadades förutom P och S?
Sen tittar du på gäddorna.
I P's fall skadas de kreditorer han blåser på pengar. I S fall ligger väl hennes egna barn nära till hands. Att man sedan aktivt och medvetet väljer att upprepade gånger köra bil i påverkat tillstånd utsätter omvärlden för oerhörd risk. Det samma kan nog sägas om vansinnesfärder i en sportbil.
I gäddornas fall ser jag det så här: Gäddornas chattande och uppmöte = noll skadade.
Publiceringen av chattar och uppmöte = många skadade.
Citera
2023-07-27, 13:38
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
I P's fall skadas de kreditorer han blåser på pengar. I S fall ligger väl hennes egna barn nära till hands. Att man sedan aktivt och medvetet väljer att upprepade gånger köra bil i påverkat tillstånd utsätter omvärlden för oerhörd risk. Det samma kan nog sägas om vansinnesfärder i en sportbil.
I gäddornas fall ser jag det så här: Gäddornas chattande och uppmöte = noll skadade.
Publiceringen av chattar och uppmöte = många skadade.
Ingen skadades och det är inget som kommer hända igen.
Gäddorna skadar barn och anhöriga.
Patrik och Sara är hjältar.
Du kan inte argumentera emot det.
Man kan inte det.
Citera
2023-07-27, 13:43
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Säger inte mot ditt perspektiv då det här handlar både om synsätt och känslor.
Jag ser skenheligheten i det med att utsätta andra för fara. Hon har gjort det otroligt många gånger själv, men på ett annat sätt än det gäddorna anklagas för.
Mitt synsätt betyder dock inte att jag inte respekterar ditt.
Patrik må ha en personlighet, men han har själv uttalat i media hur har undvikt delgivningsmän osv. Det finns en hel del tvivelsktiga ekonomiska förhållanden i hans förtid, vansinnesfärder i sportbil, narkotika, omtalade relationer med väldigt unga kvinnor. Vissa saker brott, andra saker bara lite "underligt".

Gällande hemsidan så absolut är det nytt osv. Att exponera någon på det sätt dumpen gör och sedan ursäkta det med "vår hemsida är lite ny" blir dock för tunt i mina ögon.
Men än en gång - bara personliga reflektioner och känslor.

Jag är uppskattar att du förtydligar att det är personliga reflektioner och åsikter. Det är känselspröten som faktiskt fungerar bäst när vi gör avvägningar på vilka människor som finns runt om oss vi känner förtroende för. Det kan vara så enkelt att vi ser någon på tv vi instinktivt tycker illa om för att vi får en magkänsla. Det finns inget fel i det, det är biologiskt och jag lyssnar på den också.

Det är svårt att avgöra en människas intention. Om de vill oss gott eller ont. Tidigare missbruk kan vara avgörande i den bedömningen för många. Likaså att personen misskött sin ekonomi, förlorat vårdnaden, om de finns/funnits hos kronofogden eller om de har blivit dömda för ett grovt brott. Alla väljer var de vill dra sitt streck i sanden. Därför tycker jag att det är fullt tillåtet för människor att även låta de loggar dumpen publicerar väga in i den bedömningen liksom det är att basera den på en människar tidigare kamp med missbruk.
Citera
2023-07-27, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Ingen skadades och det är inget som kommer hända igen.
Gäddorna skadar barn och anhöriga.
Patrik och Sara är hjältar.
Du kan inte argumentera emot det.
Man kan inte det.
Där skiljer sig våra åsikter betydligt. Det är helt ok, men vidare diskussion med dig är ointressant när du har skygglapparna på och fokuserar på att angripa mig som person.
Citera
2023-07-27, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Jag är uppskattar att du förtydligar att det är personliga reflektioner och åsikter. Det är känselspröten som faktiskt fungerar bäst när vi gör avvägningar på vilka människor som finns runt om oss vi känner förtroende för. Det kan vara så enkelt att vi ser någon på tv vi instinktivt tycker illa om för att vi får en magkänsla. Det finns inget fel i det, det är biologiskt och jag lyssnar på den också.

Det är svårt att avgöra en människas intention. Om de vill oss gott eller ont. Tidigare missbruk kan vara avgörande i den bedömningen för många. Likaså att personen misskött sin ekonomi, förlorat vårdnaden, om de finns/funnits hos kronofogden eller om de har blivit dömda för ett grovt brott. Alla väljer var de vill dra sitt streck i sanden. Därför tycker jag att det är fullt tillåtet för människor att även låta de loggar dumpen publicerar väga in i den bedömningen liksom det är att basera den på en människar tidigare kamp med missbruk.
Du har fullständigt rätt i det du skriver. Jag tror dock de flesta blir lite obekväma av tanken på att allt de säger och gör ska publiceras under utgivningsbevis bara för att någon tycker illa om det. I dumpens fall är det en specifik företeelse, och en som väcker starka känslor. Genom en legalisering av dumpens sätt att arbeta öppnas dock alla dörrar för att hänga ut vem som helst för vad som helst. Om det skulle bli lika mycket respons som dumpen är inte viktigt för resonemanget.
Citera
2023-07-27, 13:54
Medlem
Oscaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Jag tror nästa steg för Dumpen är att ge sig ut efter de som söker sex med 15-17-åringar.
Tror inte det. Med tanke på det konstanta flödet av Gäddor som söker sex med 12-14-åringar, så ser jag ingen anledning att sikta på de som söker "laglig" sex.
Men utveckla gärna varför du tror Dumpen skulle vilja det.
Citera
2023-07-27, 13:57
Medlem
Pink-Panters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Jag tror nästa steg för Dumpen är att ge sig ut efter de som söker sex med 15-17-åringar. Det låter lite så på Patrik i nakenbads-gäddans konfrontation. Det kan vara en väg att gå för att fortsätta få bra med napp och det kan försvaras med att man vill förändra lagstiftningen från 15 till 18 år.
Tveksamt, de k a n s k e har börjat utforska möjligheten att låtsas vara 15-17. Det borde ju resultera i en hel drös med nya gäddor, måste ju vara många fler som tror eller tycker det är okej att sexchatta med någon i den åldern. Alternativt så har de redan fullt upp med gäddor som jagar småbarn, med tanke på alla gäddor som publicerats nu i sommar så verkar det ju inte vara en brist på fiskar i vattnet.
Grooming gäller ju bara om personen är under femton och det är väl främst därför dumpen brukar säga att de är 13-14 för att gäddorna ska åka på så många brottsrubriceringar som möjligt och först hitta de grövsta förövarna.
Senast redigerad av Pink-Panter 2023-07-27 kl. 13:59.
Citera
2023-07-27, 13:58
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Där skiljer sig våra åsikter betydligt. Det är helt ok, men vidare diskussion med dig är ointressant när du har skygglapparna på och fokuserar på att angripa mig som person.
Så du vill inte fortsätta diskussionen för att vi har olika ”åsikter”. Jag vet att du har låg motivation och drivkraft men det är inget du behöver erkänna.

Kom tillbaka när du har argument.

Mvh.
Citera
2023-07-27, 13:58
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Jag ska förklara det lite tydligare och hålla mig kortfattat. Du har citerat bra paragrafer från lagboken som jag inte motsätter mig. Det är gällande regelverk och det finns tillhörande rättspraxis.

Som du säger är förberedelse av våldtäkt av barn ett brott. I dumpens fall finns, som du själv skrivit, inte ett barn. Alltså begås i laglig mening inte ett brott. Barnet hade varit målsägande, men barnet finns inte. Vem är målsägande då? Jo, ingen. Det har i laglig mening inte skett ett brott. Och precis som du tycker jag det är svårt att greppa. De lagar du citerar borde räcka. Men om du läser dem igen ser du att de uttryckligen står ordet "barn". Ett barn måste alltså ha blivit utsatt av något av det du listade. Försöket måste alltså redan ha skett. För att förtydliga så pratar gäddan med en vuxen och lagrummet du refererar till skyddar inte vuxna.

Jag tar gärna emot din återkoppling på resten av det jag skrev i mitt tidigare svar såväl som ditt svar på det här. Eller höll du med om resten?

Citat:
Du har fullständigt rätt i det du skriver. Jag tror dock de flesta blir lite obekväma av tanken på att allt de säger och gör ska publiceras under utgivningsbevis bara för att någon tycker illa om det. I dumpens fall är det en specifik företeelse, och en som väcker starka känslor. Genom en legalisering av dumpens sätt att arbeta öppnas dock alla dörrar för att hänga ut vem som helst för vad som helst. Om det skulle bli lika mycket respons som dumpen är inte viktigt för resonemanget.

Nu är dumpen väldigt noga med (hoppas jag) att hålla sig innanför lagen vad gäller förtal. De är väldigt hårda i sina kommentarer till loggarna samtidigt som deras loggar kan tala för sig själva. Skillnaden är inte stor mot programmen trolljägarna och stalker. Det var lika lätt att gå in på flashback och få fram namn på de anklagade.
Citera
2023-07-27, 14:24
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurVarDet
Det var min tanke efter en annan konfrontation där Patrik sa att ”man är barn till man är 18”. Även om det är moraliskt fel så är det ju inte olagligt.

Det finns lagligt och olagligt. Moral är subjektiv. Vad många svenskar tycker är "moraliskt fel" som till exempel barnäktenskap, könsstympning och sexköp anses vara helt normalt i andra delar av världen. Saker människor i andra delar av världen tycker är moraliskt fel som till exempel sex utanför äktenskap, homosexualitet, dricka alkohol osv tycker vi är helt normalt.

Svensken är generellt väldigt självgod och dunkar sig gärna på bröstet över sin moraliska överlägsenhet.
Citera
2023-07-27, 14:56
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Det finns lagligt och olagligt. Moral är subjektiv. Vad många svenskar tycker är "moraliskt fel" som till exempel barnäktenskap, könsstympning och sexköp anses vara helt normalt i andra delar av världen. Saker människor i andra delar av världen tycker är moraliskt fel som till exempel sex utanför äktenskap, homosexualitet, dricka alkohol osv tycker vi är helt normalt.

Svensken är generellt väldigt självgod och dunkar sig gärna på bröstet över sin moraliska överlägsenhet.
Moral är subjektivt.
De som tittar på när du blir våldtagen som barn och de som förhindrar det.
Citat:
Ursprungligen postat av Oscari
Tror inte det. Med tanke på det konstanta flödet av Gäddor som söker sex med 12-14-åringar, så ser jag ingen anledning att sikta på de som söker "laglig" sex.
Men utveckla gärna varför du tror Dumpen skulle vilja det.
Åldern kanske höjs en vacker dag. Det skulle vara utmärkt.
Nakenbadsgäddan påstod att barnet var 15 till Patrik.
Senast redigerad av LeCastle 2023-07-27 kl. 15:20.
Citera
2023-07-27, 15:11
Medlem
goofers avatar
Citat:
Jag ska förklara det lite tydligare och hålla mig kortfattat. Du har citerat bra paragrafer från lagboken som jag inte motsätter mig. Det är gällande regelverk och det finns tillhörande rättspraxis.

Som du säger är förberedelse av våldtäkt av barn ett brott. I dumpens fall finns, som du själv skrivit, inte ett barn. Alltså begås i laglig mening inte ett brott. Barnet hade varit målsägande, men barnet finns inte. Vem är målsägande då? Jo, ingen. Det har i laglig mening inte skett ett brott. Och precis som du tycker jag det är svårt att greppa. De lagar du citerar borde räcka. Men om du läser dem igen ser du att de uttryckligen står ordet "barn". Ett barn måste alltså ha blivit utsatt av något av det du listade. Försöket måste alltså redan ha skett. För att förtydliga så pratar gäddan med en vuxen och lagrummet du refererar till skyddar inte vuxna.

Jag tar gärna emot din återkoppling på resten av det jag skrev i mitt tidigare svar såväl som ditt svar på det här. Eller höll du med om resten?

Dumpen jobbar för att det skall komma till en ny lag som gör det brottsligt att ragga på barn.
Men det finns redan lagar mot det. Det är brottsligt att groma barn, det är brottsligt att förbereda/planera en våldtäkt.
Ett barn behöver inte redan vara utsatt, der räcker om pedofilen försöker utsätta barnet, eller involverar barnet i planer där barnet kan komma att utsättas.

Sen skriver du att försöket måste ha skett redan, ja det hoppas jag för har ingen försökt groma eller begå andra brott så skall man väl inte lagföras?
Mam måste väl ändå ha gått till handling först?
En tanke i huvudet kan ju knappast räcka för att låsa in folk.
Dumpens metod att lura män skiter jag i.Den är så vitt jag förstår laglig och jag ligger inte sömnlös för de uthängda gubbarna utan mitt problem är att två missbrukare har hittat ett sätt att slippa arbete och kunna fiffla undan swishintäkter till sig själva iom att en swishpöbel har skapats.

Tänk efter nu innan du svarar igen.
Dumpen vill ha en ny lag men det finns redan lagar att arbeta efter, dumpen hänger ut pedofiler för att visa att groming förkommer (det visste alla redan) och därför vill ha en ny lag.
Dumpen ber om "gåvor" till sin verksamhet, gåvor som inte tagits upp i deklarationen verkar det som.

Tror du dumpens Sara och Patrik jobbar ideellt för att de skall rädda alla barn undan pedofiler?
Nej du, det här är buisness och den dagen de stänger swishkontot och säger vi jagar pedofiler på fritiden och förvärvsarbetar för sina inkomster skall jag lyfta på hatten och hedra dem!
Men jag lär få ha hatten kvar på huvudet för ingen av dem har någonsin ställt en väckarklocka och gått till jobbet, och inte lär det ske senare heller.

Edit. Dumpens årsredovisning för 2022 är släppt och det visar sig att de haft intäkter på ca 50000kr.
Samtidigt visar en annan skribent här att både Sara och Patrik deklarerar för småsummor.

Så vart tar alla swishgåvor till dumpen vägen?
Var det förra året som Sara ville att all swish till dumpen (hennes privata konto) skulle märkas "gåva"?
Folk i gemen är alldeles för naiva och godtrogna.
Så var det förr i Sverige, man trodde gott om folk tills motsatsen bevisats.
Det är nya tider nu och man behöver ställa sig frågan. Tex varför skall swisharna till dumpen (Sara) märkas som gåvor?
Senast redigerad av goofer 2023-07-27 kl. 15:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in