2023-07-27, 13:54
Medlem
Oscaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Jag tror nästa steg för Dumpen är att ge sig ut efter de som söker sex med 15-17-åringar.
Tror inte det. Med tanke på det konstanta flödet av Gäddor som söker sex med 12-14-åringar, så ser jag ingen anledning att sikta på de som söker "laglig" sex.
Men utveckla gärna varför du tror Dumpen skulle vilja det.
Citera
2023-07-27, 13:57
Medlem
Pink-Panters avatar
Citat:
Jag tror nästa steg för Dumpen är att ge sig ut efter de som söker sex med 15-17-åringar. Det låter lite så på Patrik i nakenbads-gäddans konfrontation. Det kan vara en väg att gå för att fortsätta få bra med napp och det kan försvaras med att man vill förändra lagstiftningen från 15 till 18 år.
Tveksamt, de k a n s k e har börjat utforska möjligheten att låtsas vara 15-17. Det borde ju resultera i en hel drös med nya gäddor, måste ju vara många fler som tror eller tycker det är okej att sexchatta med någon i den åldern. Alternativt så har de redan fullt upp med gäddor som jagar småbarn, med tanke på alla gäddor som publicerats nu i sommar så verkar det ju inte vara en brist på fiskar i vattnet.
Grooming gäller ju bara om personen är under femton och det är väl främst därför dumpen brukar säga att de är 13-14 för att gäddorna ska åka på så många brottsrubriceringar som möjligt och först hitta de grövsta förövarna.
Senast redigerad av Pink-Panter 2023-07-27 kl. 13:59.
Citera
2023-07-27, 13:58
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Där skiljer sig våra åsikter betydligt. Det är helt ok, men vidare diskussion med dig är ointressant när du har skygglapparna på och fokuserar på att angripa mig som person.
Så du vill inte fortsätta diskussionen för att vi har olika ”åsikter”. Jag vet att du har låg motivation och drivkraft men det är inget du behöver erkänna.

Kom tillbaka när du har argument.

Mvh.
Citera
2023-07-27, 13:58
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Jag ska förklara det lite tydligare och hålla mig kortfattat. Du har citerat bra paragrafer från lagboken som jag inte motsätter mig. Det är gällande regelverk och det finns tillhörande rättspraxis.

Som du säger är förberedelse av våldtäkt av barn ett brott. I dumpens fall finns, som du själv skrivit, inte ett barn. Alltså begås i laglig mening inte ett brott. Barnet hade varit målsägande, men barnet finns inte. Vem är målsägande då? Jo, ingen. Det har i laglig mening inte skett ett brott. Och precis som du tycker jag det är svårt att greppa. De lagar du citerar borde räcka. Men om du läser dem igen ser du att de uttryckligen står ordet "barn". Ett barn måste alltså ha blivit utsatt av något av det du listade. Försöket måste alltså redan ha skett. För att förtydliga så pratar gäddan med en vuxen och lagrummet du refererar till skyddar inte vuxna.

Jag tar gärna emot din återkoppling på resten av det jag skrev i mitt tidigare svar såväl som ditt svar på det här. Eller höll du med om resten?

Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Du har fullständigt rätt i det du skriver. Jag tror dock de flesta blir lite obekväma av tanken på att allt de säger och gör ska publiceras under utgivningsbevis bara för att någon tycker illa om det. I dumpens fall är det en specifik företeelse, och en som väcker starka känslor. Genom en legalisering av dumpens sätt att arbeta öppnas dock alla dörrar för att hänga ut vem som helst för vad som helst. Om det skulle bli lika mycket respons som dumpen är inte viktigt för resonemanget.

Nu är dumpen väldigt noga med (hoppas jag) att hålla sig innanför lagen vad gäller förtal. De är väldigt hårda i sina kommentarer till loggarna samtidigt som deras loggar kan tala för sig själva. Skillnaden är inte stor mot programmen trolljägarna och stalker. Det var lika lätt att gå in på flashback och få fram namn på de anklagade.
Citera
2023-07-27, 14:24
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurVarDet
Det var min tanke efter en annan konfrontation där Patrik sa att ”man är barn till man är 18”. Även om det är moraliskt fel så är det ju inte olagligt.

Det finns lagligt och olagligt. Moral är subjektiv. Vad många svenskar tycker är "moraliskt fel" som till exempel barnäktenskap, könsstympning och sexköp anses vara helt normalt i andra delar av världen. Saker människor i andra delar av världen tycker är moraliskt fel som till exempel sex utanför äktenskap, homosexualitet, dricka alkohol osv tycker vi är helt normalt.

Svensken är generellt väldigt självgod och dunkar sig gärna på bröstet över sin moraliska överlägsenhet.
Citera
2023-07-27, 14:56
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Det finns lagligt och olagligt. Moral är subjektiv. Vad många svenskar tycker är "moraliskt fel" som till exempel barnäktenskap, könsstympning och sexköp anses vara helt normalt i andra delar av världen. Saker människor i andra delar av världen tycker är moraliskt fel som till exempel sex utanför äktenskap, homosexualitet, dricka alkohol osv tycker vi är helt normalt.

Svensken är generellt väldigt självgod och dunkar sig gärna på bröstet över sin moraliska överlägsenhet.
Moral är subjektivt.
De som tittar på när du blir våldtagen som barn och de som förhindrar det.
Citat:
Ursprungligen postat av Oscari
Tror inte det. Med tanke på det konstanta flödet av Gäddor som söker sex med 12-14-åringar, så ser jag ingen anledning att sikta på de som söker "laglig" sex.
Men utveckla gärna varför du tror Dumpen skulle vilja det.
Åldern kanske höjs en vacker dag. Det skulle vara utmärkt.
Nakenbadsgäddan påstod att barnet var 15 till Patrik.
Senast redigerad av LeCastle 2023-07-27 kl. 15:20.
Citera
2023-07-27, 15:11
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Jag ska förklara det lite tydligare och hålla mig kortfattat. Du har citerat bra paragrafer från lagboken som jag inte motsätter mig. Det är gällande regelverk och det finns tillhörande rättspraxis.

Som du säger är förberedelse av våldtäkt av barn ett brott. I dumpens fall finns, som du själv skrivit, inte ett barn. Alltså begås i laglig mening inte ett brott. Barnet hade varit målsägande, men barnet finns inte. Vem är målsägande då? Jo, ingen. Det har i laglig mening inte skett ett brott. Och precis som du tycker jag det är svårt att greppa. De lagar du citerar borde räcka. Men om du läser dem igen ser du att de uttryckligen står ordet "barn". Ett barn måste alltså ha blivit utsatt av något av det du listade. Försöket måste alltså redan ha skett. För att förtydliga så pratar gäddan med en vuxen och lagrummet du refererar till skyddar inte vuxna.

Jag tar gärna emot din återkoppling på resten av det jag skrev i mitt tidigare svar såväl som ditt svar på det här. Eller höll du med om resten?

Dumpen jobbar för att det skall komma till en ny lag som gör det brottsligt att ragga på barn.
Men det finns redan lagar mot det. Det är brottsligt att groma barn, det är brottsligt att förbereda/planera en våldtäkt.
Ett barn behöver inte redan vara utsatt, der räcker om pedofilen försöker utsätta barnet, eller involverar barnet i planer där barnet kan komma att utsättas.

Sen skriver du att försöket måste ha skett redan, ja det hoppas jag för har ingen försökt groma eller begå andra brott så skall man väl inte lagföras?
Mam måste väl ändå ha gått till handling först?
En tanke i huvudet kan ju knappast räcka för att låsa in folk.
Dumpens metod att lura män skiter jag i.Den är så vitt jag förstår laglig och jag ligger inte sömnlös för de uthängda gubbarna utan mitt problem är att två missbrukare har hittat ett sätt att slippa arbete och kunna fiffla undan swishintäkter till sig själva iom att en swishpöbel har skapats.

Tänk efter nu innan du svarar igen.
Dumpen vill ha en ny lag men det finns redan lagar att arbeta efter, dumpen hänger ut pedofiler för att visa att groming förkommer (det visste alla redan) och därför vill ha en ny lag.
Dumpen ber om "gåvor" till sin verksamhet, gåvor som inte tagits upp i deklarationen verkar det som.

Tror du dumpens Sara och Patrik jobbar ideellt för att de skall rädda alla barn undan pedofiler?
Nej du, det här är buisness och den dagen de stänger swishkontot och säger vi jagar pedofiler på fritiden och förvärvsarbetar för sina inkomster skall jag lyfta på hatten och hedra dem!
Men jag lär få ha hatten kvar på huvudet för ingen av dem har någonsin ställt en väckarklocka och gått till jobbet, och inte lär det ske senare heller.

Edit. Dumpens årsredovisning för 2022 är släppt och det visar sig att de haft intäkter på ca 50000kr.
Samtidigt visar en annan skribent här att både Sara och Patrik deklarerar för småsummor.

Så vart tar alla swishgåvor till dumpen vägen?
Var det förra året som Sara ville att all swish till dumpen (hennes privata konto) skulle märkas "gåva"?
Folk i gemen är alldeles för naiva och godtrogna.
Så var det förr i Sverige, man trodde gott om folk tills motsatsen bevisats.
Det är nya tider nu och man behöver ställa sig frågan. Tex varför skall swisharna till dumpen (Sara) märkas som gåvor?
Senast redigerad av goofer 2023-07-27 kl. 15:18.
Citera
2023-07-27, 15:12
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet

En majoritet av oss svenska män tycker nog att sexköp är helt ok (jag menar så klart av vuxna, friska sexsäljare), det blir ju inte fel bara för att nån tokig feministpolitiker har gjort det olagligt för tjugo år sedan. Sen kanske det inte är något man berättar för kvinnliga arbetskamrater, släktingar, morsan eller ännu värre frugan. "What happens in Vegas..." osv.

Däremot sex med barn är ju helt sjukt och emot naturens lagar oavsett om det råkar vara lagligt i nått skithåls-land där de tillber pedofilprofeter och stenar kvinnor. Så nej, moral är inte subjektiv. När det gäller sex med barn, kannibalism och kvinnomisshandel och ett fåtal saker till så är det oerhört objektivt och naturgivet.
Citera
2023-07-27, 15:17
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Moral är subjektivt.
De som tittar på när du blir våldtagen som barn och de som förhindrar det.

Åldern kanske höjs en vacker dag. Det skulle vara utmärkt.
Nakenbadsgäddan trodde att barnet var 15.

"Barnet" presenterade sig som en 14 åring och gäddan trodde han skulle träffa en 14 åring. Inte 15
Citera
2023-07-27, 15:18
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
"Barnet" presenterade sig som en 14 åring och gäddan trodde han skulle träffa en 14 åring. Inte 15
Redigerade inlägget! Menade påstod! Men tack.

Barnet skrev 14 och det var det han trodde.
Till Patrik så sade han 15.
Citera
2023-07-27, 15:18
Medlem
Citat:
Jag tror nästa steg för Dumpen är att ge sig ut efter de som söker sex med 15-17-åringar. Det låter lite så på Patrik i nakenbads-gäddans konfrontation. Det kan vara en väg att gå för att fortsätta få bra med napp och det kan försvaras med att man vill förändra lagstiftningen från 15 till 18 år.

Nakenbadgäddan, om han är smart, städar undan alla sina sociala medier och tar initiativ till samtal med arbetsgivare och familj på direkten.

Han är identifierad innan dagen är slut

Patrik har tagit upp det här med ålder upp mot arton ett par gånger. Och jag tror han kan driva det lite hårdare. Det kan sätta igång en gäddas tankar kring ålder. Att utropa ja med en artonåring är ju laglig vad fan pratar du om Partrik. Och P kan säga lugnt men det är ju inte en artonåring du är här för att träffa. Eller hur?

Det kan bli bra.

Tror inte att nakenbadgäddan riktigt är kapabel till det. I början av klippet när han tittar rakt in i kameran och han letar efter utvägen så ser man att det inte står så bra till där uppe alls.
Citera
2023-07-27, 15:25
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Har du aldrig varit kär? Vi ser bara det negativa, de ser det positiva också.

Glöm heller inte, många säger att det alltid varit negativt med de som försöker äkta barn och liknande. Förr var det olagligt att bjuda ut sig, men att köpa var lagligt, nu är det tvärt om. Skriver det för att man bör inte motivera sina val med hur det alltid varit.

Jo jag har varit kär men aldrig i någon pedofil. Hur kär man än är så hade det försvunnit i samma ögonblick man fått reda på att man har ett fejkat äktenskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in