Citat:
Ursprungligen postat av
AnonOnMouse
Inte säker att den kommer faktiskt. Bankerna har varit tvungna under ganska lång tid att räkna på andra marginaler (säkerhetsmarginaler) än inför/före tidigare kriser. Så, OM detta har upprätthållits av bankerna (vem vet? Finansinspektionen?) så torde det, OM vi får behålla jobben, inte bli ett fatalt problem. Visst, det blir att käka nudlar ett tag för många (hundratusentals?) men få kommer att behöva få från hus och hem. Inte direkt orolig. Men det finns många OM!
Ja det finns många om.. Om man tog ett lån för bara nåt år sedan så har mycket ändrats sen dess. Jag tänkter prisläget i övrigt, el och mat osv. Även om man bara slulle leva på nudlar så är det ändå pengar i dagsläget.
Klarar verkligen folk (i allmänhet) en avgiftshöjning på 50% som man har läst att det kan bli, samtidigt som lånen ska omförhandlas, el-priset peakar igen i vinter, och maten är snordyr?
Jag tvivlar faktiskt, när man hör vad folk tjänar och vad de köper medlemskap i brf för. Jag tror nedgången bara har börjat.
Idiotiskt att man inte tagit bort det där räntebidraget för länge sen, varför gjorde man inte det när det var 0-ränta? Få hade klagat högljutt då, nu skulle det ha för stora konsekvenser antar jag. Men kanske lika bra att riva plåstret, offra BLT helt enkelt. För de som ville se så har tecknena funnits där länge, precis som med invandringen, men ingen lyssnade. 😥