2023-07-26, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fateless
Ta med sig folk på säkerhetsintervjun är lite ovanligt och kommer inte nödvändigtvis ses som ett plus. Det är alltså de som sköter kontrollen som ska övertygas också, inte hennes blivande arbetsgivare.

Det enda jag tänkte var att man kan ju höra med dom hur vi kan lösa det, och att jag ställer upp på vad som än begärs / behövs för att hon skall gå vidare.

Jag har jävligt svårt att tro att 2 ringa domar på hennes sambo ska sätta stopp för jobb för säkerhetsklass för all framtid
Citera
2023-07-26, 10:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ohren
Varför är det så sjukt att jag inte berättade det? Det hände ju långt innan jag träffade henne. Du har ingen aning om vem jag är

Jag blev förbannad igår.

Klart fan du borde ha berättat när ni skulle bli sambos. eller minst 3månader senast när ni varit sambos.
Hon hade inte då velat ha dig om du sagt sanningen. Hennes plan var sådana här tjänster.
Då kan man inte vara med någon som ganska nyligen torskat för droger.
Du torskade 1 år innan du träffa henne bara. Klart hon hade rätt veta.

Säg inte annat. För då är du ännu sämre person.
Du hade skelett i garderoben. Du döljde att du knarkat och åkt fast för det 1år innan ni blev sambos.

FULT GJORT
Citera
2023-07-26, 10:54
Medlem
Citat:
Det enda jag tänkte var att man kan ju höra med dom hur vi kan lösa det, och att jag ställer upp på vad som än begärs / behövs för att hon skall gå vidare.

Jag har jävligt svårt att tro att 2 ringa domar på hennes sambo ska sätta stopp för jobb för säkerhetsklass för all framtid

Den enda du ska prata med är din sambo. Ingen annan.
Citera
2023-07-26, 13:28
Medlem
Marakecas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatBacon
Jag blev förbannad igår.

Klart fan du borde ha berättat när ni skulle bli sambos. eller minst 3månader senast när ni varit sambos.
Hon hade inte då velat ha dig om du sagt sanningen. Hennes plan var sådana här tjänster.
Då kan man inte vara med någon som ganska nyligen torskat för droger.
Du torskade 1 år innan du träffa henne bara. Klart hon hade rätt veta.

Säg inte annat. För då är du ännu sämre person.
Du hade skelett i garderoben. Du döljde att du knarkat och åkt fast för det 1år innan ni blev sambos.

FULT GJORT

Det kan hända att du har rätt, TS narkotikadomar kan ha spelat in. Men, det kan också mycket väl bero på vad sambon har svarat på frågorna under säkerhetsprövningen. Med stor sannolikhet har hennes förflutna med depressioner och bruket av antidepressiva läkemedel haft en viss betydelse beroende på när hon sist brukade. Under en prövning ser man till helhetsbilden, har du en sökande med tidigare depression kan det passera. Likaså en sambo med två ringa straff. Sett till helhetsbilden däremot har nu SÄPO två personer som brukar substanser varav den sökande kanske inte är mentalt stabil vilket då ger ett nej. Det kan ju också vara så att sambon har saker i bagaget som hon inte delgett TS.
Citera
2023-07-26, 14:02
Medlem
Nu klarnar bilden ännu mer. En psykofarmakaknaprare som bor med en dömd narkotikamissbrukare?

Ja vad konstigt att det blev ett nej på säkerhetsprövningen...
Citera
2023-07-26, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marakeca
Det kan hända att du har rätt, TS narkotikadomar kan ha spelat in. Men, det kan också mycket väl bero på vad sambon har svarat på frågorna under säkerhetsprövningen. Med stor sannolikhet har hennes förflutna med depressioner och bruket av antidepressiva läkemedel haft en viss betydelse beroende på när hon sist brukade. Under en prövning ser man till helhetsbilden, har du en sökande med tidigare depression kan det passera. Likaså en sambo med två ringa straff. Sett till helhetsbilden däremot har nu SÄPO två personer som brukar substanser varav den sökande kanske inte är mentalt stabil vilket då ger ett nej. Det kan ju också vara så att sambon har saker i bagaget som hon inte delgett TS.

Jo men ser dom hennes sjukjournaler? Jag vet att hon svarade att hon inte tagit antidepressiva vid intervjun.
Citera
2023-07-26, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bugatti123
Sambon lär ju inte heller anses vara pålitlig om hon tex fick frågan "är din sambo tidigare dömd för brott" och hon svarar nej (nu kanske de är som du säger att du inte berättat för henne) men arbetsgivaren ser ju det som att hon ljuger / undanhåller information
Japp - eller att hon inte har koll på sin sambos förehavanden. Det är ju också ett problem. Hon kan bli "played"
Citera
2023-07-26, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaWPuNdiSh
Med i detta står det om "misstankeregistret" och bara den kan förstöra rätt mycket. Det är vad det namnet betyder, vad för brott du kan ligga i misstanke om och det är inget register som man försvinner ifrån.

Du kan vara misstänkt för något du inte har något med att göra eller vara misstänkt för att associera med tyngre kriminella (bara detta genom att köpa något så fånigt som lite röka av något s.a.s kartlagt kriminellt nätverk och sedan än värre torska på skiten).

Sverige är rätt skitnödigt när det gäller av säkerhetsskäl men det ska väl ändå också vara en rätt bra sak?

Fast mig veterligen så börjar ju Kriminalvården släppa på sina "hårda restriktioner" vilket förmodligen kommer att resultera i att fler "vårdare" är associerade till kriminella nätverk och kan t.ex få ut ledares ord/kommandon om denne skulle kanske ha fulla restriktioner osv.

Kanske låter lite överdrivet men så är det ju faktiskt, vare sig man vill det eller inte.
USA är väl ett jävla bra exempel på sån här skit?

Visst du kan ju vara ärlig om allt men i slutändan så ändrar inte det själva saken, hon kommer inte få jobbet iaf.
Ja polisen har väl i många år nu aktivt velat rekrytera så att kåren representerar "hela samhället". Jag antar att man tycker det är bra pedagogik att minska avståndet mellan ordningsmakten och de kriminella. Om de är mer jämlika kan de få bättre kontakt och förståelse med varandra. Typ så.
Citera
2023-07-26, 16:49
Medlem
Citat:
Ja för du har aldrig gjort ett enda misstag i hela ditt liv förmodligen? Så jävla onödig kommentar.
Förlåt men nu argumenterar du precis som en missbrukare.

Det är inget misstag att knarka. Du tog det väl som en rättighet. Stå för det.

Låter annars som att felet är att du råkade åka fast/råkade bli dömd/råkade glömma berätta för sambon/hennes arbetsgivare råkade säga nej.

Klassiskt sätt att placera problemet utanför sig själv.

Du kan bättre än så!
Citera
2023-07-26, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Japp - eller att hon inte har koll på sin sambos förehavanden. Det är ju också ett problem. Hon kan bli "played"

Men det var ju innan hon ens träffade mig? Alltså inget som är jag idag eller ens när hon träffade mig? Jag slutade med allt sådant långt innan jag träffade henne
Citera
2023-07-26, 16:50
Medlem
Citat:
Men det var ju innan hon ens träffade mig? Alltså inget som är jag idag eller ens när hon träffade mig? Jag slutade med allt sådant långt innan jag träffade henne
Jo men det var bara två år sedan. Ganska nyligen. Och ni har ett ganska nytt förhållande.
Citera
2023-07-26, 16:55
Medlem
exoticspices avatar
Du skulle berättat för henne innan hon sökte tjänsten så hon kunde avgöra om hon skulle chansa att söka eller låta bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in