2023-07-26, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Vi är inte tvungna att göra nånting.
Behövs lagförändringar.

Många väljer att donera pengar till dumpen. Varför hjälper du och gäddorna (eller vad du vill att man ska kalla dem) inte deras anhöriga?
Samhället lägger i alla fall de resurserna, vare sig du vill eller inte.
Lagändring är jag helt med på. Bara inte med på att det måste "kosta" massa oskyldiga människors undergång. Men där går uppenbarligen våra åsikter isär.
Citera
2023-07-26, 13:54
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Absolut gör du det. Tycker bara det är lite underhållande.

Så kan man tycka ja, men man kan lika gärna tycka att dumplingar ska låta bli att begå brott mot oskyldiga människor. Eller mot någon för den sakens skull.
De som känner till pedofilerna blir rasande.
Det är inget att gråta över.
Om nån försökte/våldtog dig så hade dina föräldrar inte blivit glada eller hade du ”speciella” föräldrar?
Citat:
Samhället lägger i alla fall de resurserna, vare sig du vill eller inte.
Lagändring är jag helt med på. Bara inte med på att det måste "kosta" massa oskyldiga människors undergång. Men där går uppenbarligen våra åsikter isär.
Barns undergång då. Varför ska inte de ha rätt till ett fullvärdigt liv?
Citera
2023-07-26, 14:08
Medlem
Citat:
De som känner till pedofilerna blir rasande.
Det är inget att gråta över.
Om nån försökte/våldtog dig så hade dina föräldrar inte blivit glada eller hade du ”speciella” föräldrar?

Barns undergång då. Varför ska inte de ha rätt till ett fullvärdigt liv?
Klart folk blir rasande. Det blir jag också när jag hör om övergrepp. Men det ger mig ingen rätt att begå brott mot folk.

Självklart har utsatta barn rätt till samma vård. I fallet dumpen blir dock räknestycket enkelt.
0 riktiga barn, men flera gäddor och anhöriga som ges resurser. Det betyder mindre resurser till de som faktiskt utsatts för övergrepp.
Sen kommer argumentet att hade det inte varit för dumpen så hade det varit massa fler riktiga barn. Visst, det KAN VARA så, men det är inte konstaterat. Det som dock är konstaterat är räknestycket ovan.
Citera
2023-07-26, 14:23
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Klart folk blir rasande. Det blir jag också när jag hör om övergrepp. Men det ger mig ingen rätt att begå brott mot folk.

Självklart har utsatta barn rätt till samma vård. I fallet dumpen blir dock räknestycket enkelt.
0 riktiga barn, men flera gäddor och anhöriga som ges resurser. Det betyder mindre resurser till de som faktiskt utsatts för övergrepp.
Sen kommer argumentet att hade det inte varit för dumpen så hade det varit massa fler riktiga barn. Visst, det KAN VARA så, men det är inte konstaterat. Det som dock är konstaterat är räknestycket ovan.

Dumpen gör mer än att fiska efter gäddor. De låter inte bara de barn som fallit offer berätta sin historia utan de håller sig och oss uppdaterade om pågående rättsfall som involverar verkliga barn. Det finns också gäddor som förgripit sig på barn i sin omgivning (hongäddan, mrx, #96, #184)
Citera
2023-07-26, 14:25
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Dumpen gör mer än att fiska efter gäddor. De låter inte bara de barn som fallit offer berätta sin historia utan de håller sig och oss uppdaterade om pågående rättsfall som involverar verkliga barn. Det finns också gäddor som förgripit sig på barn i sin omgivning (hongäddan, mrx, #96, #184)
Berättelserna på Dumpen har vid flera tillfällen varit noveller skrivna av Dumpen själva.
Citera
2023-07-26, 14:33
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Berättelserna på Dumpen har vid flera tillfällen varit noveller skrivna av Dumpen själva.

Vill du läsa överlevares berättelser som inte har koppling till dumpen finns ett arkiv hos hovrätten. Där saknas de som inte kunnat, vågat eller haft kraft att driva en rättsprocess.
Citera
2023-07-26, 14:36
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Om du talar sanning.
Vad skulle ditt bevis vara?
Citera
2023-07-26, 14:38
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Vill du läsa överlevares berättelser som inte har koppling till dumpen finns ett arkiv hos hovrätten. Där saknas de som inte kunnat, vågat eller haft kraft att driva en rättsprocess.
Jag har läst en del resningsärenden där företrädelsevis pappor har friats efter att deras döttrar ljugit om sexbrott.

(FB) Våldtäktsdömd frias efter tio år i fängelse, får 12.6 miljoner i skadestånd
Citera
2023-07-26, 14:39
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Om du talar sanning.
Vad skulle ditt bevis vara?
Jag har för mig att Dumpen erkände att de själva hade författat brevet där skribenten kallade sig för Kanelsnäckan, men i övrigt så kan man ofta se det på sättet att uttrycka sig.
Citera
2023-07-26, 14:40
Medlem
Citat:
Jag har för mig att Dumpen erkände att de själva hade författat brevet där skribenten kallade sig för Kanelsnäckan, men i övrigt så kan man ofta se det på sättet att uttrycka sig.
Tror du att dumpen är en organism?
Citera
2023-07-26, 14:41
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Jag har läst en del resningsärenden där företrädelsevis pappor har friats efter att deras döttrar ljugit om sexbrott.

(FB) Våldtäktsdömd frias efter tio år i fängelse, får 12.6 miljoner i skadestånd

Vad har det för koppling till dumpens fall?
Citera
2023-07-26, 14:42
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Det är en allvarlig anklagelse du kommer med.
Det är inte sant och man kan inte förminska barn som blivit utsatta för övergrepp. Är du inte riktigt klok i huvudet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in