Citat:
Ursprungligen postat av
Bensinlukt
Du är nog mer hämndlysten än du vill erkänna.
Du skrev att du varit utsatt för övergrepp vilket gör att jag, när jag generaliserar, sätter dig i samma skåp som S&P. Det faktum att du proklamerar Dumpen som ett legitimt tillvägagångssätt att bekämpa övergrepp mot barn är vad jag har att luta mig mot i min övertygelse.
I ett försök att förklara min ståndpunkt angående Dumpen vill jag göra gällande att jag har egentligen inga problem med att gäddorna i sig far illa. I några uthängningar tycker jag förvisso att Dumpen har haft jävligt tunt på fötterna vad gäller bevis, och argumentet att de bara "delger oss vad som skrivits" köper jag inte. Att påstå att någon är ute efter barn och sen hänga ut personen för pöbeln är som att vifta med ett rött skynke framför en tjur. Tjuren resonerar inte, den anfaller. Ni i er enfald gör detsamma.
Nej, mitt bekymmer ligger i vad som händer i kölvattnet av Dumpens uthängningar. Alla anhörigas smärta som kunde lindrats om avslöjandet skett på ett annorlunda sätt.
Men swishdegen måste ju in, eller hur?
Absolut, jag har vart utsatt för övergrepp men inte för sexuella övergrepp
Jag är kritisk mot dumpen i de fall jag anser dom gör fel (exempelvis vid törebodamassören) samtidigt som jag tycker dom gör ett jävla bra jobb i dom flesta fallen och iomed att dom växer mer o mer så ksk dom kan lyckas få till en lagändring tillslut
Vilken pöbel? Utan nästan 200 000 medlemmar är det ett fåtal som ger sig på gäddorna och än mindre deras anhöriga, du målar upp det som om det skulle vara tusentals människor som lunchar dessa gäddor och anhöriga, sluta prata om "ni" då jag int håll på o ger mig på gäddorna eller deras anhöriga
Det är naturligtvis förjävligt att deras anhöriga ska behöva drabbas men jag tkr int att man ska klandra dumpen för det utan det är gäddorna själva som bär skulden, däremot borde vi i Sverige prata på så sätt att vi lär människor att våld är aldrig en bra lösning, förövare blir int bättre av att människor ger sig på dom och själva blir förövare