2023-07-16, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trepidation
Spelar egentligen ingen roll om det finns bevis eller inte, förtal handlar om uppsåt. I det här fallet eventuellt yttrandefrihetsbrott, men eftersom vår justitiekansler inte är särskilt mån om att gräva i grundlagsskyddade regelverk kan de fortsätta. Någon gång kanske de tar det för långt, får JK att vakna till liv och faktiskt pröva frågan.
100% säker på att vår justitiekansler har betydligt bättre både koll och omdöme än vad du har.
Citera
2023-07-16, 18:27
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
VD:ar, rektorer, lärare, pastor, kurator, sjukvårdspersonal, nämndemän, politiker, poliser.. funktionshindrade? Knappast va.

Det var inte dessa jag menade jävla åsna. Finns flera med funktionsnedsättning.
Citera
2023-07-16, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
De publicerar inte övergreppsmaterial som gäddorna skickat. Till och med du kan säkert lista ut varför.
Yepp, för det existerar inte.
Citera
2023-07-16, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
Sitt inte och hitta på massa skit när du inte vet.
Horan säger ju att hon suttit flera timmar och tittat på arkiv med barnporr som hon köpt på internet i en video.

Kan inte alla ni jävla hittepåidioter bara klappa igen eran smoothbrain och bara avsluta erat internetliv så vi andra slipper vada genom er smörja av lögner, påhitt och sådant som passar som svar så att erat lilla ego ska gå vinnande på falsarium i diskussioner istället för att hålla er till fakta.
Intressant sätt att uttrycka sig, men kan inte säga mig oenig i innebörden.
Citera
2023-07-16, 18:31
Medlem
”Ursprungligen postat av E.84
Svårt att missa när folk i omgivningen hör av sig. Visste inte ens om åtalet förrens en vän skicka sms och då gick jag in här”

En fråga i all välmening. Du behöver inte svara.
Blev din ex åtalad? Blev han dömd?
Citera
2023-07-16, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskalera
Du vet verkligen inte eller spelar dum? Båda alternativen är lika patetiska. Det är brottsligt att inneha och definitivt att publicera.

Dumpen har i flera fall skickat vidare till polisen och det nämns i flera FUP-ar. Sök i trådarna eller på Dumpen.se så hittar du. Näjustja, du vill inte veta, eller vet redan men vill fortsätta sprida dynga, rädd och bitter.
Citera
2023-07-16, 18:33
Medlem
Citat:
”Ursprungligen postat av E.84
Svårt att missa när folk i omgivningen hör av sig. Visste inte ens om åtalet förrens en vän skicka sms och då gick jag in här”

En fråga i all välmening. Du behöver inte svara.
Blev din ex åtalad? Blev han dömd?

MB_aka_m20b_aka_Tommy .RAR
https://delafil.se/e8c59fd662b492cb/..._aka_Tommy.rar

För er som undrar vem vi pratar om? se dessa url.
https://dumpen.se/2022/03/07/napp-fr...upp-napp-igen/
https://dumpen.se/2023/07/14/vagen-f...ill-rattegang/
Citera
2023-07-16, 18:33
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Du är nog mer hämndlysten än du vill erkänna.
Du skrev att du varit utsatt för övergrepp vilket gör att jag, när jag generaliserar, sätter dig i samma skåp som S&P. Det faktum att du proklamerar Dumpen som ett legitimt tillvägagångssätt att bekämpa övergrepp mot barn är vad jag har att luta mig mot i min övertygelse.

I ett försök att förklara min ståndpunkt angående Dumpen vill jag göra gällande att jag har egentligen inga problem med att gäddorna i sig far illa. I några uthängningar tycker jag förvisso att Dumpen har haft jävligt tunt på fötterna vad gäller bevis, och argumentet att de bara "delger oss vad som skrivits" köper jag inte. Att påstå att någon är ute efter barn och sen hänga ut personen för pöbeln är som att vifta med ett rött skynke framför en tjur. Tjuren resonerar inte, den anfaller. Ni i er enfald gör detsamma.
Nej, mitt bekymmer ligger i vad som händer i kölvattnet av Dumpens uthängningar. Alla anhörigas smärta som kunde lindrats om avslöjandet skett på ett annorlunda sätt.
Men swishdegen måste ju in, eller hur?

Absolut, jag har vart utsatt för övergrepp men inte för sexuella övergrepp
Jag är kritisk mot dumpen i de fall jag anser dom gör fel (exempelvis vid törebodamassören) samtidigt som jag tycker dom gör ett jävla bra jobb i dom flesta fallen och iomed att dom växer mer o mer så ksk dom kan lyckas få till en lagändring tillslut

Vilken pöbel? Utan nästan 200 000 medlemmar är det ett fåtal som ger sig på gäddorna och än mindre deras anhöriga, du målar upp det som om det skulle vara tusentals människor som lunchar dessa gäddor och anhöriga, sluta prata om "ni" då jag int håll på o ger mig på gäddorna eller deras anhöriga

Det är naturligtvis förjävligt att deras anhöriga ska behöva drabbas men jag tkr int att man ska klandra dumpen för det utan det är gäddorna själva som bär skulden, däremot borde vi i Sverige prata på så sätt att vi lär människor att våld är aldrig en bra lösning, förövare blir int bättre av att människor ger sig på dom och själva blir förövare
Citera
2023-07-16, 18:34
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:

Idiot.
De skickar inte då det skulle vara barnporrnografibrott.

Många av dessa sjuka gäddor som har olagligt material hemma.
Citera
2023-07-16, 18:47
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Du förespråkar ett samhälle där integritet inte har något värde. Du förespråkar ett samhälle där angiveri är något positivt, och där vem som helst får ange vem de måtte önska, för vad de måtte önska. Utan någon som helst reglering av myndigheter annat än ett utgivningsbevis som vem som helst kan få beviljat.
Du är farlig för vår samhällsstruktur och bör således inte få vara i närheten av barn/unga då du lätt kan påverka de. Förtroendeyrken likaså.

Människor som har ett sexuellt intresse för barn och int kan tygla dom känslorna eller söker hjälp för dom ska inte få ströva fritt i vårt samhälle, deras personliga integritet ska inte vara värd ett dugg

Vad gäller angiveri så har vi idag en brottsrubricering som heter falsk angivelse och det tycker jag är bra

Nu är det så att i dessa uthängningar finns det tydlig grund för att dessa gäddor har begått fel i moralisk mening och om dom hade haft kontakt med riktiga barn även i juridisk mening

I övrigt kan jag lugna dig med att jag är sjukskriven sedan flera år tillbaka pga min PTSD men får nu behandling efter att ha sökt det under lång tid
Citera
2023-07-16, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Jag är kritisk mot dumpen i de fall jag anser dom gör fel (exempelvis vid törebodamassören) samtidigt som jag tycker dom gör ett jävla bra jobb i dom flesta fallen och iomed att dom växer mer o mer så ksk dom kan lyckas få till en lagändring tillslut

Vilken pöbel? Utan nästan 200 000 medlemmar är det ett fåtal som ger sig på gäddorna och än mindre deras anhöriga, du målar upp det som om det skulle vara tusentals människor som lunchar dessa gäddor och anhöriga, sluta prata om "ni" då jag int håll på o ger mig på gäddorna eller deras anhöriga

Det är naturligtvis förjävligt att deras anhöriga ska behöva drabbas men jag tkr int att man ska klandra dumpen för det utan det är gäddorna själva som bär skulden, däremot borde vi i Sverige prata på så sätt att vi lär människor att våld är aldrig en bra lösning, förövare blir int bättre av att människor ger sig på dom och själva blir förövare

Alla dessa 200 000 medlemmar vill ge sig på gäddorna. Vissa av dem har helt enkelt för mycket att förlora genom att riskerar åka dit för det. Du säger våld inte är en lösning fast vi båda vet innerst inne att du & de andra sektmedlemmarna vill gäddorna ska åka på stryk.
Citera
2023-07-16, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987

Du tycker inte att 20 personer (0,01%) räcker för att kunna utgöra en pöbel? Dessa har inget troligen inget liv utan kanske ger sig på varje uthängds anhöriga (som ni Dumpstrar gärna letar reda på här i trådarna).

Jag vill att du funderar - riktigt funderar - på min hypotetiska fråga nu:
Ett barn får se en bild på sin pappas snopp uppklistrad på sin skola efter att han blivit uthängd. Skammen är ett faktum.
Vad har BARNET gjort för att förtjäna detta? Hur kan BARNET värja sig från detta? Vad kunde BARNET gjort annorlunda?

Med det sagt så köper jag inte att "gäddan skulle tänkt på det innan". Vad kunde det oskyldiga BARNET gjort för att förhindra detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in