2023-07-25, 16:12
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa787
Oerhört tragiskt, svårt att förstå.
Ännu mer märkligt och tragiskt att ingen I byn gått för att tända ljus i kyrkan. Helt ofattbart sorgligt.

Det står att ett 30-tal besökte kyrkan för att tända ett ljus.

https://www.expressen.se/nyheter/grannen-i-skinnskatteberg-alla-springer-har-aldrig-sett-sa-manga-bilar/
Citera
2023-07-25, 16:14
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Bra, precis såna teorier jag hoppades på. Men tyvärr tror jag inte de räcker riktigt ända fram.

Avskedsbrev kan vara fejkat eller skrivet under tvång.

Sista samtal - till vem? Det kan vara någon som ljuger om det, eller kan det vara fejkat, eller under tvång. Tänk också på att polisen hittade bilen av en slump. Om hon ringt till någon och berättat vad hon tänkte göra hade polisen letat aktivt efter bilen.

Varför eventuell film inte är svaret har vi berört tidigare.

Har du läst tråden eller alla artiklar som stått om händelsen?
Citera
2023-07-25, 18:43
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Har du läst tråden eller alla artiklar som stått om händelsen?
Tack för att du frågar. Ja, jag har följt tråden med stort intresse. Naturligtvis har jag inte läst alla artiklar om händelsen. Jag har faktiskt inte ens en aning om hur många artiklar som skrivits om händelsen, men om du berättar det för mig kan jag ge en uppskattning av hur stor andel av artiklarna jag läst.
Citera
2023-07-25, 18:52
Medlem
Citat:
Det står att ett 30-tal besökte kyrkan för att tända ett ljus.

https://www.expressen.se/nyheter/grannen-i-skinnskatteberg-alla-springer-har-aldrig-sett-sa-manga-bilar/

Ok, då missade jag den här artikeln.
Citera
2023-07-25, 18:55
Medlem
Citat:
Oerhört tragiskt, svårt att förstå.
Ännu mer märkligt och tragiskt att ingen I byn gått för att tända ljus i kyrkan. Helt ofattbart sorgligt.

Hur tänkte du nu?
Det är många som tänt ljus i kyrkan, när de hade öppet för det och även tom under gudtjänsten som va den dagen
Citera
2023-07-25, 19:06
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Tack för att du frågar. Ja, jag har följt tråden med stort intresse. Naturligtvis har jag inte läst alla artiklar om händelsen. Jag har faktiskt inte ens en aning om hur många artiklar som skrivits om händelsen, men om du berättar det för mig kan jag ge en uppskattning av hur stor andel av artiklarna jag läst.

Här är en länk

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/efter-morden-i-skinnskatteberg-forundersokningen-kan-laggas-ner
Citera
2023-07-25, 19:07
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ok, då missade jag den här artikeln.

Väldigt lätt gjort.
Tydligen är det väldigt många nyfikna som cirkulerar runt på orten och stör de som bor där
Citera
2023-07-25, 19:12
Medlem
Citat:
Bra, precis såna teorier jag hoppades på. Men tyvärr tror jag inte de räcker riktigt ända fram.

Avskedsbrev kan vara fejkat eller skrivet under tvång.

Sista samtal - till vem? Det kan vara någon som ljuger om det, eller kan det vara fejkat, eller under tvång. Tänk också på att polisen hittade bilen av en slump. Om hon ringt till någon och berättat vad hon tänkte göra hade polisen letat aktivt efter bilen.

Varför eventuell film inte är svaret har vi berört tidigare.
Missat att polisen letar aktivt efter just hennes mobil med helikopter? Anhörig anmält henne och barnen borta.
Citera
2023-07-25, 20:01
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Om något år kommer pappan och prata ut hos Malou von Sivers..om denna fruktansvärda händelse

Har inte hängt med på ett tag. Har det kommit fram något om pappan? hade han träffat en ny kvinna? Och mamman finns några uppgifter släktingar som skrivit på fb om detta? Eller är det knäpptyst på alla fronter? Måste finnas massor som vet en hel del men inga som är på Flashback?
Citera
2023-07-25, 20:13
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Missat att polisen letar aktivt efter just hennes mobil med helikopter? Anhörig anmält henne och barnen borta.
Jo, jag såg att de ändrat sin historia nu. Från början hade de hittat bilen av en slump, nu har de hittat den genom mobilpejling.

Från början var det:
”– En patrull anträffade dem när de var ute på ett annat uppdrag, säger Pelle Vamstad, presstalesperson polisregion Mitt.”

Men nu förklarar man att polisen letat aktivt efter bilen.

Man har också backat från de tidiga uttalanden att de var helt på det klara med hur brottet gått till. Nu är det:
”Obduktionerna av de döda och den tekniska undersökningen av bilen har stärkt åklagarens misstanke om att mamman först sköt barnen, och sedan sig själv. En mängd analyssvar från den tekniska undersökningen återstår innan fallet kan avslutas.”

Så det var precis som jag trodde från början, polisen var inte alls säker men av någon anledning gick man ut med falska uppgifter från början.

Fast jag är fortfarande nyfiken på vad alla de forummedlemmar som trodde sig veta vilka bevis polisen hade från början tänkte.
Citera
2023-07-25, 20:15
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Här är en länk

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/efter-morden-i-skinnskatteberg-forundersokningen-kan-laggas-ner
Ja, det var ju EN av alla artiklar. Men jag gissar att det skrivits flera hundra, av vilka många är bakom betalvägg.
Citera
2023-07-25, 20:50
Medlem
Önskar få till ett klarläggande i tråden. Utredningen kommer läggas ned. Detta kan ju tyckas onödigt.

Men icke. Om omständigheter tillkommer kan utredningen öppnas på nytt.

Så polisen har gjort och gör detta "by the book". Vad som har sagts tidigare av åklagare som spekuleras i tråden är ointressant. Polisen dokumenterar vad som har hänt och det hela dokumenteras så inget är att diskutera.

Allt i från ballistik obduktionsrapporter mm. Förhör samt alibi.

Allt detta för att kunna öppna upp ärendet om annan omständighet tillkommer.

Man nämner datorn. Har trots allt husrannsakan genomförts?.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in