2023-07-19, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Jag är kvinna OCH feminist! Förstår inte vad det har att göra med vad man tror hänt. Jag utgår från fakta och all fakta som framkommit såhär långt är att kvinnan skjutit sina barn och sig själv! Sen vad som lett fram till hennes beslut har vi ingen som helst aning om.

Det är ok att du är feminist!!
Men jag förstår bara inte alla anklagelser mot mannen!!
Det måste ju varit han (enligt folk här) som var en idiot el han som skjutit ihjäl familjen och sett till så att det ser ut som mord/självmord.
Förstår inte varför folk inte har någon förståelse för att mannen inte alls måste ligga bakom?!
Det är lite min poäng, att kvinnor också kan hamna i psykos el vara iskalla för att kunna skjuta sina barn! Ser egentligen ingen skillnad på mäns och kvinnors psykiska ohälsa.. Motiven må vara olika men det försvarar inte brottet!!
Citera
2023-07-19, 02:29
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svansen1
Ja, det är jag medveten om, Jag vet inte hur det funkar med skyddade uppgifter, Hon/dom kanske heter något annat egentligen. Eller så kan det likagärna vara en annan kvinna+barn det handlar om.
Det finns enbart rykten i byn, Jag har åkt förbi SJ hus flera gånger, Och inte sett polis/journalister ingenting på den gatan. Vilket jag tycker är ganska konstigt, Åkte förbi 3 gånger dagen efter detta hände, Det borde väll ha kryllat med poliser för husransakan osv osv då? men helt dött.
Kanske är dom bara på semester och det är någon annan allt handlar om. Att det ska vara SJ kommer ju ifrån en person som spridit det vidare, Men det är ingen som har sagt att den vet, Enbart att den tror.

Men det kryllar ju av folk vid kyrkan som tänder ljus och lägger blommor? Ingen som råkat försäga sig?

Skyddade uppgifter får man inte upp något på. Om du t.ex ska swisha någon med skyddad id så står det ”skyddad identitet” på namnet. Har swishat själv en kvinna med skyddad id så jag vet så. Adress står då bara ”adress okänd”.
Citera
2023-07-19, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det är lika många kvinnliga förövare som manliga när det gäller personer som dödar barn.

Få i den här debatten verkar komma ihåg dessa fall.

(FB) Svensk kvinna och barn hittade döda i London (2023-03-12)
(FB) Personer påkörda av tåg Hässleholm (2021-07-07)

Pappan i det aktuella fallet har nog ett rent helvete nu.

Håller fullständigt med dig! Faan, jag är så trött på att männen oftast blir anklagade trots att de är helt oskyldiga
Och som sagt.. Jag är själv kvinna och vet hur psykopatiska kvinnor kan vara!
Citera
2023-07-19, 02:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Har inte hunnit läsa hela tråden men har det framkommit hur ingen annan än mamman kan vara MGM?

Känns så sjukt ovanligt brutalt att en morsa använder skjutvapen på sina egna barn och dessutom ska omständigheterna visa något som är ännu mer brutalt och vidrigt än just ett kallblodigt mord.

Hur kan man inte misstänka någon annan?

Det finns ett antal tidigare fall där kvinnor begått dubbelmord eller trippelmord på sina egna barn.

Jag tror att det är dags att lämna den felaktiga föreställningen om att kvinnor och mammor enbart är omhändertagande.
Citera
2023-07-19, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantfjant
Har några frågor, hoppas du vill svara, det uppskattas.

Du skriver att du känner typ alla och ingen känner dom. Och lnte ens hur dom ser ut?
Husen i området ligger ju väldigt tätt, plus att SJ jobbade (jobbar) på Systemair på HR, så dom kan ju inte gå helt under radarn?
Grannarna måste väl åtminstone ha sett dom?

Det där ryktet om andra kvinnan som du skriver om är totalt förvirrande. Denna kvinna, som enligt rykten varit otrogen med Jimmy, har barn med någon man boende i Örebro?
Men då är det ju helt andra barn? För SJ och JJ har/hade väl barn ihop? Eller är det ingen som vet det heller?
Ryktet är att den den kvinnan det handlar om ska ha skyddad identitet, för att pappan till hennes barn är psyko..
Angående SJ. Jag har pratat med 2 stycken på deras gata, och dom vet knappt vilka dom är.
Alla känner alla i skinnsberg, Men ingen känner dom. Dom har ju iförsig inte bott här så länge, Och deras barn har ej gått på dagis vad jag har förstått, Det finns 2 stycken i skinnsberg, och några runt om kommunen, Jag har ett barn som går på minsta avdelning, dvs 1-3 år. Och där går dom inte, Och av dom jag känner som har barn på andra dagis är det ingen som känner igen dom, eller att dom ska ha barn där.
Men som sagt, detta är enbart rykterna i byn som florerar, Jag personligen tror att det är SJ, då det ryktet känns mest "tillförlitligt.
Jag vet ej exakt hur länge hon jobbat på kanalfläkt(systemair) Men dom jag pratat med som jobbar på golvet, vet inte vem hon är. varav en har jobbat där i över 30 år. Men det är en stor fabrik, dom har ju en del löne personal..
Citera
2023-07-19, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Men det kryllar ju av folk vid kyrkan som tänder ljus och lägger blommor? Ingen som råkat försäga sig?

Skyddade uppgifter får man inte upp något på. Om du t.ex ska swisha någon med skyddad id så står det ”skyddad identitet” på namnet. Har swishat själv en kvinna med skyddad id så jag vet så. Adress står då bara ”adress okänd”.

Jag förmedlar bara rykterna, Rykterna säger inte att SJ har skyddat identitet, utan kvinnan har det. det är inte bekräftat vem kvinnan är än. Det kan vara SJ det kan även vara någon helt annan på flykt ifrån sitt ex. Det är bara polisen som vet än så länge. Sen kan det även vara totalt bullshit oxå. Som sagt, Enbart rykten
Citera
2023-07-19, 03:02
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Jag förmedlar bara rykterna, Rykterna säger inte att SJ har skyddat identitet, utan kvinnan har det. det är inte bekräftat vem kvinnan är än. Det kan vara SJ det kan även vara någon helt annan på flykt ifrån sitt ex. Det är bara polisen som vet än så länge. Sen kan det även vara totalt bullshit oxå. Som sagt, Enbart rykten

Jag fattar. Tack så mycket för all din tid och info du delar med dig
Citera
2023-07-19, 03:45
Medlem
Citat:
Ryktet är att den den kvinnan det handlar om ska ha skyddad identitet, för att pappan till hennes barn är psyko..
Angående SJ. Jag har pratat med 2 stycken på deras gata, och dom vet knappt vilka dom är.
Alla känner alla i skinnsberg, Men ingen känner dom. Dom har ju iförsig inte bott här så länge, Och deras barn har ej gått på dagis vad jag har förstått, Det finns 2 stycken i skinnsberg, och några runt om kommunen, Jag har ett barn som går på minsta avdelning, dvs 1-3 år. Och där går dom inte, Och av dom jag känner som har barn på andra dagis är det ingen som känner igen dom, eller att dom ska ha barn där.
Men som sagt, detta är enbart rykterna i byn som florerar, Jag personligen tror att det är SJ, då det ryktet känns mest "tillförlitligt.
Jag vet ej exakt hur länge hon jobbat på kanalfläkt(systemair) Men dom jag pratat med som jobbar på golvet, vet inte vem hon är. varav en har jobbat där i över 30 år. Men det är en stor fabrik, dom har ju en del löne personal..

Så egentligen är det inte ens klarlagt att SJ har/hade barn? Tack för svaren.
Citera
2023-07-19, 06:36
Medlem
Poddes avatar
Nu har det skrivits 100 sidor i tråden om S och J, utan att någon vet med säkerhet att det handlar om dom?

Ifall man ska göra något såhär brutalt, är det inte möjligt att man kör långt innan man verkligen utför dådet? Kan det vara nån från t.ex. västerås? S och J är bara på semester? Vilka uppgifter i tråden är bekräftade?
Citera
2023-07-19, 07:11
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Märkligt allt det här. Så denna kvinna skulle ha barn med en från Örebro. Som hon flytt ifrån.

Varför behövde SJ mörda, om det nu är hon?
Senast redigerad av Walla-walla-wincha 2023-07-19 kl. 07:16.
Citera
2023-07-19, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det finns ett antal tidigare fall där kvinnor begått dubbelmord eller trippelmord på sina egna barn.

Jag tror att det är dags att lämna den felaktiga föreställningen om att kvinnor och mammor enbart är omhändertagande.

Har för mig att kvinnor t.o.m. är överrepresenterade...?

I vilket fall som helst, när en kvinna mördar är det inte helt sällan egna barn.
Citera
2023-07-19, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Nu har det skrivits 100 sidor i tråden om S och J, utan att någon vet med säkerhet att det handlar om dom?

Ifall man ska göra något såhär brutalt, är det inte möjligt att man kör långt innan man verkligen utför dådet? Kan det vara nån från t.ex. västerås? S och J är bara på semester? Vilka uppgifter i tråden är bekräftade?
Såg Jimmy cykla på byn kring kl19 på torsdagen när detta hände så dem är inte bortresta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in