2023-07-25, 12:12
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightLion
Du är inte någon psykopat, har läst dina trådar:

(FB) Bränna bibeln

Psykopater skriver inte sådant om bibeln ens, varför driver du?
De som är maktgalna och kontrollerar passar bra in i psykopati-spektrumet. Högre roller inom religion, där har vi fula fiskar.
2023-07-25, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Hur mycket stryk fick du av din alkoholiserade far under din uppväxt?
Inget stryk, inte fysiskt. Men psykiskt, ja.
Citat:
Du är inte någon psykopat, har läst dina trådar:

(FB) Bränna bibeln

Psykopater skriver inte sådant om bibeln ens, varför driver du?
Jo, det är jag.
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
Är du rädd för att råka illa ut pga ditt personlighetsdrag? Menar som att någon ser rött och knuffar ner dig för en trappa eller så.
Nej, jag oroar mig inte för sådant. Däremot så har jag en tendens att "råka illa ut" och utsätta mig för "farliga" eller "obehagliga" situationer (även om inte jag själv upplever de som särskilt obehagliga, snarare tvärtom då jag tenderar att känna mig väldigt uttråkad och behöver "höga doser" av "action" för att känna mig tillfreds med tillvaron - men ja, situationer som andra hade uppfattat som läskiga eller hotfulla).
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Har du haft någon partner?
Ja, när jag var yngre så hade jag flertalet kortvariga förhållanden.
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Håller med. Har tittat på tidigare poster och detta är inte en psykopat.
Du vet nog inte vad en psykopat är för något.
Citat:
Han trollar, så hans partner är nog också ett troll.

Han är troll och tråden kommer bli slängd, och vi andra kanske blir varnade nu.
Nej, det gör jag inte. Och jag är en hon, inte en han.
2023-07-25, 12:16
Medlem
PolitiskParmersans avatar
Vad gör just dig till psykopat och är du verkligen psykopat?

Du har inte förväxlat psykopat med din mammas "du är så speciell"?
2023-07-25, 12:17
Citat:
Ursprungligen postat av hufudperson
Jag kan se upp till en annan person även om det är ovanligt, fast absolut inte som att personen i fråga "står över mig" på något sätt. Har aldrig hänt att jag känt så om en annan person.
Då litar jag på dig att du är en rak person. Ingen står över mig. Inte ens gud. Ingen står heller under mig. Jag ser varken upp eller ner på någon och behandlar aldrig någon illa men sällan heller särskilt snällt. Neuralt eftersom jag är klar med vanliga människor. Jag är rättvis.
2023-07-25, 12:17
Bannlyst
Citat:
Nej, det gör jag inte. Och jag är en hon, inte en han.

Även om du är en hon, så är du ingen psykopat. En psykopat har inte så mycket känslor som du har, och de kan inte skriva på samma sätt.
2023-07-25, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fd.Spermie
Hur känns det att vara ett mongo som är en börda för samhället?
Jag skulle inte säga att jag är en börda för samhället. Hur menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Vad är det mest psykopatiska du har gjort?
När jag var yngre så hade jag svårt för att hantera mina impulser och i kombination med ilska och något slags maktbehov så kunde jag bli hotfull och våldsam mot andra över bagateller och rena skitsaker, trots att det uppenbarligen inte var befogat. Men det var inget jag njöt av, att skrämma, skada eller hota andra - jag är inte sadistisk eller får kickar av sådant, det är mer narcissister som sysslar med sånt (mobbning, att tortera andra, begå sexuella övergrepp eller i allmänhet ge sig på "svagare" individer och bli sexuellt upphetsade av det - svagt och patetiskt enligt mig).

Men överlag så är jag nog mest väldigt uttråkad som person och väldigt orädd, det är främst så det tar sig uttryck. Envis på ett sjukligt sätt också (rättshaverist som aldrig ger sig och folk får ofta ångra att de "bråkat" med fel person (önskar att de slapp mig och aldrig beblandat sig med mig från första början), och blir "chockade" när jag släpper min "normala" eller överdrivet "empatiska" mask). Är inte helt ovan vid att folk blir "rädda" och drar sig undan efter att ha "mopsat upp sig" mot mig. Överlag så är jag dock en väldigt schyst och normal person skulle jag säga.

Jag är inte sadistisk på något vis.
Citat:
Ursprungligen postat av PolitiskParmersan
Vad gör just dig till psykopat och är du verkligen psykopat?

Du har inte förväxlat psykopat med din mammas "du är så speciell"?
Jag har inte förväxlat någonting.
Citat:
Ursprungligen postat av feEsperanzayAmor
Då litar jag på dig att du är en rak person. Ingen står över mig. Inte ens gud. Ingen står heller under mig. Jag ser varken upp eller ner på någon och behandlar aldrig någon illa men sällan heller särskilt snällt. Neuralt eftersom jag är klar med vanliga människor. Jag är rättvis.
Ja, lite så.
Senast redigerad av hufudperson 2023-07-25 kl. 12:43.
2023-07-25, 12:28
Medlem
Citat:
Även om du är en hon, så är du ingen psykopat. En psykopat har inte så mycket känslor som du har, och de kan inte skriva på samma sätt.
På vad då för sätt?
2023-07-25, 12:31
Medlem
[quote=hufudperson|

Men det var inget jag njöt av, att skrämma, skada eller hota andra - jag är INTE sadistisk.

[/QUOTE]

Just detta avfärdar att du skulle vara psykopat , då en sådan brukar njuta av att skada och kontrollera andra. Dem är kort och gott hjärtlösa och det är inte du. Det är för mig uppenbart!
2023-07-25, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
Just detta avfärdar att du skulle vara psykopat , då en sådan brukar njuta av att skada och kontrollera andra. Dem är kort och gott hjärtlösa och det är inte du. Det är för mig uppenbart!
Nej, tvärtom. Det är ovanligt att sadism och psykopati går hand i hand, en myt. Har med empati att göra.

Sadister känner väldigt starkt vad deras offer upplever när de utsätts för fysiskt våld, förnedring eller psykisk tortyr (en del sadister känner t.om. "smärtan" starkare än offren själva), det är därför de begår de sadistiska handlingarna - för att den "smärtan" ger dem någon form av kick eller sexuell tillfredsställelse. Hade inte fått ut något av det annars.
2023-07-25, 12:40
Medlem
Citat:
Nej, tvärtom. Det är ovanligt att sadism och psykopati går hand i hand, en myt. Har med empati att göra.

Sadister känner väldigt starkt vad deras offer upplever när de utsätts för fysiskt våld, förnedring eller psykisk tortyr (en del sadister känner t.om. "smärtan" starkare än offren själva), det är därför de begår de sadistiska handlingarna - för att den "smärtan" ger dem någon form av kick eller sexuell tillfredsställelse. Hade inte fått ut något av det annars.

Tror det där kan vara lite individuellt , eftersom jag själv upptäckt en del i min omgivning som varit psykopater och då är det kanske ett par av dem som varit sadister. Dvs att dem njuter av att se andra plågas på ett eller annat sätt. Nu är det inte stor andel som jag gjort den upptäckten med , men några individer är det.

Vad jag menar är att jag märkt av att dessa personer försökt kontrollera mig på olika sätt , och det är en av de huvudsakliga grejerna som för mig definierar en psykopat. Att dom med tiden får en " hake " på dig.
Senast redigerad av volvo230 2023-07-25 kl. 12:43.
2023-07-25, 12:42
Citat:
Ja, lite så.
Jag litar mer på psykopater än på vanliga känslomänniskor som är radiostyrda av hysteri och utan egna åsikter.
Eftersom jag ändå inte litar på människor utan löften som inte kan mer än att gälla så spelar det ingen roll huruvida du är psykopat eller tex bibeltrogen munk.
Det enda jag inte kan förlika mig med gällande psykopater är när de ger sig på de som inte kan försvara sig oavsett om det är människor eller djur. I övrigt inga problem för mig vilka brott du begår.
2023-07-25, 12:42
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Om någon är nyfiken på hur det är att vara psykopat så svarar jag på allt, inga frågor är för dumma!
Hur ser du på oss som hart lärt oss att identifiera psykopater genom erfarenheter och studier. Ser du oss som ett hot, eller tror du att du kan lura exakt alla?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in