Citat:
Ursprungligen postat av
Einzelgaenger
Jag vet inte vad för bostad du hade haft iallafall. Frågan var inte huruvida du skulle vara lycklig eller inte, utan det var rent ekonomiskt. Varför reagerar du så känslosamt?
Jag bor i en bostadsrätt sedan 2019 och kommer nu betala 4,6% ränta sannolikt i augusti. 10000kr kommer gå rakt i sjön. Min BR har ökat 600000kr sedan jag köpte den, men tror inte det har varit en vinstaffär rent ekonomiskt utan jag köpte den för att jag ville bo i ett visst område. Och nu med den ökade räntan är jag säker på att det är en förlustaffär.
Varför behöver du ett hus när du inte har några barn?
Som jag skrev, de finns folk som gladeligen lägger mängder med pengar på resor, sommarstugor, husbilar och annat men själv har jag inte det behovet utan skulle kunna vara hemma hela semestern och ändå njuta av det också. Jag lägger gärna de pengar jag har för att bo i ett hus och få ha det lugnet som jag vill ha och det är som du, du köpte en dyrare lägenhet för att få bo i ett speciellt område.
Så du menar att bara för att jag inte har barn så får jag inte bo i ett hus

Jag har bott i lägenhet och kände att det var dax att testa hus igen (sist jag provade sa jag aldrig mer hus men då var jag yngre) och gillar att bo stort. Jag får plats med det jag vill och behöver plus mycket mera. Lite vardagslyx istället för att bara lyxa till det sina lediga veckor om året.