Citat:
Ursprungligen postat av
TheRealWolodarksi
Det räcker inte, de kommer tvingas gå till 5%
Ja, men jag väljer att hänvisa till marknaden. För DDR-dyrkaren Liksom och övriga trådapor ser marknaden som facit. Här har ni facit.
Faktum är att marknaden haft fel sen slutet av 2021 och varje kvartal fått revidera upp ränteprognoserna. Så kommer det bli resten av året.
Att vi har 5% i ränta från RB i år är kanske inte så tokigt tänkt. Men minst 4,25% ska man nog räkna med.
2,75% i ränta (sommaren 2026, som marknaden räknar med) är bara önsketänkande från BLT, bankirer och annat löst överbelånat pack.