Citat:
Du har fel, jag har samma Wall Street-mentalitet: ju mer vinst, desto bättre.
Du beskrev precis hur gruvarbetare migrerar till andra altcoins när Bitcoin blir oekonomiskt för dem.
De stänger inte av maskinerna, de riktar bara sina maskiner till att bryta mer lönsamma altcoins åt dem.
Detta skapar en obalans i utbud och efterfrågan inom Bitcoin-nätverket.
Avgifterna ökar vid dessa tider eftersom det finns mindre utbud av gruvarbetare på nätverket och stor efterfrågan från små investerare som desperat vill sälja sina Bitcoins.
Ökade gruvavgifter uppstår alltid precis när folk skyndar sig att sälja Bitcoin innan priset fortsätter att falla.
Förstå bara att ingen kryptovaluta kommer att vara ett värdelager som fysiskt guld.
Dollar, euro och vilken fiat-valuta som helst är inte heller värdeförråd som fysiskt guld.
Kryptovalutor är bara användbara för att underlätta onlinebetalningar eller internationella överföringar, det är deras syfte.
Skaparen av Bitcoin själv gjorde detta mycket tydligt i sin white paper, BTC är bara ett onlinebetalningssystem som fungerar som ett alternativ till betalningar som görs med fiat-valutor.
Bitcoin: A Peer-to-Peer Electronic Cash System
(Bitcoin: Ett peer-to-peer elektroniskt kontantsystem)
https://bitcoin.org/bitcoin.pdf
Utöver detta skapar den stora volatiliteten i kryptovalutapriser utmärkta möjligheter att generera vinster med spekulativa investeringar.
Jag använder bara kryptovalutor för att köpa saker som är användbara i verkligheten eller för att göra spekulativa investeringar med mycket vinst.
För värdeförråd föredrar jag alltid fysiskt guld och silver.
Du beskrev precis hur gruvarbetare migrerar till andra altcoins när Bitcoin blir oekonomiskt för dem.
De stänger inte av maskinerna, de riktar bara sina maskiner till att bryta mer lönsamma altcoins åt dem.
Detta skapar en obalans i utbud och efterfrågan inom Bitcoin-nätverket.
Avgifterna ökar vid dessa tider eftersom det finns mindre utbud av gruvarbetare på nätverket och stor efterfrågan från små investerare som desperat vill sälja sina Bitcoins.
Ökade gruvavgifter uppstår alltid precis när folk skyndar sig att sälja Bitcoin innan priset fortsätter att falla.
Förstå bara att ingen kryptovaluta kommer att vara ett värdelager som fysiskt guld.
Dollar, euro och vilken fiat-valuta som helst är inte heller värdeförråd som fysiskt guld.
Kryptovalutor är bara användbara för att underlätta onlinebetalningar eller internationella överföringar, det är deras syfte.
Skaparen av Bitcoin själv gjorde detta mycket tydligt i sin white paper, BTC är bara ett onlinebetalningssystem som fungerar som ett alternativ till betalningar som görs med fiat-valutor.
Bitcoin: A Peer-to-Peer Electronic Cash System
(Bitcoin: Ett peer-to-peer elektroniskt kontantsystem)
https://bitcoin.org/bitcoin.pdf
Utöver detta skapar den stora volatiliteten i kryptovalutapriser utmärkta möjligheter att generera vinster med spekulativa investeringar.
Jag använder bara kryptovalutor för att köpa saker som är användbara i verkligheten eller för att göra spekulativa investeringar med mycket vinst.
För värdeförråd föredrar jag alltid fysiskt guld och silver.

Det är irrelevant huruvida brytarna stängs av eller migrerar till olika altcoin. Effekten för bitcoinnätverket blir densamma. Transaktionsavgifterna påverkas inte av hur många bitcoinbrytare det finns. Det som händer om antalet brytare minskar är att nätverkets hashkraft minskar, dvs sårbarheten för attacker mot nätverket ökar något.
Fysiskt guld och silver ser för övrigt jag också som det enda alternativet till bitcoin för förvaring av något större kapital. Priset för dessa ädelmetaller är dock så hårt kontrollerat att det knappt hänger med i ens den officiella inflationen.
Det återstår att se om det kommer att gå att kontrollera bitcoinpriset på samma sätt, men det kommer helt klart att bli svårare, på grund av hur bitcoin är beskaffad. Inte minst möjligheten till säker, enkel och gratis förvaring av hur stora mängder som helst med egen kontroll eller multisigkontroll över nycklarna förändrar spelplanen. Att man sedan kan överföra och handla bitcoin peer-to-peer över hela världen och att vem som helst kan verifiera hur stor eller liten den totala bitcoinmängden är gör inte saken lättare.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2023-07-24 kl. 08:16.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2023-07-24 kl. 08:16.