Citat:
Ursprungligen postat av
Bertil.1987
Nej, du kan se på konfrontationerna så nämner dom knappt ordet pedofil och det har inget med förtal att göra utan förtal handlar bara om att man visar missaktning mot någon och då spelar det ingen roll om det man säger är sant eller inte
Jag sa aldrig att det är vanligt, jag sa att det sker ibland
Jag tycker inte det spelar någon roll, Hasse i det fallet har ett uppsåt att våldta ett barn och det räcker för mig
Jag tycker du förminskar gäddornas vidriga beteende, scenariot är tydligen tillräckligt troligt för att gäddorna ska tycka det är trovärdigt och då åker dom ut för att våldta ett litet barn
Var har du bevis för att dumpen skickar nakenbilder? Är det bara dina egna ihopsnickrade teori eller har du faktiskt sett att dom gjort det?
Tack och lov har dom börjat blurra deras kikar sen är anledningen till att maximera förnedringen 3 skäl
Att varna för dom, att se till att situationen blir så jävla illa att dom har inget annat val än att söka hjälp och att skapa uppmärksamhet, personer med intellektuell funktionsnedsättning kan ja hålla med dig om är onödigt, jag tyckte verkligen inte att törebodagäddan borde hängts ut
Det finns en kontext därmed kvittar det om ordet ”pedofil” nämns. Att de vill sprida missaktning är uppenbart och precis som du säger vill dom skapa maximal skada.
Instämmer förövrigt i att jag och andra förminskar ”gäddornas” beteende, det är ju tyvärr en konsekvens sprungen ur Dumpens handlingar bara det visar lite på det kontraproduktiva.
Men för att återgå till det här med förtal. Det vore närmast tjänstefel av ”Tweedys” advokat att inte föreslå en stämning mot Dumpen. Sen får jag uppfattningen att Tweedy förmodligen inte är intresserad av en sådan då han tycks stå en bit utanför rättssamhället.
Vore dock jäkligt intressant att se hur en stämningsansökan skulle bedömas. Kan tänka mig att det i Tweedys fall skulle sluta med framgång vilket verkligen vore att öppna pandoras box. Sara och Patrik riskerar nog en sjuhelvetes massa skadestånd och då är frågan om de skulle kirra att driva Dumpen vidare.