2023-07-04, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Dessa hade betalats oavsett bransch.

Jag r inte emot gruvdrift, jag tycker bara att man br ta mer av kakan som r mineralfyndigheter till kassan ven om jag inte tror p vra politikers frmga att frvalta dem.

Det krvs ju att gruvan skapas till att brja med fr att det skall bli ngot alls.

Den som gapar ver mycket mister ofta hela stycket.
Citera
2023-07-04, 13:25
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
r du imbecill? Vad r gratis?

Allt som r ver trskelvrde i samband med brytningen?
Citera
2023-07-04, 20:54
Medlem
Boliden tillsammans med sina aktiegare tar en risk drav finns det ven en chans till vinst. Boliden betalar skatt p vinsten liksom sina aktiegare. Boliden skapar vidare arbetstillfllen och bidrar drmed till Sveriges vlstnd. Det r grundlggande s jag frstr inte riktigt debatten i trden? Det knns mer som politiska ideologier i trden. Men fr all del finns ju LKAB som r helt statligt vad jag frstr. Sverige skulle inte m bra av att f p sig en stmpel som allt fr vnster orienterat fr det skulle skrmma ivg internationella investerare samt klassa Sverige som fretagare fientligt. Vi har redan vldigt hga skatter i Sverige. Om Boliden mr bra s mr ven Sverige det och lika gller fr andra sunda fretag.
Citera
2023-07-05, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Boliden tillsammans med sina aktiegare tar en risk drav finns det ven en chans till vinst. Boliden betalar skatt p vinsten liksom sina aktiegare. Boliden skapar vidare arbetstillfllen och bidrar drmed till Sveriges vlstnd. Det r grundlggande s jag frstr inte riktigt debatten i trden? Det knns mer som politiska ideologier i trden. Men fr all del finns ju LKAB som r helt statligt vad jag frstr. Sverige skulle inte m bra av att f p sig en stmpel som allt fr vnster orienterat fr det skulle skrmma ivg internationella investerare samt klassa Sverige som fretagare fientligt. Vi har redan vldigt hga skatter i Sverige. Om Boliden mr bra s mr ven Sverige det och lika gller fr andra sunda fretag.

Bara fr att staten ger r det vl inte liktydigt med vnster.
Titta hur det gtt med t. ex energi och jrnvgen.
Citera
2023-07-05, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Precis men nu handlade det om Boliden och skatt till staten. Skatt fder bara mer skatt i en evighet karusell. Men visst behvs den nd i rimliga proportioner. Men jag slpper det hela nu.
Citera
2023-07-08, 23:04
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500

Just eneri och jrnvg r ju tv saker som funherar uselt numera.
Citera
2023-07-20, 22:45
Medlem
Otroligt ras fr Boliden idag efter rapport men det kanske kan bli kplge lite lngre fram?
Citera
2023-07-21, 11:21
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Otroligt ras fr Boliden idag efter rapport men det kanske kan bli kplge lite lngre fram?

Om du ska kpa cykliska aktier s ska du gra det just nu nr alla frlorar pengar. Du ska inte kpa det p PE 3 p toppen av cykeln.
Citera
2023-07-21, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
Om du ska kpa cykliska aktier s ska du gra det just nu nr alla frlorar pengar. Du ska inte kpa det p PE 3 p toppen av cykeln.
Det tror jag med men har en del annat p gng.
Citera
2023-07-21, 11:57
Medlem
Citat:
Det r nog bra att vara lite frsiktig och lta aktien bottnar fr det ser ut som att den ska ned lite mer. Allts en nedtgende trend just nu! PE 3 fresten? Jag tror du menar PE 30?
Citera
2023-07-21, 15:04
Medlem
Citat:
S det blev en liten insats nd och att kpa mer ver tid. Ett fint svenskt kvalitets bolag i grunden trots allt. Ambitionen r att ligga lngt och det kommer frmodligen tillfllen att kpa mer och kanske billigare framver. Kul att f vara med p resan tycker jag nd.
Citera
2023-07-21, 15:18
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
S det blev en liten insats nd och att kpa mer ver tid. Ett fint svenskt kvalitets bolag i grunden trots allt. Ambitionen r att ligga lngt och det kommer frmodligen tillfllen att kpa mer och kanske billigare framver. Kul att f vara med p resan tycker jag nd.

Kvalitetsplundrare. Frstatliga bolaget. De kan f en liten ersttning fr investeringar i anlggningarna minus skador p riket. De vinster de har gjort hittills fr vara nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in