2023-07-21, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
Kvalitetsplundrare. Frstatliga bolaget. De kan f en liten ersttning fr investeringar i anlggningarna minus skador p riket. De vinster de har gjort hittills fr vara nog.
Vill du ha planekonomi p det!?! Snna vnster fasoner hoppas jag vi fr slippa se tack! Det rcker nog som det r i dagens Sverige och hll Boliden borta frn det.
Men du r nog ung och oerfaren s jag frlter dig Raytheon.
Citera
2023-07-21, 15:32
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Vill du ha planekonomi p det!?! Snna vnster fasoner hoppas jag vi fr slippa se tack! Det rcker nog som det r i dagens Sverige och hll Boliden borta frn det.
Men du r nog ung och oerfaren s jag frlter dig Raytheon.

Jag r vldigt lngt hgerut. Men rikets rvaror ska inte ges bort gratis till ett privat fretag. Obegripligt att den diskussionen inte frs idag.
Citera
2023-07-21, 15:38
Medlem
Citat:
Jag r vldigt lngt hgerut. Men rikets rvaror ska inte ges bort gratis till ett privat fretag. Obegripligt att den diskussionen inte frs idag.
Du kanske br lsa p vad vnstern och Marxismen str fr? Du kan inte vara s hger som du vill framstlla dig med de sikter du har. Hur som helst r det ju bara fnigt att ens diskutera det hr med dig och du trollar kanske? Boliden kommer aldrig att se den dagen hnda ven om det r Vnsterns heta drm. Men jag frstr varfr Sverige ser ut som det gr med snna sikter som du framfr.
Citera
2023-07-21, 15:45
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Du kanske br lsa p vad vnstern och Marxismen str fr? Du kan inte vara s hger som du vill framstlla dig med de sikter du har. Hur som helst r det ju bara fnigt att ens diskutera det hr med dig och du trollar kanske? Boliden kommer aldrig att se den dagen hnda ven om det r Vnsterns heta drm. Men jag frstr varfr Sverige ser ut som det gr med snna sikter som du framfr.

Tycker 99% av all statlig verksamhet ska avvecklas. Men metallerna i rikets innersta r statens och folkets. Fem miljarder r av vr planets utveckling och vra frfders blod i krig fr inte kastas bort.
Citera
2023-07-21, 15:53
Medlem
Citat:
Tycker 99% av all statlig verksamhet ska avvecklas. Men metallerna i rikets innersta r statens och folkets. Fem miljarder r av vr planets utveckling och vra frfders blod i krig fr inte kastas bort.
Det kastas inte bort var s sker. Boliden betalar redan en massa skatt till staten. Att prospektera och utveckla en gruva kostar multum och r en stor risk. Bolidens aktie gare har tagit den risken fr att f skrda eventuella framtida utdelningar och framgngar. Ska det tas ifrn dem och istllet frstatligas? Vilka signaler tror du snds ut till omvrlden d och vilka bolag skulle vilja riskera sitt kapital i Sverige om myndigheterna helt sonika kan beslagta en verksamhet?
Citera
2023-07-21, 15:57
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Det kastas inte bort var s sker. Boliden betalar redan en massa skatt till staten. Att prospektera och utveckla en gruva kostar multum och r en stor risk. Bolidens aktie gare har tagit den risken fr att f skrda eventuella framtida utdelningar och framgngar. Ska det tas ifrn dem och istllet frstatligas? Vilka signaler tror du snds ut till omvrlden d och vilka bolag skulle vilja riskera sitt kapital i Sverige om myndigheterna helt sonika kan beslagta en verksamhet?

Samma logik gr bankrn legitimt om det betalas skatt p det. Det r en risk att utfra bankrn. Man mste investera i flyktbil, planering, vapen, masker, ammunition. Nej, den hr frgan mste drivas prioriterat. Djvulskapet ska f ett slut.
Citera
2023-07-21, 16:06
Medlem
Trots alla problem Boliden stllts infr s r jag vertygad om att de kommer att lsa allt och skina som den svenska och stolta guldklimp de faktiskt ro.
Leve Sverige och heja Boliden!
Frn mitt hjrta och till er alla stolta Svenskar.
Brder och Systrar. ❤️

Edit. Jag eggade upp mig sjlv lite hr s det fick bli nnu en liten affr i Boliden idag.
Senast redigerad av Truefighter 2023-07-21 kl. 16:17.
Citera
2023-07-21, 19:37
Medlem
Citat:
Samma logik gr bankrn legitimt om det betalas skatt p det. Det r en risk att utfra bankrn. Man mste investera i flyktbil, planering, vapen, masker, ammunition. Nej, den hr frgan mste drivas prioriterat. Djvulskapet ska f ett slut.
Det r okej gubben och jag respekterar din sikt ven om den r lite knpp!
Huvudsaken att jag tror p Boliden s fr du tro vad du vill.
Senast redigerad av Truefighter 2023-07-21 kl. 19:39.
Citera
2023-07-21, 21:52
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
S det blev en liten insats nd och att kpa mer ver tid. Ett fint svenskt kvalitets bolag i grunden trots allt. Ambitionen r att ligga lngt och det kommer frmodligen tillfllen att kpa mer och kanske billigare framver. Kul att f vara med p resan tycker jag nd.

Jag ska kpa ocks nr pengar trillar in nsta gng.

Handelsbankens rvaruanalytiker har Boliden som en aktie man kan ga ver en cykel drfr att det r ett kvalitetsbolag i sektorn. Ju billigare man kommer in i en sn aktie desto bttre.
Citera
2023-07-23, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Dyker 5-6% nu idag p rapporten som var en aning svag, stora investeringar kommande ren som avses finansieras utan kad belning.

Total utdelning i r 26,50 kr, tror vi kan estimera en utdelning p 16.50 nsta r.

r aktien kpvrd nu p 373.50 med rtt till 26.50?
Ja det r den, skulle konjunkturen frsmras s kan den g under 300 kr inom 12 mnader och d r det kraftigt kplge.
Nu r den under 300 kr och kraftigt kplge sledes?
S har Herr Ringhals ngot att tillgga om de senaste turerna fr Bolaget och hur det kan se ut framt fr Boliden?
Citera
2023-07-23, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
Jag ska kpa ocks nr pengar trillar in nsta gng.

Handelsbankens rvaruanalytiker har Boliden som en aktie man kan ga ver en cykel drfr att det r ett kvalitetsbolag i sektorn. Ju billigare man kommer in i en sn aktie desto bttre.
Mm. Det r kanske ltt att bli lite vl entusiastisk dock. Boliden har bde drabbats av en brand och lgre mineral fyndigheter. Dessutom en vikande efterfrgan och p det lgre mineral priser. Visserligen ett kvalitetsbolag men man fr nd ta med dessa aspekter i ekvationen. S jag skulle nog inte g in med buller och bng i aktien utan lite frsiktigt d den mycket vl kan falla mer.

https://news.cision.com/se/boliden/r...ruvor,c3807625
Citera
2023-07-24, 06:23
Medlem
Citat:
Mm. Det r kanske ltt att bli lite vl entusiastisk dock. Boliden har bde drabbats av en brand och lgre mineral fyndigheter. Dessutom en vikande efterfrgan och p det lgre mineral priser. Visserligen ett kvalitetsbolag men man fr nd ta med dessa aspekter i ekvationen. S jag skulle nog inte g in med buller och bng i aktien utan lite frsiktigt d den mycket vl kan falla mer.

https://news.cision.com/se/boliden/r...ruvor,c3807625

Jag resonerar p samma stt. Jag har tjnat mycket pengar p aktien och hller den som en bra lngsiktig investering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in