2023-07-21, 10:57
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Det var ”läkaren” Ulf Karlsson… En gammal förbundskapten i friidrott. Inte för att jag har något till övers för Bajen-delägaren Zlatan men att slänga ut sig en sådan kommentar utan några bevis är verkligen korkat.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/wE4r9d/ulf-karlsson-jag-tror-att-zlatan-var-dopad
Jag vill minnas att det var en regelrätt läkare som kom med ett liknande påstående men vi ska inte ha någon utdragen fram och tillbaka om Zlatans doping 20 år tillbaka i tiden här. Jag konstaterar bara att doping är betydligt vanligare inom fotbollen än många tror och att det helt plötsligt kommer ut fysiska monster från länder som tidigare producerat i huvudsak små tekniska spelare eller att fler spelare får problem med hjärtat knappast är en tillfällighet. Sen vill jag även hävda att det inte finns någon poäng i att bevisa något som är så brutalt uppenbart och påpeka att förtal i Sverige inte har ett skit med sanningshalten i ett påstående att göra.
Citera
2023-07-21, 11:00
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag vill minnas att det var en regelrätt läkare som kom med ett liknande påstående men vi ska inte ha någon utdragen fram och tillbaka om Zlatans doping 20 år tillbaka i tiden här. Jag konstaterar bara att doping är betydligt vanligare inom fotbollen än många tror och att det helt plötsligt kommer ut fysiska monster från länder som tidigare producerat i huvudsak små tekniska spelare eller att fler spelare får problem med hjärtat knappast är en tillfällighet. Sen vill jag även hävda att det inte finns någon poäng i att bevisa något som är så brutalt uppenbart och påpeka att förtal i Sverige inte har ett skit med sanningshalten i ett påstående att göra.

Doping är vanligt inom all idrott. Det finns helt enkelt "regler" på plats som gör att de största kommer undan för det mesta.

Exakt landsmän runt Usain Bolt åkte dit för doping men han var förstås 100% ren....
Citera
2023-07-21, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu

Jag menade att det verkligen var korkat från Ulf Karlssons sida att gå ut med en sådan anklagelse offentligt utan kött på benen. Att du och han spekulerar hemma på kammaren är väl fine och står er fritt att göra.
Citera
2023-07-21, 12:55
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Doping är vanligt inom all idrott. Det finns helt enkelt "regler" på plats som gör att de största kommer undan för det mesta.

Exakt landsmän runt Usain Bolt åkte dit för doping men han var förstås 100% ren....
Ja, det är sannerligen ingen komplicerad ekvation. Dessvärre blir ju summan av det hela att länder som är mer ärliga som oss i Norden får tävla under sämre förutsättningar även om även vi naturligtvis inte är helt fria från preparat.

Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Jag menade att det verkligen var korkat från Ulf Karlssons sida att gå ut med en sådan anklagelse offentligt utan kött på benen. Att du och han spekulerar hemma på kammaren är väl fine och står er fritt att göra.
Treat them like mushrooms; feed them shit and keep them in the dark

Egentligen ska man nog behandla en intervju på samma sätt som man behandlar ett förhör. Om dina svar är något annat än "Inga kommentarer" så har du ingen business att vara där. Iaf. när det handlar om något som kan uppfattas som känsligt vilket förvisso egentligen är allt nuförtiden. Sen är det alltid enkelt att vara efterklok. Som jag förstod det så gav Ulf Karlsson ett ganska tamt uttalande i någon obskyr lokaltidning som senare snappades upp och amplifierades av internationell media varpå han blev rökt. Vissa svenska lagar är ganska breda och halva Flashback, mig själv inkluderad, hade kunnat fällas för HMF i domstol.
Citera
2023-07-21, 14:30
Avslutad
Gothia Cup.

Citat:
Flera europeiska storklubbar ville värva Bénie Traore vid samma tillfälle. Franska RC Strasbourg och belgiska Club Brügge var två av intressenterna, men Traore ville till BK Häcken. Sedan Gothia Cup-åren 2017 och 2018 hade ivorianen lärt känna Göteborg och redan träffat nya vänner i staden.

När vi nu dessutom börjar sälja rätt till Premier League finns det säkert fler afrikanska supertalanger som drömmer om att gå till Häcken.

#Högstinäringskedjan
Citera
2023-07-21, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Gothia Cup.

När vi nu dessutom börjar sälja rätt till Premier League finns det säkert fler afrikanska supertalanger som drömmer om att gå till Häcken.

#Högstinäringskedjan
Helt klart att Häcken har nytta va Gothia Cup. Jag ska kolla på Right to Dream-Mjällby om 1h. det var ju i Right to Dream som dom hittade Sadiq.
Citera
2023-07-21, 14:45
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kemankaret
Helt klart att Häcken har nytta va Gothia Cup. Jag ska kolla på Right to Dream-Mjällby om 1h. det var ju i Right to Dream som dom hittade Sadiq.

Nej det var i Nordsjälland.
Citera
2023-07-21, 14:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av svearikesfag
Guidetti kanske?

Citat:

Så är det. Om man bortser från det rent ekonomiska så är nog fan kontakterna dom skapar värda minst lika mycket. Samtidigt finns det säkert fler steg att ta. Och då hjälper det såklart när "Gothia-spelare" säljs till PL.

Snyggt tips om dagens match förresten. Right to dream är alltid kul att se.
Citera
2023-07-21, 14:51
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke

Så är det. Om man bortser från det rent ekonomiska så är nog fan kontakterna dom skapar värda minst lika mycket. Samtidigt finns det säkert fler steg att ta. Och då hjälper det såklart när "Gothia-spelare" säljs till PL.

Snyggt tips om dagens match förresten. Right to dream är alltid kul att se.

Hade häcken varit smarta hade dom skickat ett gäng slitna gamla tröjor med Benie på ryggen till hans by. Har du mailen till ert kansli?
Citera
2023-07-21, 14:53
Medlem
Citat:
Nej det var i Nordsjälland.
Nordsjälland och Right to Dream är samma sak typ. Här en länk till matchen förresten https://www.fotbollskanalen.se/gothia-cup/live-1545-folj-gothia-cup-sandningen-har/
Citera
2023-07-21, 14:54
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
Nordsjälland och Right to Dream är samma sak typ.
Nej
Citera
2023-07-21, 14:56
Medlem
Citat:
Nej
Jo https://www.righttodream.com/denmark-academy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto