2023-07-20, 20:18
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Haha möjligt
Bosse pratade om hans tid i Solna i Glenn Hyséns podd.

Sanny Åslund bodde ju i samma krokar som Bosse. Grannar, typ. Svårt att tacka nej till Sanny när han sätter sig ned med en ung Bosse med en tydlig plan för hans utveckling som spelare*. Även om det är i S*lna. Något Bosse tagit med sig som sportchef. Nästan alla spelare vi värvar pratar om det personliga, att de gillade intresset vi visar och den planen vi har för dem. Senast Musa.

Martin Åslund hade väl svårt att brösta farsans nya favorit.

*Alltså Sanny knallar över till Bosses hus och sätter sig ned och diskuterar planen. Typ. Väldigt familjärt.
Citera
2023-07-20, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
En av dom första sakerna Berntsen tog upp när han kom till AIK var att skapa en träningskultur i klubben som innebär att man ska kunna se på fysiken om någon är eller har varit en AIK spelare, och det är klart att det finns väldigt mycket att göra på den här fronten i Sverige med bättre faciliteter och mer kompetens vid sidan av planen, men jag tror att alla som går runt och tror att bara man får till bättre förutsättningar för att träna så löser det sig är ganska duktigt naiva.

Det krävs inget geni för att lista ut att doping inom fotbollen är kraftigt utbredd i vissa länder och det är nästan lite komiskt att du nämner Zlatan som byggde på sig mer muskler under ett sommaruppehåll i Juventus (?) än vad som annars tar typ 2 år av regelbundet ståltämjande på gymmet tillsammans med proper diet och sömn.. Det finns inga gener i världen som tillåter en människa att packa på sig så mycket muskelmassa under så kort tid utan att ha en personlig läkare nära tillhands med diverse substanser.

Hur som helst kommer problemet förmodligen lösas av sig själv när allt fler fotbollsspelare får mysteriska hjärtproblem och faller ihop på fotbollsplanen.
Visst är fysisk träning inte allt jag menar att det är en förutsättning dock...föv har inte Zlatan speciellt mycket muskler om man ser till massan men han tränar stenhårt och har rätt muskler för fotboll...
Citera
2023-07-20, 21:45
Medlem
Nja det skulle ju inte vara helt bra men inte kris, häcken har fortfarande en match mer och ska på tuff bortamatch i värnamo och elfsborg ska till tele2 o möta DIF, tror dock som sämst att vi kryssar mot er. Som Häcken spelat på sistone så har snart allt flyt runnit ur bägaren och Elfsborg borde få en svacka snart.
Citera
2023-07-20, 21:48
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Visst är fysisk träning inte allt jag menar att det är en förutsättning dock...föv har inte Zlatan speciellt mycket muskler om man ser till massan men han tränar stenhårt och har rätt muskler för fotboll...

Vad har musklerna i flabben med fotboll att göra?
Citera
2023-07-20, 22:31
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
En långtidsskada är typ ett korsband. Några veckor är inte samma sak...
Fast det är ju mer än en korttidsskada. Medeltidsskada?
Citera
2023-07-20, 22:39
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting

Haha, är inte det typ en lans i bröstet? Eller överkroppsskada som Gnaget skulle kalla det
Citera
2023-07-20, 23:08
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Haha, är inte det typ en lans i bröstet? Eller överkroppsskada som Gnaget skulle kalla det
Jag kan nöja mig med ett svärd. Annars är väl en bristning nått man får i en sträckbänk? 🙂
Citera
2023-07-20, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Sånt har ju du som svensk TV-tittare ändå inget att säga till om, det är supportrarna på plats som räknas. Publiksiffrorna slår rekord efter rekord i alla länder som infört VAR. Supportrarna i de länderna gillar dessutom att se sina lag så framgångsrika som möjligt, så de stödjer sånt som ger dem större konkurrenskraft internationellt. Sverige verkar vara ett unikum när det gäller att supportrarna i stället gör allt för att motarbeta klubbarnas möjligheter att växa.

Ditt lag växer inte när man inför VAR i ligan. Och fansen är ruskigt trötta på VAR. Långa avbrott. Ofattbart många matcher avgörs på nån slumpstraff,eftersom mer och mer hands upptäcks och mindre och mindre spelmål godkänns. Nån millimeter offside här, nåt lillfinger mot bollen där. Och plötsligt vinner nåt lag 1-0 igen på en straff som ingen förstår. Och just, mer och mer straffar går in. Eftersom om målvakten räddar , var så säker att VAR hittar en felaktig räddning.
Citera
2023-07-20, 23:14
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Zlatan gick genom en förändring tidigt i Italien på nivå med många av dessa Hollywood fjantar som "tränar sig i form" för olika roller på några månader. Nu sitter Zlatan visserligen på ganska hyggliga gener och med en längd som gör det lättare att lägga på sig muskelmassa men om du tror att gener är skillnaden mellan 3 månaders träning och 2 års träning för average gymmare vet jag inte riktigt vad jag ska säga. Tror till och med det gick så långt att någon läkare pekade ut hur jävla löjligt det är när människor som gör en sån body transformation hävdar att dom inte haft hjälpmedel. Blev väl till och med stämd av Z för förtal?

Nej du, doping är sjukt vanligt bland folk som tränar rent generellt och fotbollsspelare är absolut Inget undantag. Kan lova dig att det finns flera klubbar som även satt skiten i system. Särskilt i ligor där det inte krävs mycket för att komma undan med att runda reglerna.
Senast redigerad av Teu 2023-07-20 kl. 23:16.
Citera
2023-07-21, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Zlatan gick genom en förändring tidigt i Italien på nivå med många av dessa Hollywood fjantar som "tränar sig i form" för olika roller på några månader. Nu sitter Zlatan visserligen på ganska hyggliga gener och med en längd som gör det lättare att lägga på sig muskelmassa men om du tror att gener är skillnaden mellan 3 månaders träning och 2 års träning för average gymmare vet jag inte riktigt vad jag ska säga. Tror till och med det gick så långt att någon läkare pekade ut hur jävla löjligt det är när människor som gör en sån body transformation hävdar att dom inte haft hjälpmedel. Blev väl till och med stämd av Z för förtal?

Nej du, doping är sjukt vanligt bland folk som tränar rent generellt och fotbollsspelare är absolut Inget undantag. Kan lova dig att det finns flera klubbar som även satt skiten i system. Särskilt i ligor där det inte krävs mycket för att komma undan med att runda reglerna.

Det var ”läkaren” Ulf Karlsson… En gammal förbundskapten i friidrott. Inte för att jag har något till övers för Bajen-delägaren Zlatan men att slänga ut sig en sådan kommentar utan några bevis är verkligen korkat.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/wE4r9d/ulf-karlsson-jag-tror-att-zlatan-var-dopad
Citera
2023-07-21, 08:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Eller också är det bara en "skada".
Citera
2023-07-21, 09:12
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av use-your-brain
Ditt lag växer inte när man inför VAR i ligan. Och fansen är ruskigt trötta på VAR. Långa avbrott. Ofattbart många matcher avgörs på nån slumpstraff,eftersom mer och mer hands upptäcks och mindre och mindre spelmål godkänns. Nån millimeter offside här, nåt lillfinger mot bollen där. Och plötsligt vinner nåt lag 1-0 igen på en straff som ingen förstår. Och just, mer och mer straffar går in. Eftersom om målvakten räddar , var så säker att VAR hittar en felaktig räddning.
Och i land efter land slås nya publikrekord efter att VAR införs. Det hade inte kunnat hända om VAR var så hemskt. Jag gillar ordspråket "Lyssna inte på vad folk säger, titta på vad de gör". Jag tycker det passar in här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in