Citat:
Ursprungligen postat av
TheJacket
Doping är vanligt inom all idrott. Det finns helt enkelt "regler" på plats som gör att de största kommer undan för det mesta.
Exakt landsmän runt Usain Bolt åkte dit för doping men han var förstås 100% ren....
Ja, det är sannerligen ingen komplicerad ekvation. Dessvärre blir ju summan av det hela att länder som är mer ärliga som oss i Norden får tävla under sämre förutsättningar även om även vi naturligtvis inte är helt fria från preparat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mandelgubben
Jag menade att det verkligen var korkat från Ulf Karlssons sida att gå ut med en sådan anklagelse offentligt utan kött på benen. Att du och han spekulerar hemma på kammaren är väl fine och står er fritt att göra.
Treat them like mushrooms; feed them shit and keep them in the dark
Egentligen ska man nog behandla en intervju på samma sätt som man behandlar ett förhör. Om dina svar är något annat än "Inga kommentarer" så har du ingen business att vara där. Iaf. när det handlar om något som kan uppfattas som känsligt vilket förvisso egentligen är allt nuförtiden. Sen är det alltid enkelt att vara efterklok. Som jag förstod det så gav Ulf Karlsson ett ganska tamt uttalande i någon obskyr lokaltidning som senare snappades upp och amplifierades av internationell media varpå han blev rökt. Vissa svenska lagar är ganska breda och halva Flashback, mig själv inkluderad, hade kunnat fällas för HMF i domstol.