2023-07-20, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Återigen så är det som vanligt inte så svart och vitt. Parlamentet avsatte visserligen presidenten men det är inte helt givet att det var korrekt. En hel del av Janukovich partis medlemmar var t.ex. inte närvarande och man följe inte heller de rutiner som fanns för att avsätta en president. Presidenten är ändå vald av folket (inte som statsministern i Sverige som ju väljs av riksdagen) och bör egentligen endast kunna avsättas av folket. Här står lite mer nyanserat om det även om artikeln i slutändan kommer fram till att det var korrekt:

https://www.ponarseurasia.org/was-yanukovych-s-removal-constitutional/

Trams, precis så svart och var det. Förut skrev du statskupp, nu är det inte så svart eller vitt. Värsta Vatnikfasonerna att försöka sprida osäkerhet och att ingen tydlig sanning finns.

Fakta är att Ryssland har invaderat Ukriana och ska drivas ut.

Vilket nu sker, det kan vi glädjas åt.
Citera
2023-07-20, 14:32
Medlem
Pederhosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Du missar en liten detalj. Hur kan ett land vara neutralt om det beordras av ett annat land? Neutral betyder att man inte tar ställning, så Ukraina kan aldrig vara neutralt om "neutraliteten" grundas på ett ensidigt krav från Ryssland. En sådan anpassning till ryska krav innebär att man i realiteten lieras med Ryssland.

Jag tror det kan utgå ifrån det ryska tänket vad gäller förhandlingar, att alltid utgå ifrån helt orimliga krav och förväntningar så att motparten till slut förleds att de gör en rimlig kompromiss att gå halvvägs när man bara gått från väldigt till istället ganska orimliga krav.
(Något som ryssarna inte nöjer sig med utan väntar på nästa tillfälle att flytta sina förhandlingspositioner framåt och upprepa).

Ifall man förläser sig på det ryska narrativet så förleds man lätt så att orimliga saker sett från ett utanförperspektiv ändå blir rimliga, och detta är väl exempel på det.
Citera
2023-07-20, 14:49
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Skillnaden mellan dig och mig är att du är fanatiskt på en nivå att du vägrar se nyanser eller lyssna på fakta som talar mot din egna uppfattning. Jag är för det första inte på Rysslands sida i detta och anser att deras invasion är fel, däremot håller jag inte alls med om att den var oprovocerad. Ukraina får gärna driva ut Ryssland men det jag bryr mig mer om är det kollektiva lidandet för alla i området och aspekten av hur man åstadkommer en varaktig fred som kan vara acceptabel för båda sidorna. Du låter mer som en uppeldad fanatiker. Vi i Sverige har lyxen att se lite nyktert på det som sker och vi borde göra mer för att hjälpa dem till någon form av fred.

Du saknar helt trovärdighet!
Det finns just nu ingen möjlighet till en fred , och det beror på Ryssland, det är alla seriösa analytiker överens om.
Ryssland måste ändra inställning.
Citera
2023-07-20, 15:01
Medlem
Africagonzos avatar
Betydligt fler dör än vad som sägs enligt Trump.

"I'm for one thing very simple: I want to stop people from getting killed, and I'll have it stopped fast."

https://twitter.com/i/status/1681481836051189760
Citera
2023-07-20, 15:05
Medlem
Upplyftens avatar
Man har lyckats hacka ett ryskt videomöte där ryska socialarbetare ur olika distrikt ville diskutera hur att fördela och bemöta Ukrainska barn som kidnappats från sina levande,eller döda föräldrar.
Det blev inte riktigt så. Istället blev de utskällda efter noter en och en.

(Era jävla kossor och avskum)

Missa inte detta, stor underhållning

https://www.youtube.com/watch?v=Yi-jUlaGBl4 Spola fram till 8:06
Citera
2023-07-20, 15:23
Medlem
fluke12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Man har lyckats hacka ett ryskt videomöte där ryska socialarbetare ur olika distrikt ville diskutera hur att fördela och bemöta Ukrainska barn som kidnappats från sina levande,eller döda föräldrar.
Det blev inte riktigt så. Istället blev de utskällda efter noter en och en.

(Era jävla kossor och avskum)

Missa inte detta, stor underhållning

https://www.youtube.com/watch?v=Yi-jUlaGBl4 Spola fram till 8:06
Jävlar vilken ångest dessa svin lär ha nu! Kul då de fick panik och loggade ut, vilket inte kommer att hjälpa dom då allt är inspelat.

Helvete vad smarta Ukrainas säkerhetstjänst är!
Citera
2023-07-20, 15:29
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Om man är mot globalismen, varför inte bara för Ryssland att isolera sig likt Nord-Korea? Problem solved.

Man försökte det, tills NATO baser började poppa upp lite varstans nära deras gränser.

Det Ryssarna gjorde var kan jag citera en känd Österrikisk konstnär med;

"Om du ville ha fred varför skapade du då SA och SS? - För att vissa inte ville ha det (fred)!"

Ukraina och f.f.a NATO baser så nära Moskva var droppen som fick bägaren att rinna över.

När röken lagt sig kommer den närmaste NATO basen ligga på historiens soptipp och Ukraina kommer återigen tillhöra Ryssland.
Citera
2023-07-20, 15:32
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Betydligt fler dör än vad som sägs enligt Trump.

"I'm for one thing very simple: I want to stop people from getting killed, and I'll have it stopped fast."

https://twitter.com/i/status/1681481836051189760

Och alla vet att det är UAF/NATO som tar förödande förluster, därför NAFO mupparna direkt blir aggressiva, det är en öm tå.
Citera
2023-07-20, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Man försökte det, tills NATO baser började poppa upp lite varstans nära deras gränser.

"Om du ville ha fred varför skapade du då SA och SS? - För att vissa inte ville ha det (fred)!"

Ukraina och f.f.a NATO baser så nära Moskva var droppen som fick bägaren att rinna över.

När röken lagt sig kommer den närmaste NATO basen ligga på historiens soptipp och Ukraina kommer återigen tillhöra Ryssland.

Haha kreml-dvärgen har ju på helt egen hand fixat nya NATO länder efter sin misslyckade invasion, först Finland sen Sverige och Ukraina..
Citera
2023-07-20, 15:43
Medlem
Telefons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Inte nu längre vatnik.
Ni får gärna frottera er med Kuba och annat skit, goodbajs!
85% ? hahahaha

Rysslands enda allierade är skithålsländer som Nordkorea, Syrien, Eritrea, Venezuela och Kuba. Sen finns det några neutrala.

Alla vettiga länder är emot skithålet Ryssland.
Citera
2023-07-20, 15:47
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Varför svarar du inte på frågan?

Vet inte om du är förvirrad men för att du inte ställt någon fråga till mig förrän nu. Vi två har mig veterligen ö.h.t. aldrig talat med varandra förut. Det är extremt ovanligt att människor besvarar frågor som ö.h.t. inte ens ställts till dem.

Citat:
Vilka är det som har nazistiska marscher helt öppet?

Alla länder i världen där det råder åsiktsfrihet och yttrandefrihet brukar även nazistiska marscher vara tillåtna vad jag vet.

Citat:
Vilka bygger statyer av nazister?

Ingen aning. Och ärligt talat bryr jag mig inte heller.

(Men jag förmodar att svaret du söker är Ukraina och att du menar att det skulle legitimera att starta ett krig där hundratusentals människor dör, istället för att acceptera att fria nationer bygger vilka statyer de vill. Kan f.ö. inte påminna mig att Ryssland sagt att motivet till kriget är att riva statyer och lite konstigt att de då inte bara riktar missilerna mot dem och sedan går hem. Ryssland har f.ö. själva gott om statyer av värdens största massmördare, Josef Stalin... )

Citat:
Gillar du Bandera?

Nej.

Så nu har du fått svar på dina frågor. Lite förvånande att du själv inte besvarade ett smack av det jag frågade, men samtidigt kritiserade mig för att inte svarat på några frågor du ö.h.t. inte ens ställt. Men nu vore det ju klädsamt om du besvarar mitt förra inlägg.
Citera
2023-07-20, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88

Ja Ryssland verkar ju vara livrädda för NATO hörrudu, så rädda att dom inte har något försvar kvar mot alla NATOländerna...

Ryssland är inte rädda för NATO, dom är som kriminella i ett ghetto sura på att polisen öppnar en station i deras territorium. Dom vill kunna härja med länderna runtomkring men NATO omöjliggör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in