2023-07-20, 14:17
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Tether?
Resten får du googla själv.

(Hint: det finns massor av företag, trots att blockkejdan egentligen handlar om att DECENTRALISERA)
Haha! Snälla, vad gör de med blockkedjan? Du menar att de "ger ut" en centraliserad "valuta"?

Behövs det alltså blockkedjor för att hitta på och ge ut centraliserade valutor?

Du har inte kunnat förklara vilket problem blockkedjan löser, som något företag använder i sin verksamhet.

(Obs: det är inte en affärsidé att "lösa de byzantinska generalernas dilemma" )
Senast redigerad av kebabmedpommes 2023-07-20 kl. 14:22.
Citera
2023-07-20, 14:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Haha! Snälla, vad gör de med blockkedjan? Du menar att de "ger ut" en centraliserad "valuta"?

Behövs det alltså blockkedjor för att hitta på och ge ut centraliserade valutor?

Du har inte kunnat förklara vilket problem blockkedjan löser, som något företag använder i sin verksamhet.

Blockkedja för register med insyn för alla. Hur länge har du suttit i dessa trådar? Tröttnar du aldrig?
Citera
2023-07-20, 14:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CryptoWonder
Monero är överlägsen Bitcoin i alla viktiga grunder.

BlackRock (Larry Flink) och dess partners kommer att tjäna mycket pengar genom att krascha Bitcoin-priser som kommer att kopplas till ETF:er som kommer att godkännas av SEC.

Att centralisera priset på Bitcoin på en börs var ett mästerligt drag av dem, det kommer i hög grad att underlätta dina blankningsstrategier.

Eftersom de flesta köper Bitcoin bara i hopp om att bli rika, krävs det inget geni för att veta vad som kommer att hända när Bitcoin-priset sjunker till 1 cent.

BlackRock kommer att tjäna miljarder dollar och människor kommer snabbt att överge Bitcoin.

Jag hoppas att de flesta här lyckas sälja med vinst innan Bitcoin kollapsar.

Spara det här meddelandet eftersom detta är vad som kommer att hända med Bitcoin i många år framöver.

Varför skulle BTC-priset sjunka till 1 cent?
Citera
2023-07-20, 14:27
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Blockkedja för register med insyn för alla. Hur länge har du suttit i dessa trådar? Tröttnar du aldrig?
Varför tröttnar inte du? Idiotisk fråga.

Vill du berätta vilket problem i verkligheten som har lösts med blockkedjor och varför ingen använder dem (förutom i ponzis)?
Citera
2023-07-20, 14:29
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Vad skall man behöva göra med Blockkedjan om företag som Tether, Circle, Paxos, MakerDao mfl inte får räkans enligt dig...?

Citat:
Det var DU som frågade om exempel på företag som sysslade med Blockkedjor. Du fick svar på din fråga.

Citat:
Jag har svarat att blockkedjan löser Byzantinska Generalsernas Dilemma.
Jag har även svarat att det finns företag som som tjänar pengar på blockkedjeteknik.

Du har kört i diket. Ses vid nästa halmstrå för du är klar här.
Citera
2023-07-20, 14:32
Avslutad
Citat:
Varför tröttnar inte du? Idiotisk fråga.

Vill du berätta vilket problem i verkligheten som har lösts med blockkedjor och varför ingen använder dem (förutom i ponzis)?

Försök att spåra en banköverföring själv. Sen jämför du det med att skicka bitcoin där du kan spåra samma mynt från dag 1. Jag bryr mig inte om andra blockkedjor. Det mesta är som du säger ponzis som försöker lura pengar av folk med fancy nya namn "blockchain", "ai" osv.
Citera
2023-07-20, 14:38
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Vad skall man behöva göra med Blockkedjan om företag som Tether, Circle, Paxos, MakerDao mfl inte får räkans enligt dig...?

Det var DU som frågade om exempel på företag som sysslade med Blockkedjor. Du fick svar på din fråga.

Jag har svarat att blockkedjan löser Byzantinska Generalsernas Dilemma.
Jag har även svarat att det finns företag som som tjänar pengar på blockkedjeteknik.

Du har kört i diket. Ses vid nästa halmstrå för du är klar här.
Du förklarade fortfarande inte vilket problem dessa företag löser. Vad gör de som inte kunde lösas tidigare? Tvättar pengar?

Se från mitt tidigare inlägg:
Citat:
Citera
2023-07-20, 14:39
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Försök att spåra en banköverföring själv. Sen jämför du det med att skicka bitcoin där du kan spåra samma mynt från dag 1. Jag bryr mig inte om andra blockkedjor. Det mesta är som du säger ponzis som försöker lura pengar av folk med fancy nya namn "blockchain", "ai" osv.
Det går alldeles utmärkt att spåra en banköverföring (varför man nu skulle vilja låta hela världen göra det). Vad babblar du om ens?
Citera
2023-07-20, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CryptoWonder
De kommer sedan att upprepa processen på Ethereum, locka den till Wall Street och störta den på sitt eget slagfält.

Varje kryptovaluta som implementerar proof-of-stake kommer att underlätta deras attack.

Närhelst en kryptovaluta dör i strid kommer andra att fylla tomrummet.

Monero kommer att fortsätta att leva och växa, liksom andra brytbara altcoins.

Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Varför skulle BTC-priset sjunka till 1 cent?

Jag skulle gå så långt som att säga att det är omöjligt att få ner priset till 1 cent. Det skulle vid det priset räcka med ett par hodlare som är beredda att hosta upp sammanlagt 210 000 dollar för att köpa upp varenda bitcoin.

Nej, detta handlar om fantasier för att hålla monerofolket vid gott mod och försöka locka bort folk från bitcoin och in i monero.

En mer realistisk möjlighet är att man på något vis lyckas kontrollera bitcoinpriset, så att det inte stiger lika fort som det borde, liksom man har gjort med guldet och silvret. Men jag tror inte att det kommer att gå heller, eftersom bitcoin är decentraliserat och peer-to-peer till sin natur och enkelt kan trejdas fram och tillbaka vid sidan av de stora börserna och det är enkelt att ta kontroll över nycklarna till sina egna bitcoin.

En annan hotbild är att Blackrock kan stödja en fork, t.ex en proof-of-stake-fork, men det tror jag bara skulle leda till tillfälliga problem som slutar med att proof-of-stake-forken så sakteliga går ner mot noll om man mäter priset i riktiga bitcoin, ungefär som det har blivit med BCH.

Nej, jag tror bitcoin är redo att låta sig omfamnas av Wall Street, som enligt devisen, "if you can't beat them, join them", helt sonika får låta sig bitcoiniseras, ehuru man säkert kommer att försöka kapsla in den som en spekulativ investering bland andra till en början.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2023-07-20 kl. 15:58.
Citera
2023-07-20, 16:58
Medlem
Tesla är eventuellt på väg att återinföra bitcoinbetalning på sin webbplats:

https://twitter.com/misterrcrypto/status/1681958209844572161
Citera
2023-07-20, 17:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg

Logiskt inte minst med tanke på att BlackRock är storägare. Huruvida Vanguard är detsamma har jag inte kollat upp, men det skulle inte direkt förvåna.
Citera
2023-07-20, 17:04
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg

Bra. Då har dom inte ändrat filosofi kring detta, utan dom var bara lite för snabba på avtryckaren förra gången. Nu är dom mer pålästa tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in