Citat:
Ursprungligen postat av
CryptoWonder
De kommer sedan att upprepa processen på Ethereum, locka den till Wall Street och störta den på sitt eget slagfält.
Varje kryptovaluta som implementerar proof-of-stake kommer att underlätta deras attack.
Närhelst en kryptovaluta dör i strid kommer andra att fylla tomrummet.
Monero kommer att fortsätta att leva och växa, liksom andra brytbara altcoins.

Citat:
Ursprungligen postat av
SithMaster
Varför skulle BTC-priset sjunka till 1 cent?
Jag skulle gå så långt som att säga att det är omöjligt att få ner priset till 1 cent. Det skulle vid det priset räcka med ett par hodlare som är beredda att hosta upp sammanlagt 210 000 dollar för att köpa upp varenda bitcoin.
Nej, detta handlar om fantasier för att hålla monerofolket vid gott mod och försöka locka bort folk från bitcoin och in i monero.
En mer realistisk möjlighet är att man på något vis lyckas kontrollera bitcoinpriset, så att det inte stiger lika fort som det borde, liksom man har gjort med guldet och silvret. Men jag tror inte att det kommer att gå heller, eftersom bitcoin är decentraliserat och
peer-to-peer till sin natur och enkelt kan trejdas fram och tillbaka vid sidan av de stora börserna och det är enkelt att ta kontroll över nycklarna till sina egna bitcoin.
En annan hotbild är att Blackrock kan stödja en
fork, t.ex en
proof-of-stake-fork, men det tror jag bara skulle leda till tillfälliga problem som slutar med att proof-of-stake-forken så sakteliga går ner mot noll om man mäter priset i riktiga bitcoin, ungefär som det har blivit med BCH.
Nej, jag tror bitcoin är redo att låta sig omfamnas av Wall Street, som enligt devisen, "if you can't beat them, join them", helt sonika får låta sig bitcoiniseras, ehuru man säkert kommer att försöka kapsla in den som en spekulativ investering bland andra till en början.